Infiniti Q50 przeszedł u progu roku modelowego 2018 istotne modyfikacje. Otrzymał odświeżoną linię nadwozia oraz wnętrze o zmienionym wyglądzie i wykończeniu.
Oprócz innowacyjnych rozwiązań, dających jeszcze większe możliwości i skuteczniej wspomagających kierowcę, paletę kolorów nadwozia poszerzono o nowy lakier: kawowo- migdałowy Mocha Almond.
Zobacz także:
Na polskim rynku model Q50 nadal będzie oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Q50, Q50 Premium, Q50 Sport oraz Q50 Sport Tech.
Wszystkie wersje mają teraz nieco zmieniony kształt kraty wlotu powietrza, zamkniętego u góry i u dołu charakterystycznym podwójnym łukiem. Trójwymiarowy wygląd kraty wlotu powietrza z charakterystyczną fakturą został mocniej uwydatniony za pomocą głębiej tłoczonych splecionych oczek tworzących siatkę grilla oraz jego chromowanego obramowania. Sam wlot powietrza z dwoma łukami daje początek łagodnie poprowadzonej, lecz zarazem bardzo wyraźnie zaznaczonej dominującej linii „barku” na bokach nadwozia.
Przetłoczenie to biegnie wzdłuż boków karoserii, tworząc charakterystyczny efekt „podwójnej fali”. Dokonano zmian układu oświetlenia z przodu i z tyłu. Reflektory LED mają kontur inspirowany kształtem ludzkiego oka. Z kolei tylne światła zespolone LED, przejęte ze sportowego coupe Q60, mają smuklejszy kształt, dzięki czemu tył samochodu wydaje się subtelniej wystylizowany. Linia „barku” z boku płynnie zbiega się z radykalnym wytłoczeniem łuku tylnego błotnika i przechodzi w kontury tylnych świateł zespolonych z diodami LED.
Podgrzewane lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami z diodami LED należą do wyposażenia standardowego samochodu. Szerokie płaty drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz optycznie podkreślają przestronność wnętrza. Smukła sylwetka nadwozia zapewnia świetną charakterystykę aerodynamiczną (0,26).
Nabywca ma do wyboru dziesięć kolorów lakieru: Midnight Black, Liquid Platinum, Graphite Shadow, Black Obsidian, Dynamic Sunstone Red, Moonlight White, Pure White, Hagane Blue, Iridium Blue oraz nowy – Mocha Almond.
Nowe Infiniti Q50 na 2018 rok posiada zróżnicowany design, wyrażający charakter wersji Sport i Sport Tech. Zmiany stylistyczne przedniej części nadwozia objęły wprowadzenie nieco ostrzejszych krawędzi przedniego zderzaka oraz szerszych i niżej umieszczonych otworów wlotu powietrza. Z tyłu, poprzez dobór kolorów, jeszcze bardziej optycznie uwydatnione są dwie końcówki rur wydechowych oraz dyfuzor. Kolor lakieru skontrastowano z ciemnym, metalizowanym wykończeniem brzegów tylnego zderzaka.
W Sport Tech standardowo montowane jest elektrycznie odsuwane i odchylane szklane okno dachowe. Obie wspomniane wersje napędzane są silnikiem 3.0t i otrzymały specjalnie zaprojektowane dziewiętnastocalowe obręcze kół z wyraźnie widocznymi zaciskami hamulców.
Wnętrze
Zmiany we wzornictwie wnętrza jeszcze bardziej podkreślają kunszt wykończenia i dbałość o najdrobniejsze detale i są inspirowane coupe Q60. Nowe koło kierownicy ma wyprofilowane miejsca i zmieniony kształt. Sportowy uchwyt drążka zmiany biegów ma nowy wzór i skórzane wykończenie, podobnie jak tablica przyrządów z podwójnymi ściegami.
Wszystkie najważniejsze przełączniki i wskaźniki znajdują się w bezpośrednim zasięgu kierowcy. Dotyczy to przycisków, paneli dotykowych, głównego sterownika oraz przełącznika trybu jazdy. Infiniti InTouch to dwa kolorowe pojemnościowe wyświetlacze dotykowe (górny ośmiocalowy LCD/VGA i dolny siedmiocalowy). Na górnym ekranie wyświetlane są najczęściej używane funkcje i aplikacje, na dolnym zaś pojawiają się pozostałe informacje.
Nabywca Q50 ma możliwość zamówienia nagłośnienia BOSE Performance Series z szesnastoma wysokiej jakości głośnikami. Wyposażenie obejmuje także adaptacyjną klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury, system głośnomówiący z łączem Bluetooth do telefonu komórkowego, kamerę cofania oraz zaawansowany układ ogrzewania i wentylacji z filtrem i jonizatorem powietrza Plasmacluster.
