INFINITI: REKORDY W EUROPIE – WZROST SPRZEDAŻY I ROZBUDOWA SIECI

Infiniti Q30

Infiniti zanotowało największe w historii wzrosty w Europie. Firma ogłosiła rekordowe wyniki działalności na rynkach europejskich za marzec i pierwszy kwartał 2016 roku.

Sprzedaż w marcu ponad 3900 samochodów oznacza wzrost o 232 procent w porównaniu do marca 2015 r., a ponad 6000 aut sprzedanych w pierwszym kwartale – potrojenie wyniku sprzedaży sprzed roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Największy udział w tym sukcesie ma Q30, zupełnie nowy samochód kompaktowy segmentu premium. Na całym obszarze EMEA (Europa, Rosja, Bliski Wschód i Afryka) sprzedaż osiągnęła prawie 10 000 aut, czyli o 51 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2015 roku. Równolegle z postępującym wzrostem sprzedaży producent uruchomił także więcej nowych salonów niż kiedykolwiek wcześniej – aż 25 nowych Centrów Infiniti w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Q30 – najważniejszy gracz, ale…

Swój potencjał prawdziwej lokomotywy sprzedaży pokazał nowy model – Q30, uzyskując pozycję lidera w regionie od początku sprzedaży. Największym rynkiem dla Q30 była Wielka Brytania, gdzie znalazł on prawie 1000 nabywców, a po niej Francja z liczbą niemal 800 sprzedanych sztuk. Niemniej swą popularność utrzymuje Q50. Od stycznia do marca tego sportowego sedana klasy premium kupiło ponad 1300 klientów w Europie, czyli o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Rekordowy rozwój sieci Infiniti

W ostatnich dwunastu miesiącach marka otworzyła 25 nowych Centrów Infiniti, więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego roku. Pod względem liczby salonów na kraj obecnie na czele jest Francja, w której samochody Infiniti są oferowane w 20 punktach dealerskich. Dodatkowo – realizując nowy projekt – Infiniti utworzyło w minionym roku w Europie sieć 38 Autoryzowanych Partnerów Serwisowych, dzięki czemu godne zaufania oddziały wsparcia i napraw są teraz bliżej klientów.

W Polsce w minionym roku fiskalnym zapoczątkowano zakrojony na szeroką skalę proces inwestycyjny, po którego zakończeniu krajowa sieć Infiniti powiększy się z dwóch do sześciu salonów. Już 14 kwietnia Infiniti Polska otwiera Centrum Infiniti w Krakowie. W sierpniu otwarty zostanie salon w Poznaniu, jesienią we Wrocławiu, a przed końcem roku w Gdańsku. Odczuwalna przez klientów bliskość salonów i serwisów powinna znacząco przyspieszyć wzrost sprzedaży marki w Polsce.

– Jesteśmy bardzo dumni, że w pierwszym kwartale niemal potroiliśmy sprzedaż w Europie i przekroczyliśmy barierę 10 000 sztuk w skali regionu EMEA. Infiniti staje się poważnym graczem na europejskim rynku motoryzacyjnym premium. Nasz sportowy kompakt premium Q30 zainicjował okres wielkiego wzrostu sprzedaży nowych aut, a w tym roku naszą ofertę dopełnią nowe modele, jak crossover QX30, odświeżony sedan Q50 oraz zupełnie nowe sportowe coupe Q60 – podkreśla François Goupil de Bouillé, wiceprezes Infiniti Europe, Middle East and Africa.

W skali globalnej Infiniti również chwali się znakomitymi wynikami. W marcu marka osiągnęła rekordową sprzedaż ponad 24 900 aut na całym świecie, co stanowi wzrost o 22 proc. w stosunku do marca 2015. Był to jednocześnie dziewiętnasty z kolei miesiąc wzrostu. W pierwszym kwartale, Infiniti sprzedało ponad 57 200 samochodów, czyli o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. I był to oczywiście najlepszy kwartał w historii marki na świecie.