21 lutego firma innogy rozpoczęła test nowej usługi elektrycznego e-Car Sharingu w Warszawie. Mieszkańcy stolicy, po zarejestrowaniu się w dedykowanej aplikacji, przez ponad miesiąc mogli korzystać z 6 dostępnych aut.
Były to trzy BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf oraz Hyundai IONIQ. Dwa dodatkowe samochody, na czas testów przekazane zostały do wyłącznego użytku ING Bankowi Śląskiemu.
Zobacz także:
To partner biznesowy innogy Polska.
W trakcie trwania pilotażu w aplikacji zarejestrowało się blisko 1,6 tys. osób, a samochody zasilane energią elektryczną wynajęto ponad tysiąc razy. Wypożyczeniem elektrycznych aut na minuty zainteresowani byli głównie mężczyźni, którzy stanowili aż 96 proc. osób zarejestrowanych w aplikacji.
Najdłuższy pokonany dystans przez jednego użytkownika to 150 km. Łącznie warszawiacy korzystający z usługi innogy e-Car Sharingu przejechali blisko 15 tys. km, co pozwoliło na ograniczenie emisji zanieczyszczeń w postaci CO2 i innych szkodliwych substancji o ok. 1,6 tony.
– Test pierwszego w pełni elektrycznego e-Car Sharingu od innogy spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców stolicy. Chcemy być liderem zmian i oferować warszawiakom rozwiązania, które prowadzą do poprawienia jakości życia w mieście. Wprowadzenie testowej oferty najmu aut z napędem elektrycznym było kolejnym krokiem innogy, po budowie ogólnodostępnej sieci stacji ładowania w stolicy oraz rozszerzeniu oferty produktowej dla klientów biznesowych i indywidualnych z obszaru elektro- mobilności. Test dużo nas nauczył, obecnie analizujemy jego wyniki oraz model ekonomiczny dla usługi innogy e-Car Sharingu na szeroką skalę – mówi Maciej Chmieliński, menedżer odpowiedzialny za rozwój elektro- mobilności w innogy Polska S.A.