JAGUAR: MODEL XF 2017 W POLSKICH SALONACH WIOSNĄ

Jaguar_XF_1a

Całkowicie nowy Jaguar XF trafi na rynek wiosną 2016 roku i będzie oferować jeszcze lepsze właściwości jezdne. Po raz pierwszy limuzyna marki będzie dostępna w wersji z napędem na wszystkie koła (AWD).

Czterocylindrowy silnik Diesla to przyjazna dla środowiska, charakteryzująca się wysoką kulturą pracy, 2-litrowa jednostka Ingenium o mocy 180 KM.


Zobacz także:

PREMIERY

LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY


 

Takie połączenie zapewni niskie zużycie paliwa oraz lepsze osiągi i właściwości trakcyjne bez względu na warunki pogodowe.

Jag_XF_4a

Napęd AWD firmy Jaguar radzi sobie z przenoszeniem momentu obrotowego na drogę dzięki systemowi Intelligent Driveline Dynamics (IDD). System który został zastosowany po raz pierwszy w modelu F-TYPE AWD, zapewnia typowy dla samochodów z napędem na tylną oś charakter i zwinność, lecz może w razie potrzeby precyzyjnie przenieść odpowiednią ilość momentu obrotowego na przednie koła, poprawiając własności jezdne oraz zapewniając dodatkową trakcję. Dzięki temu samochód zachowuje się niezwykle pewnie i stabilnie, nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

– Oferując układy Configurable Dyamics oraz Adaptive Dynamics w większej liczbie wersji, po raz kolejny podnosimy poprzeczkę pod względem komfortu oraz własności jezdnych – powiedział Kevin Stride, Dyrektor ds. linii modelowej, Jaguar XE, XF, F-PACE.

Układ Configurable Dynamics podnosi poziom przyjemność z prowadzenia umożliwiając kierowcy indywidualnie dostosowanie parametrów pracy zawieszenia, układu kierowniczego, przepustnicy oraz skrzyni biegów za pomocą głównego ekranu dotykowego auta. System był pierwotnie dostępny wyłącznie w wersjach z silnikami V6. Teraz będą mogli się nim cieszyć również właściciele modeli z 4-cylindrowymi jednostkami diesla o mocy 180 KM oraz automatyczną skrzynią biegów.

Jag_XF_5a

Charakteryzujący się zużyciem paliwa wynoszącym 4,9 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 129 g/km, model AWD z silnikiem diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Maksymalny moment obrotowy jednostki Ingenium wynosi 430 Nm. Jest ona osiągana już przy 1 750 obr./min., dzięki czemu samochód doskonale przyspiesza już w średnim zakresie obrotów, zapewniając dynamikę podczas codziennej eksploatacji. Prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

W wersjach wyposażonych w najnowszy system multimedialny InControl Touch Pro, układ Configurable Dynamics oferuje także dodatkową opcję znaną jako Dynamic-i. Umożliwia ona wyświetlenie na ekranie dotykowym o przekątnej 10,2 cala stopera, wskaźnika przeciążeń, czasu okrążenia oraz wykresów opisujących użycie pedałów gazu i hamulca, co dodatkowo podkreśla sportowe zacięcie nowego modelu XF.

Nieustannie regulujący siłę tłumienia amortyzatorów układ Adaptive Dynamics będzie po raz pierwszy dostępny w wersjach z ręczną skrzynią biegów. Kontrola przechyłów nadwozia, jaką zapewnia układ, w połączeniu z delikatną i precyzyjną zmianą przełożeń, będącą cechą charakterystyczną 6-biegowej przekładni ręcznej, sprawi kierowcom ze sportową żyłką jeszcze większą radość z jazdy.

Jag_XF_6a

W modelach XF z układem AWD system Adaptive Surface Response (AdSR) zastępuje dostępne w ramach układy Jaguar Drive Control tryby deszcz, lód i śnieg, optymalizując mapowanie przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów oraz systemu DSC i dostosowując je do danego rodzaju nawierzchni.

Oprócz dynamiki, nowy model XF oferuje także uniwersalność i praktyczność. Ilość miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie należy do największych w klasie, a pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów. Nowy Jaguar XF jest również jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie, czego dowodzi 5 gwiazdek uzyskanych w teście Euro-NCAP.

Przy poziomie emisji C02 wynoszącym od 104 g/km, jednym z najniższych w klasie spadku wartości, 3-letniemu pakietowi serwisowemu bez limitu kilometrów oraz najniższym w segmencie łącznym koszcie serwisu, nowy model zapewnia korzystne koszty eksploatacji.

Jaguar_XF_2a

– Wprowadzenie wersji z silnikiem Diesla oraz napędem na cztery koła z pewnością przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności tego modelu – stwierdził Andy Goss, Dyrektor grupy ds. sprzedaży, Jaguar Land Rover

Dostępne wersje i konfiguracje

Jaguar XF MY17 będzie dostępny w następujących wersjach: XF Pure, XF Prestige, XF Portfolio, XF R-Sport, XF S.

Dostępne konfiguracje układów napędowych:
• 2-litrowy Diesel 163 KM z przekładnią manualną/automatyczną i napędem na tylne koła;
• 2-litrowy diesel 180 KM z przekładnią manualną/automatyczną i napędem na tylne koła lub z przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła (AWD);
• 240-konna jednostka benzynowa 2.0l z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś;
• 3-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 300 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem na tylne koła;
• 3.0-litrowy silnik benzynowy 340KM z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś;
• 3.0-litrowy silnik benzynowy 380 KM z przekładnią automatyczną i napędem na tylną oś/wszystkie koła.