Współpraca firm LINK i Iveco Poland rozpoczęła się w 2007 roku, gdy do firmy trafiły pierwsze testowe ciągniki siodłowe Stralis. Samochody szybko zyskały uznanie i podjęto decyzję o ich zakupie.
Od tego czasu pojazdy Iveco są stale obecne w znanej firmie transportowej. Dobra współpraca podyktowana jest m.in. dużym zaufaniem klienta do jakości świadczonych usług przez Iveco Poland chociażby w postaci dostarczania produktów zgodnych z jego wymaganiami.
Zobacz także:
W maju 2016 r. przedpremierowy model nowego Stralisa trafił do firmy LINK. W trakcie trzymiesięcznego wypożyczenia testowany był głównie na dwóch trasach: baza Łódź – Holandia – Łódź oraz Łódź – Wielka Brytania – Łódź. Łącznie ciągnik pokonał ok. 30 000 km ze średnim obciążeniem wynoszącym 11,69 t. Średnie zużycie paliwa wyniosło 23,52 l/100 km.
Dla porównania 50 pojazdów Iveco Stralis MY2013 Euro 6 we flocie firmy LINK w analogicznym czasie ze zbliżonym obciążeniem osiągnęło średnie zużycie paliwa na poziomie 27,3 l/100 km. Był to o 11 proc. lepszy wynik w porównaniu z poprzednim modelem.
Dobre wyniki testu nowego Stralisa wpłynęły na zamówienie kolejnych 50 ciągników Iveco. Wszystkie pojazdy zostały przygotowane do wydania przez autoryzowanego dealera marki – Uni-Truck oddział w Warszawie. Pojazdy objęte są pakietem serwisowym 3XL obejmującym przeglądy okresowe, naprawy wszystkich układów pojazdu oraz wymianę elementów zużywających się.
W ramach TCO₂ Live Iveco zaoferowało także kompletny pakiet usług konsultingowych w zakresie zużycia paliwa. Dodatkowo kierowcy LINK zostali przeszkoleni przez Trenerów Akademii Jazdy Iveco w celu zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami pojazdu oraz zasadami ekonomicznej jazdy.
Ciągniki siodłowe Iveco Stralis AS440S46T/ FP-LT dla firmy LINK zostały wyposażone w 11-litrowe, 6-cylindrowe jednostki napędowe o mocy 460 KM (338 kW) przy 1600- 1900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 2150 Nm silnik osiąga w zakresie 925- 1500 obr./min. Unikalna technologia HI-SCR pozwala osiągnąć normę czystości spalin Euro 6 wyłącznie za pomocą układu selektywnej redukcji katalitycznej z wykorzystaniem roztworu AdBlue.
To niezawodne i proste rozwiązanie pozwala ograniczyć do minimum koszty związane z serwisowaniem pojazdu. System HI-SCR gwarantuje również pracę bez konieczności interwencji ze strony kierowcy, a także bezpieczeństwo w strefach zagrożenia, ze względu na brak aktywnej regeneracji. W samochodach zamontowano nowe zautomatyzowane skrzynie biegów – HiTronix, z możliwością wyboru zmiany biegów w trybie sekwencyjnym lub w pełni zautomatyzowanym oraz funkcją uwolnienia pojazdu w grząskim terenie.
Na uwagę zasługuje komfortowe wyposażenie wnętrza kabiny, gdzie oprócz: klimatyzacji, przyciemnianych szyb, pneumatycznego fotela kierowcy i pasażera, lodówki, dwóch leżanek znajduje się także duży rozkładany stolik.
LINK to jedna z największych i najdynamiczniej rozwijających się firm transportowych w Polsce. Firma ze 100 proc. polskim kapitałem ma w swojej flocie ponad 400 samochodów ciężarowych.