Samochód, który zmienia filozofię stylistyki, luksusu i technologii w klasie premium sedanów średniej wielkości, będzie kosztował od 144 tysięcy złotych. Już można go zamawiać, a pierwsze dostawy planowane są na koniec września tego roku.
Q50 będzie oferowany w różnych wersjach wyposażenia, z różnymi pakietami i opcjami, które uczynią model atrakcyjnym dla możliwie najszerszych kręgów zarówno nabywców prywatnych, jak i flotowych. Szczegółowe informacje na temat linii Q50 i pełny cennik zostaną ogłoszone najwcześniej 1 lipca.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
INFINITI Q50
– Nowy Infiniti Q50 zrywa z przewidywalnym dla segmentu premium wyglądem i standardowymi technologiami. Podważamy tradycję, wyważamy nowe technologiczne drzwi. W szczególności mam tu na myśli nasze technologie „bezpośredniej reakcji” zapewniające najbardziej zaawansowaną kombinację osiągów i parametrów jezdnych w tej klasie – powiedział Fintan Knight, wiceprezes Infiniti na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Infiniti Q50 może być napędzany 3,5-litrowym silnikiem o mocy 364 KM, działającym w technologii Direct Response Hybrid. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w jedyne 5,3 sekundy, emitując przy tym 155 g CO2 na kilometr. Tak znakomite osiągi uzyskano dzięki bezpośredniemu przekazaniu mocy silnika elektrycznego do układu napędowego za pomocą innowacyjnego systemu podwójnego sprzęgła.
– Wierzymy, że jest to przyszłość napędów sportowych. Q50 Hybrid oferuje doprawdy inspirujące osiągi i doskonałą efektywność – dodał Fintan Knight.
Ceny Q50 Hybrid zaczynają się od 215 tys. złotych.
Drugą z wersji Q50 jest samochód napędzany pierwszym w historii Infiniti silnikiem czterocylindrowym. Ceny Q50 z silnikiem diesla o pojemności 2,2 l zaczynają się od 144 tys. złotych. Q50 2.2 diesel oferuje wszystko to, czego oczekują nabywcy w tej klasie, a więc osiągi (moc 170 KM, moment obrotowy 400 Nm), niski poziom emisji dwutlenku węgla (115 g/km CO2) i bogate wyposażenie.
Infiniti Q50 wyróżnia świeżość i wyrazistość stylistyczna. Jego projektanci zrezygnowali bowiem z opatrzonych już motywów stylistycznych tego segmentu, w którym 90 proc. samochodów pochodzi z Niemiec. Głównymi elementami stylu Q50 są więc obrazująca moc zwarta sylwetka i kuszące, dynamiczne linie.
– Stylistyka Q50 jest impulsywna, nowoczesna i pełna mocy, a także znacznie bliższa kształtom występującym w przyrodzie niż ma to miejsce w innych samochodach tego segmentu – powiedział Alfonso Albaisa, dyrektor wzornictwa Infiniti.
Q50 oferuje również charakterystyczne dla Infiniti nowe, spojrzenie na kwestie technologiczne. Połączenie − zastosowanego po raz pierwszy w świecie w samochodzie − szybko reagującego bezpośredniego sterowania adaptacyjnego z technologią Direct Response Hybrid zaowocowało najbardziej dynamicznym pakietem w tym segmencie. Q50 będzie dostępny zarówno z napędem na tylne koła, jak i z inteligentnym systemem napędu na cztery koła. W prace nad układem kierowniczym zaangażował się sam Mistrz Świata Formuły 1 i dyrektor ds. osiągów Infiniti w jednej osobie, czyli Sebastian Vettel.
Dzięki umieszczeniu bezpośrednio w samochodzie takich aplikacji jak na przykład Facebook, Infiniti Q50 przenosi samochody klasy premium daleko poza emocjonujące wrażenia z jazdy.
– Infiniti InTouch, czyli platforma, która oferuje bezpośrednią łączność z Facebookiem czy Twitterem, zapewnia użytkownikom auta swobodny dostęp do mediów społecznościowych, kiedy tylko chcą. W Infiniti Q50 chodziło nam przede wszystkim o uwolnienie od tradycyjnych ograniczeń, od sprawdzonych, ale bardzo dobrze znanych elementów stylistycznych znanych z istniejących samochodów i wprowadzenie świeżości w obszary projektowania, luksusu i technologii. Naszej marce nie zależy na utrzymaniu istniejącego w segmencie status quo i jesteśmy szczerze przekonani, że także nabywcy żądni są zmian – powiedział Fintan Knight.
W wersji podstawowej Infiniti Q50 jest bardzo bogato wyposażony. Standardowe wyposażenie obejmuje: system Infiniti InTouch oferujący możliwość dopasowania środowiska cyfrowego do użytkownika, z dwoma ekranami dotykowymi; przełącznik trybu jazdy Infiniti; system start-stop; kamerę cofania; system aktywnej redukcji hałasu; aktywną kontrolę śladu (ATC – Active Trace Control); klimatyzację dwustrefową; 17-calowe felgi aluminiowe; samonaprawiającą się zewnętrzną powłokę lakierniczą; dzieloną i składaną tylną kanapę; otwór umożliwiający przewóz nart; wielofunkcyjną kierownicę; funkcję sterowania głosem; technologię Bluetooth do komunikacji z telefonami komórkowymi i bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth audio streaming.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.