Hong Kong − prototypowy super-sedan klasy high-performance Infiniti − Q50 Eau Rouge − trafił wreszcie na Eau Rouge, charakterystyczny, pokonywany z dużą prędkością zakręt słynnego toru wyścigowego Spa-Francorchamps w Belgii, od którego pochodzi nazwa tego samochodu.
Sebastian Vettel, dyrektor Infiniti ds. osiągów, startujący w barwach Infiniti Red Bull Racing czterokrotny Mistrz Świata Formuły 1 w kategorii kierowców, miał przyjemność wypróbowania samochodu.
Zobacz także:
PEKIN 2014: INFINITI Q50 EAU ROUGE – NA SALONIE I W TESTACH
We współorganizowanym przez media społecznościowe wyścigu Vettel zmierzył się z zawodowym kierowcą wyścigowym Parkerem Kligermanem (z USA) i snookerową Mistrzynią Świata w 9 bilach Pan Xiaoting (z Chin).
Także tym razem kierowcy musieli się zmagać z kapryśną pogodą z jakiej słynie tor Spa-Francorchamps. W czasie jazdy testowej Vettela Q50 Eau Rouge deszcz lał jak z cebra.
Vettel był zaangażowany w ciągły rozwój prototypu Q50 Eau Rouge, który po raz pierwszy został zaprezentowany jako designerski samochód koncepcyjny na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit 2014 w styczniu. W marcu został natomiast przedstawiony jako prototyp na Genewskim Salonie Samochodowym.
– Pomimo tego, że z powodu mokrego toru trudno było dokładnie sprawdzić osiągi samochodu, to zauważyłem, że zespół inżynierów udoskonalił układ kierowniczy i zawieszenie samochodu od czasu, kiedy jechałem nim po raz ostatni. Z pewnością Q50 Eau Rouge nie brakuje mocy. Był to bardzo ciekawy dzień, który przyniósł mi dużo frajdy. Zaszczytem było otrzymanie zadania prowadzenia Q50 Eau Rouge na jednym z najbardziej wymagających zakrętów na świecie – powiedział Vettel.
Pod maską Q50 Eau Rouge umieszczony jest wykonany z aluminium i magnezu, podwójnie doładowany, 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra, który już stał się legendą wśród fanów samochodów sportowych. W Eau Rouge, dzięki precyzyjnemu podrasowaniu, modyfikacji wlotu powietrza i wydechu, moc maksymalna silnika wzrosła do ekscytujących 560 KM, a moment obrotowy osiągnął bardzo satysfakcjonującą wartość 600 Nm.
Eau Rouge był początkowo konceptem designerskim, zdradzającym jak mógłby wyglądać bardzo sportowy wariant luksusowego sedana sportowego Infiniti Q50. Teraz jest to już dynamiczny samochód w fazie rozwojowej.
Decyzja o wprowadzeniu Infiniti Q50 Eau Rouge do produkcji jest aktualnie wnikliwie rozważana.