INFINITI: WZROST SPRZEDAŻY HYBRYD KOSZTEM SILNIKÓW DIESLA

infiniti1

To był bardzo dobry rok dla Infiniti w Polsce. Prawie dwukrotnie lepszy niż dla całego motoryzacyjnego rynku premium. Sprzedaż marki w roku 2017 wyniosła 781 aut.

To o 44,6 procent więcej niż rok wcześniej (wobec wzrostu segmentu premium w Polsce, który wzrósł o 23 proc.).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Podobnie jak marka umocniła swoją pozycję na polskim rynku, tak wyłączny partner Infiniti w Polsce, spółka IP, potwierdziła swoje znaczenie w Europie, osiągając 6,7 proc. udziału w sprzedaży. W europejskim rankingu nasz rynek awansował na pozycję nr 6, a – co ważniejsze – osiągnięty przez spółkę IP udział w krajowym segmencie premium uplasował ją w tym zestawieniu na miejscu trzecim.

W ubiegłym roku IP zakończyła cykl inwestycyjny, w wyniku którego liczba Centrów Infiniti w Polsce wzrosła do sześciu. Tym samym należąca do Holdingu 1 spółka została największym dealerem marki w Europie pod względem liczby własnych salonów sprzedaży. Obecnie Centra Infiniti działają w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu, Warszawie i Wrocławiu.

Infiniti QX70

– Rozbudowa sieci salonów i zbliżenie marki do mieszkańców nowych regionów miało oczywisty wpływ na dynamikę sprzedaży, jednak ważniejszym czynnikiem wzrostu jest postępująca zmiana preferencji klientów segmentu premium. Zauważalnie wzrasta zainteresowanie samochodami premium marek alternatywnych wobec, tradycyjnych dla tego segmentu, marek niemieckich – komentuje Grzegorz Szczypior, prezes spółki Infiniti Poland.

Z analiz Infiniti wynika, że średnia wieku nabywcy samochodu japońskiej marki jest najniższa w segmencie premium. Zdaniem Grzegorza Szczypiora jest to wynik poszukiwania przez młodych klientów nowatorskiego designu, dzięki któremu lepiej mogą oni wyrazić swoją osobowość.

– Osoby z pokolenia X i Y również oczekują luksusu, ale w nowoczesnej formie – takiej, jaką znajdują choćby w najmniejszym z aut Infiniti – modelu Q30. I właśnie ten kompakt japońskiej marki zanotował największy wzrost sprzedaży w Polsce w minionym roku – mówi Grzegorz Szczypior.

Pierwszą trójkę najpopularniejszych modeli Infiniti w Polsce tworzą: Q50, z udziałem w sprzedaży wynoszącym 29,9 proc.; Q30 – 25,9 proc.udziału; i – na miejscu trzecim – wieloletni lider zestawień – model QX70, którego udział wyniósł 19,4 proc.

infiniti3

Interesującą wydaje się analiza preferencji polskich nabywców Infiniti odnośnie wersji silnikowych. Nie pozwala ona jednak na wyciągnięcie jednoznacznych wniosków. Udział w sprzedaży samochodów z silnikami diesla spadł drastycznie, bo z 37,8 proc. w roku 2016 do 21,9 proc. w 2017. Jednak w przypadku kompaktowego crossovera QX30 wyniósł on aż 57,5 proc.! Jest to tym bardziej dziwne, że akcyza, jaką objęty jest silnik o pojemności 2,2 litra, oferowany z tym modelem, w znaczącym stopniu wpływa na jego cenę.

Inaczej jest w przypadku SUV-a QX70. Wielkość sprzedaży tego modelu przez rok prawie się nie zmieniła, mimo że nie jest on już oferowany w wersji z silnikiem diesla, która przed rokiem stanowiła 64,5 proc. sprzedaży. Z jednej strony potwierdza to, że odchodzimy od diesli, a z drugiej – że nie brakuje prawdziwych miłośników tradycyjnych, a coraz bardziej unikatowych na rynku, wolnossących silników V6, jak jednostka Infiniti o pojemności 3,7 litra.

Pewnikiem jest za to znaczący wzrost udziału w sprzedaży hybryd producenta. W przypadku limuzyny Q70 aż 73 proc. sprzedanych samochodów miało napęd hybrydowy, zaś w przypadku sedana Q50 – drugiego z modeli oferowanych z układem Direct Response Hybrid – udział ten wyniósł 41,6 proc.

Zdaniem przedstawicieli marki nie jest to wynik mody na ekologię, ale rosnącego z każdym rokiem przekonania o niezawodności i trwałej sprawności (także baterii) układu hybrydowego Infiniti.