Infiniti, japońska marka samochodów luksusowych zaprezentowała podczas 82. Genewskiego Salonu Samochodowego swój pierwszy koncept sportowego samochodu elektrycznego z silnikiem położonym centralnie, któremu nadano nazwę Infiniti EMERG-E.
Ponadto Infiniti potwierdziło rozpoczęcie produkcji 200 egzemplarzy 420-konnej wersji FX Sebastian Vettel na rynki Europy i Bliskiego Wschodu, a także poinformowało o zmniejszeniu emisji spalin do 159 g/km w swojej rekordowej hybrydzie Infiniti M Hybrid.
Koncept EMERG-E to wysoce zaawansowany technologicznie samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem. Model ten jest niezwykle frapującym spojrzeniem Infiniti w przyszłość. Jest dowodem na to, że Infiniti zamierza produkować model o śmiałej stylistyce, pasujący do obietnicy marki zawartej w haśle „Inspirujące Osiągi”(Inspired Performance).
Koncept ten zapowiada także cały wachlarz nowych, spektakularnych technologii, które marka będzie wykorzystywać w tworzeniu ekscytujących i ekologicznych samochodów klasy performance. EMERG-E jest najnowszym przykładem niebanalnej stylistyki Infiniti.
Dodatkowa wartość EMERG-E wynika z faktu, że jest to pierwsze Infiniti opracowane w Europie. Przy jego konstrukcji z rozmysłem odwołano się do wiedzy i opracowań technologicznych firm, z których dorobku marka do tej pory nie korzystała. W ten sposób Infiniti zaangażowało się w rządową inicjatywę brytyjskiego Zarządu Strategii Technologicznej, która ma za zadanie przyspieszyć pojawienie się na naszych drogach samochodów o niskiej emisji związków węgla.
Ten sportowy samochód z centralnie umieszczonym trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 402 KM (300 kW) oraz dwoma silnikami elektycznymi jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 hm/h w jedyne 4 sekundy, zaś od 0 do 210 km/h – w 30 sekund. Ponadto samochód jest ekscytującym, ekologicznym środkiem transportu miejskiego z zasięgiem powyżej 48 kilometrów. Kiedy silnik benzynowy zwiększający zasięg współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, emituje jedynie 55 g CO2 na kilometr (w nowym europejskim cyklu jezdnym – NEDC).
Dwumiejscowy, kompaktowy EMERG-E o długości 4,464 m wyposażony jest pakiet baterii litowo-jonowych, cztery konwertery oraz zbiornik paliwa. Wszystkie elementy są udatnie pomieszczone w wysoce aerodynamicznym, lekkim nadwoziu o tak charakterystycznie opływowej stylistyce, jaką mogli stworzyć tylko designerzy Infiniti.
INFINITI WPROWADZA DO PRODUKCJI WERSJĘ FX SEBASTIAN VETTEL
Infiniti potwierdziło, że wersja FX Sebastian Vettel będzie produkowana w ściśle limitowanej serii 200 egzemplarzy, przeznaczonych do sprzedaży w Europie i na Bliskim Wschodzie. Informację podał Bernard Loire, Wiceprezes Infiniti na Europę i Bliski Wschód.
Wersja produkcyjna będzie miała tę samą moc 420 KM co samochód premierowo pokazany podczas salonu we Frankfurcie. Dzięki temu FX SV stanie się najmocniejszym Infiniti sprzedawanym przez oddział europejski. Chociaż nie podano jeszcze ceny, nietrudno zgadnąć, że będzie to również najdroższy model oferowany w Europie.
Samochód jest wynikiem współpracy między mistrzowskim kierowcą wyścigowym zespołu Red Bull Racing i Światowym Ambasadorem Marki Infiniti Sebastianem Vettelem a Dyrektorem Wzornictwa Infiniti Shiro Nakamurą. Modelem wyjściowym dla wersji FX Sebastian Vettel był napędzany silnikiem V8 FX50S Premium – flagowy samochód Infiniti. Ten najchętniej nabywany na wielu rynkach model, ceniony jest za wyszukane rozwiązania technologiczne, zastosowanie lekkich materiałów oraz takich elementów jak zwiększający zwrotność układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Steering).
Modyfikacje objęły zwiększenie mocy, obniżenie masy, wydłużenie przełożeń, zwiększenie siły dociskającej, a także obniżenie i usztywnienie zawieszenia. Dzięki temu ten najbardziej sportowy wśród crossoverów samochód przeobraził się w supercrossover.
Zamówienia na ten model już można składać, natomiast dostawy rozpoczną się jesienią.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.