IVECO: NOWY UŻYTKOWY DAILY SPEŁNIA NORMY EMISJI EURO 6D/TEMP

iveco-daily1

Podczas konferencji w parku przemysłowym CNH w Turynie we Włoszech Iveco zaprezentowało nowego Daily. Na przestrzeni 40 lat Daily zyskał uznanie ekspertów i użytkowników. Terasz staje się jeszcze lepszy.

Przemysł pojazdów użytkowych zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, napędzany przez megatrendy, takie jak cyfryzacja, automatyzacja, elektryfikacja i serwicyzacja.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Nowy Daily korzysta z tego dziedzictwa, aby zapewnić moc i ekologiczność w połączeniu z efektywnością w zużyciu paliwa i niskim całkowitym kosztem posiadania (TCO), co przekłada się na wymierne korzyści dla użytkownika. Zapewnia łączność z siecią, otwierając nowe usługi i kompleksowy pakiet ściśle dostosowany do sposobu użytkowania pojazdu. Nowy pojazd jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS oraz ulepszone funkcje bezpieczeństwa.

iveco-daily2

Zaawansowany system hamowania awaryjnego i City Brake PRO przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi uderzenia przy wyższych prędkościach. System automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem i powoduje hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy, tym samym zapewniając bezpieczeństwo. Zapobiega wypadkom podczas jazdy z niską prędkością (5 km/h).

Wykorzystuje również technologię zmniejszającą poziom stresu kierowcy. System Queue Assist stanowi znaczne ułatwienie: dostosowuje on jazdę w korku do pojazdu znajdującego się aktualnie z przodu, eliminując uciążliwość związaną z częstym hamowaniem i ponownym ruszaniem.

To pierwszy pojazd o masie 7,2 t, który posiada funkcje Queue Assist i City Brake PRO. Ponadto urządzenie Adaptive Cruise Control w połączeniu z systemem Queue Assist utrzymują ustawioną prędkość i bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu, a ProActive Lane Keeping Assist zapobiega niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie.

iveco-daily3

W przypadku bocznych podmuchów wiatru, Crosswind Assist pomaga kierowcy utrzymać pojazd stabilnie na pasie ruchu. Nowe auto zmniejsza zmęczenie i zwiększa wydajność dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który aktywuje się automatycznie. Szacuje się, że hamulec pozwala zaoszczędzić do 5 godzin miesięcznie i prowadzi do poprawy wydajności pracy kierowcy. Dodatkową zaletą jest to, że kierowca ma teraz więcej miejsca w kabinie (wyeliminowano dźwignię).

Nowe światła LED cechują się znacznie silniejszą wiązką o większym zasięgu, dzięki czemu widoczność i zdolność dostrzegania przeszkód wzrasta o 15 proc. Tryb miejski zapewnia lepsze wspomaganie kierownicy, zmniejszając wysiłek związany z skręcaniem kierownicą.

Nowy Daily pomaga również kierowcy w trudnych warunkach jazdy, dzięki funkcjom takim jak Hill Descent Control (ułatwia bezpieczny zjazd po stromych zboczach) oraz Traction Plus (zapewnia dobrą przyczepność na śliskich nawierzchniach).

iveco-daily4

Łączność z siecią

Auto kontaktuje się bezpośrednio z centralą kontroli Iveco i przekazuje dane w czasie rzeczywistym. Umożliwia to specjalistom maksymalizację czasu użytkowania pojazdu poprzez prowadzenie diagnostyki i podejmowanie działań zapobiegawczych. Możliwe jest również efektywne planowanie obsługi technicznej i interwencji serwisowych, a dzięki temu optymalizacja liczby wizyt w warsztacie i ograniczenie przerw w pracy.

Ponadto usługa zdalnej pomocy technicznej umożliwia zdalne wprowadzanie zmian w zbiorach danych, sesje diagnostyczne, a nawet zdalne przesyłanie oprogramowania, co pozwala uniknąć przestojów w warsztacie dealera.

Daily obsługuje również rozwiązania telematyczne, które pomagają kierowcom i menedżerom flot zoptymalizować ich wydajność. Portal MyDaily, dostępny również w aplikacji MyDaily, umożliwia właścicielom codzienne monitorowanie ich pojazdów na komputerze stacjonarnym lub na urządzeniach mobilnych. Mogą oni analizować ich osiągi i zużycie paliwa, a także styl jazdy kierowcy. Daily wysyła również regularnie inteligentne raporty dotyczące kluczowych parametrów pojazdu, wraz z sugestiami, jak poprawić styl jazdy, aby oszczędzać paliwo.

iveco-daily5

Silniki

Dostępne są dwa silniki zoptymalizowane tak, aby zapewnić najlepsze osiągi. Silnik F1A o pojemności 2,3 litra i mocy znamionowej od 116 do 156 KM jest dostępny w wersji z homologacją Light Duty i Heavy Duty. Wysoko wydajny silnik F1C o pojemności 3,0 litra jest dostępnych w trzech wersjach o mocy znamionowej w zakresie od 160 do 210 KM, jak również wersji na sprężony gaz ziemny (Natural Power).

Pojazd spełnia normy emisji Euro 6-d/Temp (WLTP & RDE) i Euro VI-D.

Oszczędnością paliwa jest możliwa dzięki wielu funkcjom, w tym systemowi Start& Stop (np. w modelu Daily Hi-Matic). Nowa, sterowana elektronicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii jest nie tylko bardziej elastyczna, ale również bardziej wydajna. Ponadto opony klasy A Super Eco Low Rolling, zaprojektowane specjalnie dla Daily i nowy alternator 220 A (12 V), dodatkowo przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.

iveco-daily6

Daily umożliwia również oszczędności w obszarze kosztów obsługi technicznej. Nowa, większa miska olejowa, zaprojektowana z myślą o misjach na długich dystansach, pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60 000 km.

Komfort użytkowania i prowadzenia pojazdu

Układ kierowniczy został zaprojektowany w taki sposób, aby kierowca mógł dokonywać zarówno osiowej, jak i kątowej regulacji kierownicy i ustawić idealną pozycję do jazdy. Mniejsza, pokryta skórą kierownica wielofunkcyjna posiada wiele przycisków sterujących w zasięgu palców i pozostawia więcej miejsca na nogi, co zwiększa ogólny komfort. Daily jest również wyposażony w nowy, układ elektrycznego wspomagania kierownicy.

Nowa deska rozdzielcza zawiera kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, posiadający intuicyjny interfejs. System informacyjno- rozrywkowy Hi- Connect z funkcją rozpoznawania głosu umożliwia kierowcy połączenie z urządzeniem mobilnym. Posiada on 7-calowy ekran, radio DAB, kamerę cofania, system nawigacji dla samochodów osobowych i ciężarowych TOM TOM oraz system oceny stylu jazdy Iveco.

Nowy Daily jest produkowany w zakładach w Suzzara we Włoszech oraz w Hiszpanii.