Iveco Poland i Don Trucking podpisały umowę na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).
To pojazdy zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie.
Zobacz także:
Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km, Stralis Natural Power oferuje dobre osiągi oraz długie okresy międzyprzeglądowe. Pojazd jest w stanie osiągnąć do 15 proc. niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95 proc. w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C.
Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).
– Jesteśmy dumni, że firma Don Trucking wykazała zaufanie do naszej marki i naszej technologii gazu ziemnego, wybierając firmę Iveco jako swojego partnera w rozwoju zrównoważonej floty dla swojej logistyki. Stralis NP LNG dzięki zaawansowanej technologii gazu ziemnego, jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm transportowych ze względu na niższe zużycie paliwa, niską emisję zanieczyszczeń oraz ograniczenie hałasu. Wierzymy, że flota pojazdów Iveco, która zasili obecne 140 jednostek firmy Don Trucking, zapewni zrównoważony transport pod względem nie tylko środowiska, ale także zysków, równocześnie zapewniając najlepsze środowisko pracy dla kierowców – powiedział Daniel Wolszczak, prezes Iveco Poland.
– Dziś dokonaliśmy kolejnego kroku w transformacji energetycznej naszej firmy, zasilając flotę jednostkami napędzanymi gazem ziemnym. Wizją naszej firmy jest między innymi skupienie się na innowacyjnych rozwiązaniach, ochronie środowiska, profesjonalizmie oraz otwartej komunikacji. Dążąc do osiągnięcia tej wizji, świadomie i z pełnym zaufaniem dokonujemy zmian inwestując w ciągniki siodłowe LNG, czyniąc nasz biznes bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym. Chcemy być też przykładem dla innych operatorów logistycznych – stwierdził Don de Jong, dyrektor zarządzający w Europie Don Trucking.
– Zamówione przez nas pojazdy Iveco Stralis wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg – 1080 litrów, oferują rozwiązania technologiczne mogące doskonale sprawdzić się w naszych usługach liniowych. Moc 460 KM i zasięg do 1600 km zapewnią nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa w porównaniu z silnikami diesla, co obniży całkowity koszt posiadania pojazdów – mówi Dariusz Nawrotek, dyrektor zarządzający w Polsce Don Trucking.
Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia.
Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię Hi-Tronix.
Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania klientów w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).
Poza usługami TCO2 Live w nowym Stralisie NP 460 wprowadzono trzy innowacyjne aplikacje opracowane przez Michelin Solutions. Ułatwiają one efektywne zarządzanie pojazdem i jego integrację z flotą właściciela (MyBestRoute, MyInspection, MyTraining).