INNOWACYJNY MECHANIZM WYPINANIA KULI HAKA DO WSZYSTKICH AUT

hak1

Automatycznie wypinaną kulę haka holowniczego o oznaczeniu W-10 wprowadza na rynek firma Steinhof. Najnowszej generacji mechanizm będzie produkowany w kilkudziesięciu konfiguracjach.

Oznacza to, że może zostać zamontowany do większości produkowanych obecnie samochodów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zastosowanie ergonomicznej dźwigni sprawia, że demontaż haka jest niezwykle łatwy i szybki, trwa zaledwie kilka sekund i nie wymaga użycia siły fizycznej ani żadnego narzędzia.

W skład zestawu wchodzi gniazdo oraz zablokowana w nim kula. Gniazdo stanowi monolityczny odlew z wytrzymałego żeliwa, który połączony jest nierozerwalnie z konstrukcją samochodu. Zazwyczaj jest ono ukryte pod zderzakiem. Kula haka jest połączeniem stalowej odkuwki matrycowej z wałkiem stalowym zakończonym znormalizowaną kulą. Samo połączenie tych dwóch elementów jest wykonywane metodą zgrzewania tarciowego, co zapewnia stuprocentową powtarzalność oraz najwyższą wytrzymałość produktu.

hak2

Własności mechaniczne uzyskanego w ten sposób połączenia są takie same jak własności łączonych elementów. Każde połączenie poddawane jest automatycznej kontroli przez zgrzewarkę. Wewnątrz kuli znajduje się mechanizm blokujący, sterowany przez dźwignię znajdującą się po prawej stronie haka.

– Mechanizm został zabezpieczony przed niekontrolowanym wypięciem poprzez dodatkową blokadę. Aby rozłączyć kulę haka z autem, należy wcisnąć, a następnie przekręcić dźwignię. Takie zabezpieczenie uniemożliwia przypadkowe naciśnięcie dźwigni i rozłączenie mechanizmu. Jest on także wyposażony w dodatkowe zabezpieczenie kluczykiem. Montaż samej kuli haka jest równie łatwy i szybki. Wystarczy wprowadzić końcówkę kuli do gniazda i lekko ją docisnąć. Spust znajdujący się wewnątrz mechanizmu spowoduje zwolnienie głównej sprężyny i zablokowanie kuli haka w gnieździe – tłumaczy Monika Majchrowicz, dyrektor ds. Rozwoju w Steinhof.

Gniazdo haka jest malowane metodą kataforezy, co zapewnia odpowiednie właściwości antykorozyjne przy minimalnej warstwie powłoki. Ponadto posiada ono komplet osłon zabezpieczających jego wnętrze przed zabrudzeniem, podczas gdy hak nie jest używany. To samo dotyczy zamka w pokrętle, który posiada specjalną zaślepkę. Warta uwagi jest wysoka estetyka mechanizmu, która sprawia, że jest on całkowicie spójny z tylną linią nadwozia.

W-10 posiada homologację typu mechanicznego urządzenia sprzęgającego, na podstawie Regulaminu ONZ nr. 55.01 wydaną przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.

– Najnowszej generacji mechanizm Steinhof W-10 to produkt, jakiego rynek motoryzacyjny jeszcze nie widział. Cieszymy się, że po wielu miesiącach specjalistycznych badań i testów możemy oddać w ręce naszych klientów innowacyjne rozwiązanie, które ma szansę wyznaczyć standard w tej branży na najbliższe lata. Chcemy pokazać, że użytkowanie haka holowniczego może być łatwe i wygodne, montaż trwa zaledwie kilka sekund, a nasz mechanizm automatycznego wypinania kuli to potwierdza – podsumowuje Monika Majchrowicz.