IVECO: AUTA ZASILANE BIOMETANEM JUŻ CIĘŻKO PRACUJĄ

W centrum logistycznym w Somaglii (Lombardia) zaprezentowano nową ekologiczną flotę spółki Lidl, która ma zaopatrywać punkty sprzedaży w północnych Włoszech.

Dzięki biometanowi poziom emisji CO2 jest niższy o 95 procent, a zasoby są wykorzystywane w obiegu zamkniętym.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ECO


 

Pięć nowych pojazdów floty spółki Lidl zasilanych biometanem już jeździ, a przedsięwzięcie jest wynikiem współpracy sieci ze spółkami Iveco, LC3 Trasporti oraz Edison. Nowe modele Stralis NP 460 HP CNG są emitują znacznie mniej CO2 w porównaniu z innymi rodzajami paliwa.

— Jesteśmy niezwykle dumni z bycia pierwszym włoskim przedsiębiorstwem wykorzystującym nowe pojazdy napędzane biometanem, paliwem, które promuje model gospodarczy oparty na zrównoważonym rozwoju. Naszym celem długofalowym jest stopniowe przechodzenie z transportu wykorzystującego głównie paliwa kopalne na paliwa alternatywne o obniżonej emisji CO2, takich jak biometan i skroplony gaz ziemny – LNG, wykorzystywane już w dużej flocie pojazdów. Udało nam się zmniejszyć emisje CO2 o 5,2 proc., co oznacza uniknięcie emisji 620 000 ton – mówi Pietro Rocchi, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i logistyki w spółce Lidl Italia.

– Iveco zdało sobie sprawę, że droga do zrównoważonego transportu wymaga alternatywnych układów napędowych. Marka zaspokoiła coraz bardziej naglące potrzeby w tym zakresie, dzięki pojazdom zasilanym gazem ziemnym. Prawdziwą alternatywą, która już dziś jest faktem, jest biometan: umożliwia on niemal całkowite wyeliminowanie emisji CO2, tworząc swoiste koło samowystarczalności gospodarczej i ekologicznej. To doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym. Naszym zdaniem rozwiązaniem jest biometan we wszystkich postaciach CNG czy LNG – oświadczył Alessandro Oitana, kierownik linii biznesowej pojazdów średnich i ciężkich w Iveco.

— Wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii oraz dekarbonizacja transportu należą do podstawowych celów spółki Edison zgodnych z europejskimi celami w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obecnie dostarczamy metan do ponad 200 stacji paliw na terenie Włoszech. Edison angażuje się w tworzenie łańcucha logistycznego integrującego LNG na potrzeby dalszego rozwoju trwałej mobilności w transporcie ciężarowym i morskim. Udział spółki w dystrybucji zrównoważonej mobilności opiera się na gamie usług obejmującej energię elektryczną, metan i biometan, LNG, a wkrótce i BioLNG – stwierdził Davide Macor, dyrektor ds. rynku biznesowego.

Pięć pojazdów napędzanych biometanem będzie obsługiwać rejony wokół centrum logistycznego w Somaglii, jednej z dziesięciu platform logistycznych spółki Lidl zlokalizowanych na terenie Włoch.