W 2017 roku w segmencie pojazdów użytkowych o DMC >= 3,49T zarejestrowano na Polskim rynku łącznie 59 561, co stanowi o 4,5 procenta więcej niż w rok wcześniuej (57 002 pojazdy).
W analogicznym okresie zarejestrowano 7 751 pojazdów użytkowych Iveco, co plasuje markę na pierwszym miejscu z udziałem rynkowym na poziomie 13,0 proc.
Zobacz także:
Rok 2017 był w Iveco rokiem, w którym można było testować Stralisa XP oraz Stralisa Natural Power. Oba pojazdy potwierdziły, że wprowadzone rozwiązania wpływają na obniżenie TCO. Dużym powodzeniem cieszył się również Daily w wersji Euro6, oferujący większą moc, niższe zużycie paliwa oraz najmniejsze w tej klasie całkowite koszty posiadania i użytkowania pojazdu.
Pod koniec roku zaprezentowany został nowy Stralis Natural Power z 13 litrowym silnikiem o mocy 460 KM. Ciągnik to kolejny krok w rozwoju tej technologii. W nowej gamie modelu wprowadzono jednopaliwowy silnik Cursor 13 NP, opracowany pod kątem zapewnienia wysokiej mocy w najbardziej wymagających warunkach eksploatacji.
Nowością jest także 12 biegowa zautomatyzowana przekładnia Hi-Tronix, która w porównaniu z poprzednią wersją zapewnia wyższy komfort jazdy i lepsze osiągi, a także oferuje nowe funkcje, takie jak oparty na GPS system przewidywania warunków jazdy Hi-Cruise. Modułowe podejście zaowocowało bogatą ofertą fabrycznych opcji oraz wyjątkową elastycznością indywidualnej konfiguracji.
Pojazd może być zasilany sprężonym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), lub mieszanką tych paliw. Wersja z dwoma zbiornikami LNG oferuje rekordowy zasięg do 1600 kilometrów. Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w najbardziej zaawansowane technologie służące obniżeniu zużycia paliwa oraz kabinę Hi-Way zaprojektowaną pod kątem zapewnienia najwyższego komfortu na dalekich trasach.
Największą zmianą 2017 roku było wprowadzenie na rynek modelu Stralis X-Way, obejmującego zupełnie nową gamę wersji zaprojektowanych specjalnie na potrzeby logistyki budowlanej oraz transportu realizowanego w miastach. Oferuje on dużą ładowność, a wersja Super Loader na podwoziu 8×4 opracowana jako podstawa dla betonomieszarki waży niespełna 8845 kg.
Nowości zaprezentowane zostały również w gamie lekkiej. Daily Blue Power – nowa linia ekologicznych pojazdów pozwalająca na nieograniczony transport w obszarach miejskich.
Daily Hi-Matic Natural Power: to pierwszy w branży lekki pojazd użytkowy napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG) z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Daily Euro 6 RDE 2020 Ready: pojazd dostawczy z zaawansowanym silnikiem wysokoprężnym, jako pierwszy testowany i weryfikowany pod kątem rzeczywistej emisji spalin (RDE).
Daily Electric: pojazd o zerowej emisji spalin przeznaczony do eksploatacji w miastach o najsurowszych ograniczeniach drogowych, oferujący zasięg do 200 km w rzeczywistych warunkach miejskich i osiągi akumulatora zoptymalizowane pod kątem wszystkich warunków pogodowych.
Rejestracje Iveco w Polsce w 2017 roku:
• Daily – 6 140 szt.;
• Eurocargo – 309 szt.;
• Stralis – 1 242 szt.;
• Trakker – 60 szt.
Rejestracje pojazdów użytkowych (z wyłączeniem minibusów) na rynku polskim w 2017 roku w segmencie DMC >= 3,49T