IVECO zaprezentował nowego Eurocargo Euro VI: średniej wielkości samochód ciężarowy, który ma już na koncie liczne nagrody. Jego elastyczność pozwala traktować go jako uniwersalny pojazd z możliwością adaptacji na potrzeby różnych zadań w transporcie.
Dzięki technologii HI-eSCR opatentowanej przez FPT Industrial, pojazd łączy innowacje z mocą przy zoptymalizowanym zużyciu paliwa. System oczyszczania spalin zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx) o ponad 95 procent bez modyfikowania procesu spalania, bez konieczności stosowania dodatkowego układu chłodzenia, a także bez kosztownej ingerencji w konstrukcję pojazdu.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Nowe silniki Tector 5 i 7 Euro VI jako jedyne w tym segmencie oferują technologię HI-eSCR, co stawia je na szczycie swojej kategorii pod względem wyrównanych i spójnych parametrów oraz osiągów.
Nowa seria obejmuje trzy nowe wersje silnika Tector 5 o mocy 160, 190 i 210 KM oraz cztery wersje silnika Tector 7 o mocy 220, 250, 280 i 320 KM. Pojemność silników Tector 5 i Tector 7 – odpowiednio 4- i 6-cylindrowych, została zwiększona w celu zapewnienia optymalnej efektywności w poszczególnych zastosowaniach. Moc silnika Tector 5 o pojemności 4,5 litra wzrosła o 13%, do 210 KM. W przypadku silnika Tector 7 o pojemności 6,7 litra przyrost mocy wyniósł 7 proc., do maksymalnie 320 KM. W pojazdach Eurocargo zastosowano także nową, 12-stopniową zautomatyzowaną przekładnię ZF Eurotronic, dostępną z 6-cylidrowymi silnikami Tector 7, w tym także w modelach przystosowanych do holowania innych pojazdów.
Wprowadzenie tych innowacyjnych rozwiązań miało pozytywny wpływ na TCO (całkowity koszt posiadania i użytkowania, czyli koszt zakupu i utrzymania pojazdu), na który firma IVECO położyła szczególny nacisk przy projektowaniu nowego Eurocargo Euro VI. W typowo eksploatowanym egzemplarzu, przewożącym ładunki zarówno w obrębie miast, jak i na trasach międzymiastowych i w ruchu autostradowym, efektywność systemu HI-eSCR pozwala utrzymać niezmieniony poziom zużycia paliwa (oleju napędowego i mocznika).
Technologia HI-eSCR umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o 2 proc. na trasach międzymiastowych. Ponadto niezależnie od warunków eksploatacji zastąpienie 6-cylindrowego silnika Euro V o mocy 220 KM nowym 4-cylindrowym silnikiem Euro VI o mocy 210 KM przyniosło zmniejszenie zużycia paliwa o 4,5 proc.
Dostosowano również okresy międzyprzeglądowe, aby zagwarantować maksymalnie długi czas eksploatacji przy utrzymaniu takiego samego poziomu bezpieczeństwa i ograniczeniu czasu przestojów. Wartość rezydualna pojazdu odzwierciedla jego jakość: dzięki ciągłym ulepszeniom w tym zakresie Eurocargo Euro VI jest bardziej efektywny pod względem czasu eksploatacji oraz wolniej traci na wartości.
Wreszcie, za sprawą doskonałych wyników pod względem zużycia paliwa, kosztów serwisu i utrzymania wartości, nowy Eurocargo VI potwierdza także swoją przewagę nad konkurencją w odniesieniu do kosztów utrzymania pojazdu.