Nabywcy Infiniti Q50 mają teraz do wyboru mocny i oszczędny, nowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Japoński producent samochodów luksusowych poszerza bowiem opcje jednostek napędowych dostępnych dla swojego sportowego sedana klasy premium.
Nowoczesny, lekki, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy dysponuje mocą 211 KM i momentem obrotowym o wartości 350 Nm, a napęd na tylne koła przenosi siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Elastyczną i ekonomiczną jazdę zapewnia dostępność użytecznego momentu obrotowego już przy 1250 obr/min.
Zobacz także:
TOYOTA: MILION SILNIKÓW Z FABRYKI W POLSCE
Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy gwarantuje płynne przyspieszenie i wyjątkową szybkość reakcji, a jednocześnie różne opcje trybu jazdy, co − w połączeniu z jego wysoką mocą wyjściową − zapewnia doskonałe panowanie nad samochodem i ekscytujące doświadczenia z jazdy. Warto też odnotować, że silnik ten w cyklu mieszanym spala jedynie 6,3 l/100 km.
Konstruktorzy Infiniti zadbali o to, żeby silnik spełniał najnowsze normy emisji Euro 5 i oferował doskonałą reakcję na otwarcie przepustnicy. Ta dwulitrowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim jest doskonałym dopełnieniem innych silników dostępnych dla Q50 − nowego turbo-diesla o pojemności 2,2 l z wtryskiem bezpośrednim oraz słynnej, obsypanej nagrodami jednostki napędowej klasy high performance w konfiguracji V.
Silnik benzynowy o pojemności 1991 cm3, był zaprezentowany po raz pierwszy w Europie podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w marcu 2014 r. Sprzedaż modelu Q50 z tym silnikiem właśnie ruszyła w Polsce. W ciągu najbliższych pięciu lat, Infiniti powiększy swoją gamę modelową o 60 procent i przynajmniej podwoi liczbę dostępnych silników.
DANE TECHNICZNE
* Silnik
– benzynowy, turbodoładowany, rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony cieczą;
– pojemność skokowa: 1991 cm3;
– stopień sprężania 9,8;
– średnica cylindra x skok tłoka: 83 mm x 92 mm;
– układ doładowania: wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka z chłodnicą między stopniową;
– moc 211 KM (155 kW) przy 5500 obr. /min.;
– moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1250 do 3500 obr./min.;
– skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia automatyczna;
– prędkość maksymalna 245 km/h;
– przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 sek.;
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,3 l/100 km; Sport – 6,5 l/100 km;
– emisja CO2 146 g/km (koła 17-calowe), Sport – 151 g/km (koła 19-calowe).
* Wymiary
– długość (mm): 4800;
– szerokość (mm): 1820 (przy lusterkach złożonych);
– wysokość (mm): 1430 (bez relingów dachowych);
– rozstaw osi (mm) 2850;
– rozmiar kół: 17 cali; Sport – 19 cali;
– masa rzeczywista pojazdu (kg): 1678, Sport – 1692;
– pojemność bagażnika VDA/litry: 500;
– Cx: 0,26; Sport – 0,275;
– maksymalna masa przyczepy (kg): 750 (niehamowanej); 1500 (hamowanej);
– pojemność zbiornika paliwa (l): 80.