Sportowa limuzyna Infiniti Q50 została triumfatorem inauguracyjnej edycji konkursu Wards 10 Best User Experiences (UX). Konkurs ten ma nagradzać wyjątkowo zaawansowane, intuicyjne i przyszłościowe systemy oraz interfejsy zastosowane w samochodach.
Chodzi o minimalizację rozpraszania kierowcy, zapobiegania wypadkom – a co za tym idzie – podnoszenia poziomu bezpieczeństwa na drodze.
Zobacz także:
– To dla mnie wielki zaszczyt przyjmować w imieniu Infiniti nagrodę, która jest symbolicznym uhonorowaniem nieprzerwanej pracy i starań poświęconych na opracowanie i stworzenie technologii zastosowanych w sportowej limuzynie Infiniti Q50. Dążymy nie tylko do rozwijania technologii samochodowych, ale też integrowania w naszych produktach technologii prokonsumenckich – i dlatego docenianie naszych starań nie tylko przez właścicieli samochodów naszej marki, ale także przez niezależnych ekspertów z branży jest powodem naszej wyjątkowej satysfakcji – powiedział Randy Parker, wiceprezes Infiniti Americas, odbierając nagrodę podczas gali w Suburban Collection Showplace w Novi, Michigan.
Dla potrzeb inauguracyjnej edycji konkursu 10 Best UX, WardsAuto opracowało własne kryteria oceny tak istotne dla użytkowników cechy, jak: łatwość połączenia systemów samochodu ze smartfonem, intuicyjność sterowania funkcjami auta, skuteczność zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy oraz to w jaki sposób materiały, którymi wykończono powierzchnię elementów wnętrza, wpływają na percepcję użytkowników w kontakcie z systemami samochodu.
Istotnymi elementami oceny były także interfejs systemu nawigacji, integracja aplikacji smartfonu, streaming informacji o ruchu drogowym i pogodzie oraz muzyki, jak również możliwości personalizacji systemów.
Sportowa limuzyna Q50 zwyciężyła w konkursie WardsAuto miedzy innymi dzięki unikatowemu połączeniu systemów wsparcia kierowcy i ochronnych, wyrafinowanych pokładowych funkcji i interfejsów użytkownika oraz zaletom telematycznego systemu InTouch. Wśród szczególnie wysoko ocenionych systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa wymieniono ostrzeżenie o ruchu poprzecznym (Cross Traffic Alert), ostrzeżenie o ryzyku kolizji przez najechanie (Predictive Forward Collision Warning) oraz system monitorowania otoczenia z wykrywaniem obiektów ruchomych (Around View Monitor with Moving Object Detection).
System telematyczny Infiniti InTouch jest też chwalony jako przykład przyszłościowego podejścia do integracji łączności w samochodzie. W przeciwieństwie do konwencjonalnych interfejsów, Q50 ma nie jeden, a dwa dotykowe kolorowe ekrany centralne (w technologii pojemnościowej, LCD/VGA ośmiocalowy u góry i siedmiocalowy poniżej), obsługiwane intuicyjnie gestami dłoni, co czyni ich obsługę bajecznie prostą.
System telematyczny InTouch zaprojektowano tak, by jego użytkowanie było absolutnie bezproblemowe, ergonomiczne i funkcjonalne. Zawartość i funkcje wyświetlane na górnym ekranie obejmują najczęściej wykorzystywane programy, jak mapy nawigacji, podczas gdy inne aplikacje kierowane są na dolny ekran, by zapewnić łatwy do nich dostęp.