INFINITI: RUSZYŁA PRODUKCJA NOWEGO Q30 W SUNDERLAND

inf_q30_1

Infiniti rozpoczyna produkcję kompaktu Q30 w brytyjskich zakładach w Sunderland – z linii montażowej oficjalnie zjechał pierwszy egzemplarz tego modelu.

Produkcja nowych samochodów odbywa się w nowo wybudowanych obiektach marki. W rozbudowę fabryki zainwestowano 350 milionów euro, co pozwoliło na stworzenie 300 nowych miejsc pracy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Pierwszy kompaktowy model marki, czyli Infiniti Q30, jest również pierwszym samochodem, który będzie produkowany w Europie. Realizując plany globalnego rozwoju, Infiniti będzie teraz produkować swoje samochody w pięciu fabrykach, w czterech krajach, na trzech kontynentach.

inf_q30_2

Trevor Mann, dyrektor ds. efektywności w Nissan Motor Corporation oraz Roland Krueger, prezes Infiniti Motor Company wraz z 6 700 pracownikami fabryki Sunderland świętowali początek nowego etapu globalnej ekspansji marki.

− Rozpoczynamy dziś nowy, ekscytujący rozdział w historii Infiniti i nie mogę sobie wyobrazić lepszego miejsca tego początku niż właśnie to miejsce − fabryka Nissana w Sunderland. W ciągu swojej trzydziestoletniej historii Sunderland stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Wielkiej Brytanii. Fabryka znana jest z wysokiej jakości produkcji i najlepiej sprzedających się samochodów. Uważana jest za zakład produkcyjny światowej klasy, zatrudniający wysoko wykwalifikowanych ludzi, pracujących z prawdziwą pasją. Aby przygotować się do produkcji Q30, zainwestowaliśmy tu 350 milionów euro. Dzięki temu w brytyjskim przemyśle motoryzacyjnym powstało ponad tysiąc nowych miejsc pracy. Produkcja Q30 oznacza dalsze zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w Sunderland, i to w segmencie premium, natomiast plany eksportowe na takie rynki jak Chiny i Ameryka Północna sygnalizują kolejną fazę ekspansji Infiniti oraz wyznaczają nowy rozdział w historii naszego brytyjskiego zakładu – powiedział Trevor Mann.

inf_q30_3

Decyzja o budowie Q30 w Wielkiej Brytanii została podjęta w 2012 roku w dowód uznania dla doskonałych standardów jakościowych osiąganych przez wiele lat przez pracowników zakładu w Sunderland. Od tego czasu, w ramach przygotowań do produkcji Infiniti, zakład uformował nową generację budowniczych samochodów klasy premium. Aby sprostać wymaganiom i oczekiwaniom nabywców Infiniti, cztery tysiące pracowników zostało objętych bezprecedensowym programem szkoleniowym.

Wśród pracowników jest także starannie wyselekcjonowana grupa nowo mianowanych mistrzów produkcji. Na każdym etapie procesu produkcyjnego gwarantują oni, że każdy egzemplarz Q30 spełnia najwyższe standardy produkcyjne Infiniti.

Nowe obiekty produkcyjne w Sunderland zajmują 25 tysięcy m2 i obejmują w pełni zautomatyzowaną nadwoziownię. Pracują w niej 134 nowe roboty spawalnicze, budujące z celnością snajpera bardzo sztywne nadwozie, które znacząco wpływa na wyjątkowy komfort akustyczny w Q30.

inf_q30_4

Na potrzeby montażu końcowego Q30, drugi budynek fabryki powiększono o 14,5 tys. m2. Proces produkcji został tak opracowany, aby maksymalnie usprawnić budowę każdego z egzemplarzy Q30 zgodnie z indywidualnym zamówieniem w dziale montażu końcowego, gdzie technicy Infiniti wykonują aż 1191 różnych czynności finalnych.

− Q30 pojawia się na rynku w okresie rosnących szans biznesowych Infiniti. Równocześnie z notowaniem rekordowych wyników sprzedaży globalnej, wprowadzamy do oferty Q30 wchodząc tym samym w dziewiczy dla nas dotychczas segment aut kompaktowych. Nowy model będzie odgrywać kluczową rolę w naszej strategii, zakładającej wejście w skali światowej do grupy topowych marek premium – powiedział Roland Krueger.

Decydujące znaczenie dla powstania Infiniti Q30 miał ośrodek projektowy w Paddington oraz centrum technologiczne w Cranfield, oba znajdujące się w Wielkiej Brytanii. Rozpoczęciu produkcji Q30 w Sunderland towarzyszy ciągły rozwój sieci sprzedaży Infiniti w Wielkiej Brytanii, co potwierdza ogromne zaangażowanie marki w tym kraju.

Infiniti jest pierwszym od 23 lat nowym samochodem marki, który będzie produkowany na taką skalę w Wielkiej Brytanii. Inwestycję wsparł brytyjski rząd, udzielając grantu o wartości 13 mln euro z Regionalnego Funduszu Rozwoju.