Ioniq to nowa submarka Hyundaia, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Właśnie ogłoszono wprowadzenie jej na rynek.
Tym samym koreański producent otwiera nowy rozdział w erze zelektryfikowanej mobilności.
Zobacz także:
Pod marką Ioniq, zgodnie z wizją Postępu dla ludzkości, Hyundai zamierza oferować doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym, dopasowane do nowoczesnego stylu życia, z zastosowaniem nowych technologii z zakresu łączności. W tym celu wykorzysta swoje wiodące w branży know- how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma Hyundai wprowadzi trzy nowe modele, a następnie kolejne.
Nowa marka połączy możliwości auta elektrycznego, takie jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne, z przyszłymi innowacjami: designem, technologiami i usługami. Dzięki temu chwile spędzone w samochodzie i poza nim, zapewnią bezproblemową podróż.
Hyundai po raz pierwszy użył nazwy Ioniq , która łączy słowa ion czyli jon z unique czyli wyjątkowy, ogłaszając długoterminowy projekt badawczo- rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku wprowadził pojazd o nazwie Ioniq, pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia – hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny.
Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów. Pierwszym modelem submarki będzie Ioniq 5, średniej wielkości CUV, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. Jest on oparty na elektrycznym koncepcie 45, który zaprezentowany został w 2019 roku podczas MSalonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.
Projektanci Ioniq 5 czerpali inspirację z przeszłości, uzupełniając projekt o nowoczesne parametryczne piksele, które są unikalnym elementem designu. Element ten będzie wprowadzany do przyszłych elektrycznych modeli. W 2022 roku pojazwi się sedan Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku Ioniq 7, duży SUV.
Wygląd zewnętrzny Prophecy charakteryzuje się aerodynamiczną sylwetką. Design nowych modeli będzie miał wspólny motyw. Pojazdy będą inspirowane wcześniejszymi modelami, będąc jednocześnie pomostem do przyszłości.
Platforma E-GMP
Ioniq będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg. Platforma dedykowana dla pojazdów elektrycznych pozwoli Hyundaiowi na nowo zdefiniować wnętrze pojazdu jako przestrzeń życiową z fotelami umożliwiającymi większą regulację, bezprzewodową łącznością i unikalnymi funkcjami, takimi jak schowek w desce rozdzielczej zaprojektowany jako szuflada.
Zmiana modelu platformy obejmie także nowe interfejsy użytkownika, które będą proste, intuicyjne i ergonomiczne, tak by pasażerowie czuli się jak najbardziej swobodnie. Do 2025 roku producent zamierza sprzedać milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych, zdobyć 10 proc. rynku i stać się trzecim co do wielkości producentem samochodów przyjaznych dla środowiska (elektrycznych i zasilanych wodorem).
Hyundai świętował premierę Ioniq , zmieniając London Eye w wielką literę „Q” za pomocą świateł tuż przed oficjalnym ponownym otwarciem tej słynnej atrakcji.