INFINITI: SPORTOWY Q50 W NOWEJ SZACIE I Z LEPSZYMI OSIĄGAMI

infq50-1

Infiniti Q50 przeszedł u progu roku modelowego 2018 istotne modyfikacje. Otrzymał odświeżoną linię nadwozia oraz wnętrze o zmienionym wyglądzie i wykończeniu.

Oprócz innowacyjnych rozwiązań, dających jeszcze większe możliwości i skuteczniej wspomagających kierowcę, paletę kolorów nadwozia poszerzono o nowy lakier: kawowo- migdałowy Mocha Almond.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Na polskim rynku model Q50 nadal będzie oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Q50, Q50 Premium, Q50 Sport oraz Q50 Sport Tech.

Wszystkie wersje mają teraz nieco zmieniony kształt kraty wlotu powietrza, zamkniętego u góry i u dołu charakterystycznym podwójnym łukiem. Trójwymiarowy wygląd kraty wlotu powietrza z charakterystyczną fakturą został mocniej uwydatniony za pomocą głębiej tłoczonych splecionych oczek tworzących siatkę grilla oraz jego chromowanego obramowania. Sam wlot powietrza z dwoma łukami daje początek łagodnie poprowadzonej, lecz zarazem bardzo wyraźnie zaznaczonej dominującej linii „barku” na bokach nadwozia.

infq50-2

Przetłoczenie to biegnie wzdłuż boków karoserii, tworząc charakterystyczny efekt „podwójnej fali”. Dokonano zmian układu oświetlenia z przodu i z tyłu. Reflektory LED mają kontur inspirowany kształtem ludzkiego oka. Z kolei tylne światła zespolone LED, przejęte ze sportowego coupe Q60, mają smuklejszy kształt, dzięki czemu tył samochodu wydaje się subtelniej wystylizowany. Linia „barku” z boku płynnie zbiega się z radykalnym wytłoczeniem łuku tylnego błotnika i przechodzi w kontury tylnych świateł zespolonych z diodami LED.

Podgrzewane lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami z diodami LED należą do wyposażenia standardowego samochodu. Szerokie płaty drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz optycznie podkreślają przestronność wnętrza. Smukła sylwetka nadwozia zapewnia świetną charakterystykę aerodynamiczną (0,26).

Nabywca ma do wyboru dziesięć kolorów lakieru: Midnight Black, Liquid Platinum, Graphite Shadow, Black Obsidian, Dynamic Sunstone Red, Moonlight White, Pure White, Hagane Blue, Iridium Blue oraz nowy – Mocha Almond.

Nowe Infiniti Q50 na 2018 rok posiada zróżnicowany design, wyrażający charakter wersji Sport i Sport Tech. Zmiany stylistyczne przedniej części nadwozia objęły wprowadzenie nieco ostrzejszych krawędzi przedniego zderzaka oraz szerszych i niżej umieszczonych otworów wlotu powietrza. Z tyłu, poprzez dobór kolorów, jeszcze bardziej optycznie uwydatnione są dwie końcówki rur wydechowych oraz dyfuzor. Kolor lakieru skontrastowano z ciemnym, metalizowanym wykończeniem brzegów tylnego zderzaka.

infq50-3

W Sport Tech standardowo montowane jest elektrycznie odsuwane i odchylane szklane okno dachowe. Obie wspomniane wersje napędzane są silnikiem 3.0t i otrzymały specjalnie zaprojektowane dziewiętnastocalowe obręcze kół z wyraźnie widocznymi zaciskami hamulców.

Wnętrze

Zmiany we wzornictwie wnętrza jeszcze bardziej podkreślają kunszt wykończenia i dbałość o najdrobniejsze detale i są inspirowane coupe Q60. Nowe koło kierownicy ma wyprofilowane miejsca i zmieniony kształt. Sportowy uchwyt drążka zmiany biegów ma nowy wzór i skórzane wykończenie, podobnie jak tablica przyrządów z podwójnymi ściegami.

Wszystkie najważniejsze przełączniki i wskaźniki znajdują się w bezpośrednim zasięgu kierowcy. Dotyczy to przycisków, paneli dotykowych, głównego sterownika oraz przełącznika trybu jazdy. Infiniti InTouch to dwa kolorowe pojemnościowe wyświetlacze dotykowe (górny ośmiocalowy LCD/VGA i dolny siedmiocalowy). Na górnym ekranie wyświetlane są najczęściej używane funkcje i aplikacje, na dolnym zaś pojawiają się pozostałe informacje.

