Iveco Poland przekazało pięć ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM, wyposażonych w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG), zamówionych przez firmę Huber.
Również firma EPO-Trans Logistic uzupełniła swoją flotę pojazdów z silnikami wysokoprężnymi o nowe pojazdy NP przeznaczone do logistyki międzynarodowej.
Zobacz także:
Uroczyste przekazanie odbyło się w siedzibie dealera Iveco CTC w Rudzie Śląskiej.
Dostarczone pojazdy IVECO Stralis NP w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Moc 460 KM i zasięg do 1150 km zapewni nie tylko osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdów. Ponadto ciągniki posiadają nowoczesną skrzynię biegów HI-Tronic, systemy wspomagające Hi-Cruise oraz retarder.
Firma Huber posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w logistyce do takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Republika Czeska. W swojej flocie posiada obecnie 34 ciągniki siodłowe marki Iveco, w sumie tabor liczy już 140 pojazdów.
Dzięki nowym IVECO Stralis NP 460 LNG, oferującym osiągi pozwalające zastąpić przewoźnikowi samochody z silnikiem diesla w każdym zadaniu transportowym, firma zapewnia swoim pracownikom większy komfort oraz bezpieczeństwo.
Podczas uroczystości przekazania ciągników obecni byli: Bogusław Ciupek – Prezes Hubera oraz Marcin Jesionek – Szef Floty i Serwisu w firmie. Ze strony Iveco Poland: Marcin Piluchowski – Busimess Line Heavy Manager IVECO, Artur Wygnański – Key Account Manager IVECO, Rafał Kotalewicz i Robert Paszkowski – trenerzy Akademii Jazdy marki. Dealera CTC reprezentował Tomasz Urbanowicz – Prezes spółkioraz zarządzający pionem Iveco w Grupie DBK.
Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50 l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory xenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.
Bogusław Ciupek, Prezes firmy Huber: Uważamy, że nowe jednostkami IVECO, napędzane skroplonym gazem ziemnym, doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG. Podjęciu tej decyzji sprzyjają także zmiany w przepisach, takie jak chociażby zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.
Marcin Jesionek, Szef Floty i Serwisu w firmie Huber: Atutem technologii zastosowanej w pojazdach IVECO Stralis NP LNG jest możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. W przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Na uwagę zasługuje również brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji, to również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460.
20 ciągników dla firmy EPO-Trans Logistic
Iveco Poland przekazało zamówione przez firmę EPO-Trans Logistic 20 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power 460 KM. Dostarczone pojazdy zasiliły flotę klienta powiększając ją do ponad 300 jednostek. Nowe ciągniki wyjadą na drogi Europy zachodniej zapewniając transport międzynarodowy.
W ramach umowy pakietowej z Iveco Poland, przewoźnik wybudował i uruchomił stację tankowania gazu LNG w miejscowości Krzywa na terenie bazy transportowej EPO- LNG. Nowa stacja dostępna jest również dla pojazdów LNG innych przewoźników i posiada lokalizację przy trasie A4 na wysokości Bolesławca.
Podczas uroczystości przekazania ciągników obecni byli Piotr Ozimek – Prezes EPO-Trans Logistic i Paweł Ozimek – Członek Zarządu EPO-Trans Logistic.
Piotr Ozimek, Prezes EPO-Trans: W naszej flocie użytkowaliśmy pojazdy marki IVECO od lat, jesteśmy więc już przekonani co do ich niezawodności. Obecnie zdecydowaliśmy się zainwestować w nową technologię IVECO wykorzystującą skroplony gaz ziemny. Przekonuje nas kilka aspektów, po pierwsze bezpieczeństwo i zrównoważony transport, po drugie kwestie ekonomiczne takie jak niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy, zniesiona opłata autostradowa Maut na pojazdy LNG wprowadzona w Niemczech, to daje nam dodatkową korzyść podczas użytkowania pojazdów w transporcie międzynarodowym. Widzimy także potencjał w rozwoju sieci stacji tankowania pojazdów LNG w Polsce.