Nowy Jaguar F-PACE to sportowy crossover, zaprojektowany i skonstruowany z naciskiem na osiągi, szybkość reakcji i jakość wykończenia, a także na codzienną wszechstronność.
Samochód wykorzystujący lekką konstrukcję aluminiową, łączy czystość linii i proporcji z cechami inspirowanymi modelem F-TYPE, np. potężnymi tylnymi nadkolami, wlotami powietrza w zderzaku oraz charakterystyczną grafiką tylnych lamp.
Zobacz także:
INFINITI: NADJEŻDŻA NOWY SPORTOWY SEDAN Q50 2016
Śmiały przedni grill i muskularna maska zwiastują potencjał silników, np. doładowanego V6 o mocy 380 KM. Takie elementy, jak wąskie reflektory full-LED, kute 22-calowe obręcze, czy krótki przedni zwis przenoszą wizję stylistyczną z modelu koncepcyjnego C-X17 do produkcyjnego.
Mierzący 4731 mm długości i mający rozstaw osi 2874 mm nF-PACE charakteryzuje się elegancką sylwetką i typowym dla marki krótkim zwisem przednim oraz przestronnym wnętrzem. Mieści pięć osób, zapewniając im pełen komfort. Wnętrze stanowi połączenie wysokiej klasy materiałów i wykończenia, pięknych detali, luksusów takich jak podgrzewane tylne siedzenia z elektrycznie odchylanymi oparciami, oraz najnowszych technologii, w tym systemu multimedialnego InControl Touch Pro i 12.3-calowego wirtualnego zestawu wskaźników HD.
Pojemność bagażnika wynosi aż 650 litrów. Wersja tylnonapędowa ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym i przekładnią ręczną waży zaledwie 1665 kg i emituje 129 g/km CO2. Z 380-konnym, doładowanym silnikiem benzynowym V6 pochodzącym z modelu F-TYPE auto przyspiesza 0-100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.
Dla najbardziej wymagających kierowców przeznaczony jest układ Configurable Dynamics, który umożliwia indywidualne ustawienia przepustnicy, automatycznej przekładni, układu kierowniczego oraz systemu Adaptive Dynamics, jeśli samochód jest w niego wyposażony.
Elektronicznie sterowany układ napędu na wszystkie koła (AWD) obejmuje zaawansowany system sterowania Intelligent Driveline Dynamics. System IDD zachowuje charakterystykę prowadzenia samochodu z tylnym napędem, ale potrafi niezauważalnie przenieść moment obrotowy na przednie koła, aby wykorzystać dodatkową trakcję do poprawy osiągów na każdej nawierzchni i w każdych warunkach pogodowych.
Układ Adaptive Surface Response (ASR) czyni system AWD jeszcze skuteczniejszym – rozpoznaje rodzaj nawierzchni i optymalizuje ustawienia jednostki napędowej i systemu Dynamic Stability Control. System All Surface Progress Control (ASPC) automatycznie kontroluje przepustnicę i hamulce, pozwalając pojazdowi płynnie ruszać. Z kolei system Low-Friction Launch (LFL) wykorzystuje bardzo progresywne mapowanie przepustnicy, ułatwiając kontrolowanie pojazdu.
F-PACE zapewnia wysoki poziom ochrony pasażerów i pieszych. Najważniejsze informacje można wyświetlać bezpośrednio przed oczami kierowcy za pomocą laserowego wyświetlacza typu HUD.
Nowy model występuje w następujących wersjach: F-PACE Pure, F-PACE Prestige, F-PACE Portfolio, F-PACE R-Sport, F-PACE S, F-PACE First Edition.
W skład gamy jednostek napędowych wchodzą: 2-litrowy diesel o mocy 180 KM z przekładnią manualną i napędem tylnym lub na wszystkie koła oraz z przekładnią automatyczną i napędem AWD; benzynowy silnik 2.0 o mocy 240 KM z automatyczną skrzynią biegów i tylnym napędem; 300-konna jednostka wysokoprężna z napędem AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 340 lub 380 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem AWD.
Nowe auto jest produkowane w fabryce Jaguar Land Rover w Solihull, obok sportowego sedana Jaguara XE.
CENY
Cennik nowego F-Pace MY17 w Polsce
• F-Pace 2.0 i4D 180KM RWD Manual Pure: 199.900 zł;
• F-Pace 2.0 i4D 180KM AWD Manual Pure: 213.200 zł;
• F-Pace 3.0 TDV6 300KM AWD Automatic Pure: 316,200 zł;
• F-Pace 3.0 TDV6 300KM AWD Automatic First Edition: 438,500 zł;
• F-Pace 3.0 V6 Supercharged 340KM AWD Automatic Pure: 322,800 zł;
• F-Pace 3.0 V6 Supercharged 380KM AWD Automatic “S”: 411,100 zł;
• F-Pace 3.0 V6 Supercharged 380KM AWD Automatic First Edition: 460,700 zł.