IONITY: SETNA STACJA ŁADOWANIA O WYSOKIEJ MOCY

stacja-lado12

Spółka joint venture Porsche i Audi w ramach Grupy Volkswagen, a także firm BMW, Daimler i Ford, kilka dni temu otworzyła setną stację ładowania o wysokiej mocy (HPC – High Power Charging Point).

Stało się to zaledwie kilka miesięcy przed światową premierą modelu Taycan, pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Do linii mety zbliża się także rozwój infrastruktury ultraszybkiego ładowania IONITY w Europie. Nowy obiekt zlokalizowany w Rygge w Norwegii oferuje łącznie sześć punktów ładowania i korzysta z najnowocześniejszej techniki ładowania o mocy 350 kW oraz europejskiego standardu ładowania European Charging Standard Combined Charging System (CCS). Trwa przygotowanie do uruchomienia sześciu kolejnych, a w razie potrzeby przestrzeń pozwala na rozbudowę do 18 stacji HPC.

– Cieszymy się z kolejnego istotnego kamienia milowego w rozwoju IONITY. Rygge jest idealnym miejscem na postój i ładowanie dla osób podróżujących z Oslo do Göteborga, Malmø, Kopenhagi i Hamburga. Najnowsza generacja ultraszybkich stacji ładowania o mocy 350 kW to obecnie »ostatni krzyk«, jeśli chodzi o ładowanie o wysokiej mocy. Kierowcy mogą cieszyć się znacznie krótszym czasem ładowania, zależnie od pojemności akumulatora samochodu – mówi Marcus Groll, dyrektor operacyjny IONITY.

stacja-lado13

Obok setnej stacji (HPC) trwa budowa kolejnych 51 obiektów. W Niemczech obecnie działają 24 stacje z co najmniej czterema dostępnymi punktami ładowania, a w planach jest 11 kolejnych. W całej Europie do 2020 r. powstanie 400 stacji. Na około 95 proc. planowanych stacji podpisano już umowy z właścicielami poszczególnych terenów.

Spółka IONITY z siedzibą w Monachium została założona w 2017 r.; to wspólne przedsięwzięcie BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company oraz Volkswagen Group, w tym Audi i Porsche. Misją jest zbudowanie rozległej i niezawodnej sieci ładowania o dużej mocy (HPC) dla pojazdów elektrycznych w Europie, tak aby pozwolić ich użytkownikom na komfortowe pokonywanie dalekich tras.

Dzięki współpracy z silnymi partnerami zdołano zapewnić sobie atrakcyjne lokalizacje – krajowe i międzynarodowe.

Taycan oferuje kilka opcji ładowania

Porsche Taycan zadebiutuje we wrześniu, a wprowadzenie modelu na rynek planowane jest jeszcze przed końcem tego roku. Pierwszy czysto elektryczny samochód sportowy marki oferuje zasięg wynoszący około 500 km (według NEDC), a żeby naładować go energią wystarczającą do przejechania 100 km, wystarczą zaledwie 4 minuty. Na całym świecie już ponad 20 tysięcy osób wyraziło poważne zainteresowanie zakupem modelu i wpłaciło w tym celu depozyt.

– Wraz z modelem Taycan kształtujemy przyszłość elektro- mobilności na wszystkich poziomach. Obejmuje to inteligentny ekosystem ze skoordynowanymi opcjami ładowania – w domu i w podróży. Nie tylko rozbudowujemy infrastrukturę ładowania w Europie z pomocą IONITY, ale tworzymy także infrastrukturę szybkiego ładowania w naszych Centrach Porsche na całym świecie i (instalujemy) urządzenia do ładowania w popularnych miejscach, takich jak hotele i restauracje – mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.