Nabywca Q50 ma możliwość zamówienia nagłośnienia BOSE Performance Series z szesnastoma wysokiej jakości głośnikami. Wyposażenie obejmuje także adaptacyjną klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury, system głośnomówiący z łączem Bluetooth do telefonu komórkowego, kamerę cofania oraz zaawansowany układ ogrzewania i wentylacji z filtrem i jonizatorem powietrza Plasmacluster.

infq50-4

Q50 w wersji na rok modelowy 2018 oferuje długą listę elementów wyposażenia, m.in.: panoramiczną kamerę Around View z czujnikami i funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Moving Object Detection – MOD); inteligentny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości; prewencyjny system hamowania awaryjnego (FEB – Forward Emergency Braking); układ kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu (DCA – Distance Control Assist); systemy sygnalizacji obiektów w martwym polu widzenia (BSW – Blind Spot Warning) i zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia (BSI – Blind Spot Intervention); układ zapobiegania kolizji podczas cofania (BCI – Backup Collision Intervention); systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) i zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention) z aktywnym asystentem utrzymania toru jazdy (ACL – Active Lane Control); adaptacyjny system doświetlania zakrętów (ADFL – Adaptive Front Lighting System); automatyczny przełącznik świateł drogowych (HBA – High Beam Assist) oraz system ostrzegania przed najechaniem na pojazd jadący z przodu (Predictive Forward Collision Warning).

infq50-5

Silniki

Listę silników otwiera trzylitrowa benzynowa jednostka V6. Efektywność turbodoładowania i osiągi silnika dodatkowo zwiększono, montując chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler). Motor generuje moc 405 KM przy 6400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy – 475 Nm w zakresie 1600- 5200 obr./min.

Alternatywą o nieco niższej mocy jest czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l, dostarczająca 211 KM mocy przy 5500 obr./min. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie 1250- 3500 obr./min. Standardowo montowany jest także układ Start- Stop.

Trzecią jednostką jest układ hybrydowy obejmujący silnik benzynowy (3,5 l) i silnik elektryczny z system Direct Response Hybrid. Motor V6 ma moc 306 KM i dysponuje maksymalnym momentem 350 Nm, podczas gdy nowoczesny silnik elektryczny o mocy 50 kW (68 KM) osiąga moment 270 Nm. W efekcie połączona moc użyteczna układu wynosi 364 KM, co zapewnia błyskawiczne przyspieszenie oraz niskie zużycie paliwa, wynoszące 5,9 l/100 km przy emisji CO2 w granicach 139 g/km.

Hybrydowy Q50 MY18 jest dostępny począwszy od wersji Premium, zaś jego cena jest teraz bardziej atrakcyjna.

infq50-6

Ostatnią jednostką napędową w ofercie jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Silnik ten rozwija moc 170 KM przy 3200- 4000 obr./min., a szczytową wartość moment obrotowego 400 Nm uzyskuje w przedziale 1600- 2800 obr./min.

Wszystkie silniki Infiniti na rok 2018 współpracują ze standardowo montowaną siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, a w wersji z jednostką wysokoprężną dostępna jest także sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.

Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch układów napędowych – napęd na tylne koła bądź inteligentny napęd na cztery (Intelligent All-Wheel Drive). Jeden lub drugi napęd dostępne są w zależności od wersji silnika.

Układy

W Q50 w odsłonie na 2018 zastosowano system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego DAS (Direct Adaptive Steering). Układ nowej generacji jest dostępny seryjnie we wszystkich wersjach Sport i z napędem hybrydowym. Nowy system daje więcej możliwości regulacji precyzji i szybkości reakcji na ruchy kierownicą.

infq50-7

System DAS współpracuje z aktywnym asystentem toru jazdy (ACL). Aktywne zawieszenie DDS (Dynamic Digital Suspension), Oferowane w wersji Q50S 3.0t zapewnia optymalne połączenie wysokiego komfortu podróżowania, precyzji tłumienia oraz zwrotności. Wszystkie wersje Imają niezależne zawieszenie czterech kół. Przednie i tylne zawieszenie dodatkowo zaopatrzono w stabilizatory.

skuteczność hamowania zapewniają hamulce tarczowe ze wspomaganiem z wentylowanymi tarczami we wszystkich kołach. Obok ABS układ posiada elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) oraz system wspomagania nagłego hamowania (Brake Assist). Sportowe hamulce z tarczami o większej średnicy, z czterotłoczkowymi zaciskami w przednich kołach i dwutłoczkowymi w kołach tylnych, należą do standardowego wyposażenia wersji Q50S 3.0t i Q50S Hybrid Sport, przy czym wersję 3.0t dodatkowo wyróżniają zaciski lakierowane na czerwono.

Gama modeli i pakiety wyposażenia

Już w podstawowej wersji model MY 2018 posiada m.in. regulowane elektrycznie w ośmiu kierunkach przednie fotele, dwustrefową klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, system nawigacji z funkcją informacji o ruchu drogowym i odbiornikiem DAB, system komunikacji i rozrywki InTouch, a także siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

infq50-8

W wersjach Q50S Sport i Sport Tech znajdujemy pakiet multimedialny, nagłośnienie BOSE Performance Series, deskę rozdzielczą w sportowym stylu, aluminiowe pedały oraz fotele o sportowym profilu, bogato wykończane skórą. Q50S 3.0t dysponuje fotelami o obiciach ze skór anilinowych, ma chromowane na ciemno detale wykończenia wnętrza i łopatki mechanizmu zmiany biegów przy kierownicy, specjalne końcówki rur wydechowych.

W ofercie znajduje się także szereg pakietów wyposażenia dodatkowego (Komfort, Widoczność, Powitanie, Pakiet multimedialny oraz Tarcza bezpieczeństwa). Do wyboru jest też szeroka gama wzorów obręczy kół i wersji ogumienia.