IVECO: AUTA NAPĘDZANE GAZEM ZIEMNYM NA RYNEK JAPOŃSKI

iveco-st-ja1

Firma Iveco przedstawiła najnowsze zamierzenia w ramach swoich planów działań służących wsparciu wykorzystania gazu ziemnego w sektorze transportowym w Japonii.

Plan działań powstał w nawiązaniu do Memorandum o współpracy podpisanego w ubiegłym roku przez japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu z Komisją Europejską.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Chodzi o rozwój zaawansowanych technologii umożliwiających wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie drogowym i morskim.

iveco-st-ja2

Marka zapowiedziała publiczną prezentację Stralisa NP 400, pierwszego dużego samochodu ciężarowego napędzanego gazem ziemnym gotowego do sprzedaży na japońskim rynku. Jest to pierwszy pojazd na gaz ziemny zaprojektowany specjalnie do transportu długodystansowego. Może on być wyposażony w zbiorniki na skroplony (LNG) lub sprężony (CNG) gaz ziemny, lub zestaw zbiorników na obie wersje tego paliwa.

W sprzedaży dostępna jest również nowa gama pojazdów Daily Blue Power nagrodzonych tytułem „Międzynarodowego Vana Roku 2018”. Wersje Daily Hi-Matic Natural Power i Daily Minibus Natural Power to pierwsze samochody napędzane CNG i wyposażone w 8 biegowe przekładnie automatyczne Hi Matic. Takie połączenie doskonale sprawdza się w miastach ze względu na niską emisję spalin i komfort prowadzenia.

Firma Iveco poinformowała także o podpisaniu umowy z Fuji Transport dotyczącej sprzedaży pierwszego samochodu ciężarowego napędzanego LNG w Japonii, którym jest Iveco Stralis NP 400 przystosowany do zasilania wyłącznie skroplonym gazem. Fuji Transport będzie eksploatować ten pojazd na trasie Tokio- Osaka, a także do obsługi wybranych klientów, w tym japońskiej poczty. Firma będzie monitorować i analizować osiągi pojazdu z wykorzystaniem telematyki i systemów GPS.

iveco-st-ja3

Wykazując praktyczność i zalety stosowania gazu ziemnego w transporcie w rzeczywistych warunkach, pojazdy odegrają ważną rolę w realizacji planów marki w zakresie wsparcia dla przechodzenia na zrównoważone źródła energii w Japonii. Obydwie nowe gamy pojazdów zadebiutują publicznie na Japońskich Targach Samochodów Ciężarowych w Jokohamie.

– Niespełna rok temu japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Komisja Europejska podpisały Memorandum o współpracy w zakresie wprowadzania skroplonego gazu ziemnego LNG jako paliwa w transporcie drogowym i morskim. Dziś my wprowadzamy na rynek nasze samochody napędzane gazem ziemnym i sprzedajemy pierwszy samochód ciężarowy napędzany LNG, który będzie obsługiwał jeden z najruchliwszych szlaków transportowych na świecie, czyli trasę Tokio-Osaka, którą codziennie przejeżdża około 100 000 ciężarówek. Zasięg oraz parametry ekologiczne Stralisa NP 400 wraz z planem dystrybucji LNG opracowanym przez firmę Shell wzdłuż głównych szlaków transportowych w Japonii sprawiają, że ten model pojazdu doskonale sprawdzi się w fazie przechodzenia na czysty i zrównoważony transport długodystansowy – powiedział Pierre Lahutte, prezes marki Iveco.