Q50 w wersji na rok modelowy 2018 oferuje długą listę elementów wyposażenia, m.in.: panoramiczną kamerę Around View z czujnikami i funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Moving Object Detection – MOD); inteligentny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości; prewencyjny system hamowania awaryjnego (FEB – Forward Emergency Braking); układ kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu (DCA – Distance Control Assist); systemy sygnalizacji obiektów w martwym polu widzenia (BSW – Blind Spot Warning) i zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia (BSI – Blind Spot Intervention); układ zapobiegania kolizji podczas cofania (BCI – Backup Collision Intervention); systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) i zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention) z aktywnym asystentem utrzymania toru jazdy (ACL – Active Lane Control); adaptacyjny system doświetlania zakrętów (ADFL – Adaptive Front Lighting System); automatyczny przełącznik świateł drogowych (HBA – High Beam Assist) oraz system ostrzegania przed najechaniem na pojazd jadący z przodu (Predictive Forward Collision Warning).
Silniki
Listę silników otwiera trzylitrowa benzynowa jednostka V6. Efektywność turbodoładowania i osiągi silnika dodatkowo zwiększono, montując chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler). Motor generuje moc 405 KM przy 6400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy – 475 Nm w zakresie 1600- 5200 obr./min.
Alternatywą o nieco niższej mocy jest czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l, dostarczająca 211 KM mocy przy 5500 obr./min. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie 1250- 3500 obr./min. Standardowo montowany jest także układ Start- Stop.
Trzecią jednostką jest układ hybrydowy obejmujący silnik benzynowy (3,5 l) i silnik elektryczny z system Direct Response Hybrid. Motor V6 ma moc 306 KM i dysponuje maksymalnym momentem 350 Nm, podczas gdy nowoczesny silnik elektryczny o mocy 50 kW (68 KM) osiąga moment 270 Nm. W efekcie połączona moc użyteczna układu wynosi 364 KM, co zapewnia błyskawiczne przyspieszenie oraz niskie zużycie paliwa, wynoszące 5,9 l/100 km przy emisji CO2 w granicach 139 g/km.
Hybrydowy Q50 MY18 jest dostępny począwszy od wersji Premium, zaś jego cena jest teraz bardziej atrakcyjna.
Ostatnią jednostką napędową w ofercie jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Silnik ten rozwija moc 170 KM przy 3200- 4000 obr./min., a szczytową wartość moment obrotowego 400 Nm uzyskuje w przedziale 1600- 2800 obr./min.
Wszystkie silniki Infiniti na rok 2018 współpracują ze standardowo montowaną siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, a w wersji z jednostką wysokoprężną dostępna jest także sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.
Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch układów napędowych – napęd na tylne koła bądź inteligentny napęd na cztery (Intelligent All-Wheel Drive). Jeden lub drugi napęd dostępne są w zależności od wersji silnika.
Układy
W Q50 w odsłonie na 2018 zastosowano system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego DAS (Direct Adaptive Steering). Układ nowej generacji jest dostępny seryjnie we wszystkich wersjach Sport i z napędem hybrydowym. Nowy system daje więcej możliwości regulacji precyzji i szybkości reakcji na ruchy kierownicą.
System DAS współpracuje z aktywnym asystentem toru jazdy (ACL). Aktywne zawieszenie DDS (Dynamic Digital Suspension), Oferowane w wersji Q50S 3.0t zapewnia optymalne połączenie wysokiego komfortu podróżowania, precyzji tłumienia oraz zwrotności. Wszystkie wersje Imają niezależne zawieszenie czterech kół. Przednie i tylne zawieszenie dodatkowo zaopatrzono w stabilizatory.
skuteczność hamowania zapewniają hamulce tarczowe ze wspomaganiem z wentylowanymi tarczami we wszystkich kołach. Obok ABS układ posiada elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) oraz system wspomagania nagłego hamowania (Brake Assist). Sportowe hamulce z tarczami o większej średnicy, z czterotłoczkowymi zaciskami w przednich kołach i dwutłoczkowymi w kołach tylnych, należą do standardowego wyposażenia wersji Q50S 3.0t i Q50S Hybrid Sport, przy czym wersję 3.0t dodatkowo wyróżniają zaciski lakierowane na czerwono.
Gama modeli i pakiety wyposażenia
Już w podstawowej wersji model MY 2018 posiada m.in. regulowane elektrycznie w ośmiu kierunkach przednie fotele, dwustrefową klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, system nawigacji z funkcją informacji o ruchu drogowym i odbiornikiem DAB, system komunikacji i rozrywki InTouch, a także siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół.
W wersjach Q50S Sport i Sport Tech znajdujemy pakiet multimedialny, nagłośnienie BOSE Performance Series, deskę rozdzielczą w sportowym stylu, aluminiowe pedały oraz fotele o sportowym profilu, bogato wykończane skórą. Q50S 3.0t dysponuje fotelami o obiciach ze skór anilinowych, ma chromowane na ciemno detale wykończenia wnętrza i łopatki mechanizmu zmiany biegów przy kierownicy, specjalne końcówki rur wydechowych.
W ofercie znajduje się także szereg pakietów wyposażenia dodatkowego (Komfort, Widoczność, Powitanie, Pakiet multimedialny oraz Tarcza bezpieczeństwa). Do wyboru jest też szeroka gama wzorów obręczy kół i wersji ogumienia.