Trwająca od roku ofensywa modelowa Infiniti oraz dynamicznie rosnąca popularność marki, które zaowocowały absolutnymi rekordami sprzedaży w skali globalnej i regionalnej, jest połączona ze zmianami organizacyjnymi w regionie CEE.
Obejmują one utworzenie nowego zespołu marki, odpowiedzialnego za rynki nie tylko Polski, ale także Węgier, Bułgarii oraz Czech.
Zobacz także:
– To znacząca i pożądana zmiana nie tylko w obliczu inwestycji marki w rozwój nowej gamy modelowej oraz dynamiczny rozwój sieci dealerskiej, ale również dalszego rozszerzania zakresu opieki posprzedażnej, rozwoju marki w segmencie sprzedaży korporacyjnej, a także dalszego podnoszenia jakości obsługi klienta. Cieszę się, że nowy rok budżetowy rozpoczynamy wspólnie z nowym zespołem managerów – mówi Robert Waligóra, szef Infiniti w regionie CEE.
Warto w tym miejscu zauważyć, że w minionym roku wzrost sprzedaży marki w Europie sięgnął 140 proc., co w znaczącym stopniu jest zasługą świetnie przyjętych przez rynek kompaktowych modeli Q30 oraz QX30.
Dla polskiego rynku kluczowym w ostatnim roku był model Q50, którego sprzedaż, stanowiąca znaczące uzupełnienie dla nowych modeli kompaktowych segmentu premium, wzrosła o blisko 150 proc. Wielkim optymizmem napawa też liczba zamówień przyjętych w pierwszym kwartale tego roku w Polsce — niemal trzykrotnie wyższa od średniej kwartalnej z roku 2016.
– Tuż po wprowadzeniu modeli Q30 oraz QX30, które zdobyły serca klientów, w gamie Infiniti pojawił się model Q60, będący kwintesencją sportowych osiągów oraz komfortu jazdy. Zainteresowanie, tym świetnie zaprojektowanym stylistycznie samochodem coupe przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Zadanie jakie stawiam przed sobą i swoim zespołem to przede wszystkim ciągłe doskonalenie i dbałość o jakość obsługi klienta, praca nad wzmocnieniem świadomości marki oraz korzyści jakie wynikają z posiadania i użytkowania naszych produktów, zarówno wśród klientów prywatnych, jak i korporacyjnych. Moim zdaniem jest to strategia, która bezpośrednio przełoży się na dynamiczny rozwój sprzedaży, gdyż wiary w nasze auta nam nie brakuje. Rozwój sprzedaży korporacyjnej ma oczywiście na celu dodanie nam nowej dynamiki, głównie poprzez budowanie świadomości popartej ewidentnymi zaletami naszej kompletnej i atrakcyjnej oferty. Jesteśmy zatem przekonani o sukcesie jaki osiągniemy, a potwierdzeniem tego jest dynamiczny rozwój sieci Infiniti Center w kolejnych regionach Polski, którego dokonała spółka IP – wyłączny diler Infiniti w Polsce. Warto tutaj podkreślić, że działania IP stanowią referencje dla innych dilerów nie tylko w naszym regionie Europy, co utwierdza nas w przekonaniu, że nasze wspólne wysiłki prowadzą markę Infiniti w kierunku dalszego rozwoju – mówi Robert Waligóra.
W realizacji ambitnych planów Roberta Waligórę wspierać będą:
– Rafał Bizukojć – Sales and Marketing Manager w regionie CEE, pełniący tę funkcję od roku, a wcześniej zajmujący kierownicze stanowiska w działach sprzedaży i marketingu marek Peugeot i Nissan.
– Krystian Popczyński – After Sales Manager w regionie CEE, który wnosi do Infiniti doświadczenie managerskie zdobyte w wielu obszarach związanych z obsługą posprzedażną, zarówno w sieci dealerskiej jak i strukturach importerskich w takich markach jak Mitsubishi, Seat i Ford. Pełnił m.in. funkcje kierownika działu technicznego i gwarancji oraz kierownika działu serwisu i działu części zamiennych.
– Igor Grzechowiak – Corporate Sales Manager CEE, wcześniej zajmujący stanowiska kierownicze w działach rozwoju sieci i jakości, a także sprzedaży bezpośredniej oraz dealerskiej w Renault, Grupie PSA oraz Maserati.
– Z radością przyjmujemy decyzję o rozwoju struktur Central Eastern Europe INFINITI, ponieważ świadczy ona o wzroście znaczenia naszego regionu w planach strategicznych Infiniti i jest dobrym krokiem na drodze pełniejszego zaspokajania oczekiwań klientów. Wiele sobie po niej obiecujemy – komentuje Grzegorz Szczypior, prezes IP.