INFINITI: SILNIK VC-TURBO Z NAGRODĄ ZA OCHRONĘ ŚRODOWISKA

silnik-vc-turbo1

Silnik Infiniti VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania otrzymał Wielką Austriacką Nagrodę Automobilową w kategorii Ochrony Środowiska Naturalnego.

Przyznaje ją Automobilklub Austrii (Automobile, Motor and Bicycle Association of Austria – ARBÖ). Uuroczystości wręczenia wyróżnień odbyła się w Wiedniu.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Silnik VC-Turbo przedstawiono jako konstrukcję ustanawiającą nowe standardy w dziedzinie wydajności paliwowej silników spalinowych kolejnej generacji.

Eksperci Automobilklubu nagrodzili Infiniti za wprowadzenie na rynek pierwszego gotowego do produkcji seryjnej silnika o zmiennym stopniu sprężania. W ubiegłych latach austriacki automobilklub skłaniał się ku nagradzaniu alternatywnych napędów; tym razem jednak organizacja doceniła potencjał silnika VC-Turbo, który reprezentuje kolejny etap w optymalizowaniu efektywności paliwowej silników spalania wewnętrznego.

– Infiniti pragnie podziękować ARBÖ za dostrzeżenie potencjału silnika VC-Turbo i zalet, jakimi ucieszy użytkowników. Urok zmiennego stopnia sprężania polega na tym, że silnik dokonuje inteligentnego wyboru pomiędzy osiągami a wydajnością, dając kierowcy moc, jakiej ten chce w połączeniu z wydajnością, jakiej by sobie życzył. Ale to nie wszystko – jest też cichszy i pracuje płynniej. Jesteśmy podekscytowani perspektywą wprowadzenia tej przełomowej technologii na drogi świata, ale też – mówię to w imieniu całego zespołu Infiniti – wdzięczni za to wyróżnienie – powiedział Roland Krueger, prezydent Infiniti Motor Company.

Inżynierowie pracowali przez dwadzieścia lat nad technologią, dzięki której silnik VC-Turbo doprowadzono do fazy produkcyjnej. Przetestowano ponad sto prototypów, by stworzyć prawdziwie innowacyjny silnik benzynowy. Dzięki systemowi wielodźwigniowemu, który dostosowuje skok tłoków, ten zupełnie nowy silnik potrafi bezstopniowo i płynnie zapewnić dowolny stopień sprężania w zakresie od 8:1 aż po 14:1. Niższe sprężanie zapewnia wyższą moc i moment obrotowy, zaś wyższe – poprawia wydajność paliwową.

Efektem jest silnik o parametrach mocy i momentu obrotowego jak w jednostce V6, ale o wydajności paliwowej silnika wysokoprężnego, a przy tym bez emisji szkodliwych substancji typowej dla silnika turbodieslowskiego. Parametry tej czterocylindrowej, dwulitrowej jednostki z pojedynczą i jednoślimakowa turbosprężarką to 268 KM i 390 Nm przy zużyciu paliwa niższym o 27 proc. niż w benzynowym silniku V6 o takich samych osiągach.

Pierwsze samochody Infiniti wyposażone w silnik VC-Turbo wejdą do sprzedaży w roku 2018.