Infiniti, japońska marka samochodów luksusowych, ogłosiła drugą edycję międzynarodowego Konkursu Sztuki Cyfrowej – Infiniti Digital Art Competition. Tematem tegorocznej edycji są „Wizje pełne krzywizn” (ang. „Curved Visions”).
Inspiracją dla tematu jest hasło aktualnej europejskiej kampanii marketingowej – „Od teraz doskonałą linią jest krzywa” (ang. „Since Now, The Perfect Line is a Curve”) oraz klasycznie elegancka i bardzo charakterystyczna stylistyka, widoczna w obecnej gamie modeli Infiniti.
Nowa edycja konkursu, zatytułowana „Wizje pełne krzywizn”, właśnie się rozpoczęła. Udział można zgłaszać poprzez stronę internetową magazynu poświęconego sztuce, architekturze i stylistyce − designboom, który jest partnerem Infiniti w tym światowym konkursie. W tegorocznym konkursie artyści mają za zadanie przełożyć na język sztuki cyfrowej urzekające krzywizny całej gamy wysmakowanych stylistycznie samochodów Infiniti, wyrażając jednocześnie indywidualne doświadczenia, wywoływane przez te modele. Naturalne linie, jakie można w nich dostrzec, zdradzają piękno, moc oraz osiągi, przełamując równocześnie przywiązanie projektantów do linii prostych.
Konkurs Sztuki Cyfrowej Infiniti − Infiniti Digital Art Competition jest pierwszym tego typu otwartym konkursem o zasięgu światowym. Swoje prace mogą zgłaszać wszystkie osoby obdarzone talentem artystycznym, bez względu na to, czy zajmują się sztuką zawodowo czy amatorsko. Prace mogą mieć formę generowanych komputerowo rzeźb, dwu- lub trójwymiarowych animacji wideo albo nowatorskich projekcji kinowych.
Zgłoszenia będą przyjmowane do 10 lipca 2012 r. Wtedy to kolegium sędziowskie, złożone ze znanych na całym świecie ekspertów i osobowości najbardziej znaczących w sferach innowacji, stylistyki i marketingu, wybierze sześć najlepszych projektów spośród 30 wybitnych prac nominowanych do tego etapu konkursu przez designboom i Infiniti. Sześciu finalistów konkursu będzie miało wyjątkowy przywilej zaprezentowania swoich prac podczas tegorocznych ceremonii otwarcia nowych, flagowych Centrów Infiniti w najsłynniejszych miastach Europy, między innymi w Wiedniu, Strasburgu i Paryżu.
W kolegium sędziowskim drugiej edycji Konkursu Sztuki Cyfrowej Infiniti zasiadają:
· Shinji Nukumi − zwycięzca pierwszej edycji Konkursu Sztuki Cyfowej „Inspirujące Osiągi”;
· Jean-Marie Dru − dyrektor jednej z największych sieci reklamowych, agencji TBWA Worldwide;
· Victor Nacif − Wiceprezes ds. Stylistyki w Nissan Europe;
· Jean-Pierre Diernaz − Dyrektor Marketingu Infiniti na Europę, Bliski Wschód, Indie i Afrykę;
· Massimo Mini – Redaktor Naczelny i współzałożyciel (razem z Birgit Lohmann) magazynu designboom, a równocześnie projektant ceniony daleko poza Mediolanem, gdzie na co dzień pracuje.
− Konkurs Sztuki Cyfrowej Infiniti to wspaniała przygoda, polegająca na odkrywaniu − jak się okazało − niezwykle utalentowanych artystów z różnych kontynentów − powiedział Jean-Pierre Diernaz, Dyrektor Marketingu Infiniti Europe i juror konkursu, komentując inaugurację edycji „Wizje pełne krzywizn”. Temat tej edycji stawia artystom za zadanie przemyślenie i przeanalizowanie tego, co skrywają piękne krzywizny naszych samochodów, a także stworzenie własnej interpretacji ich osobliwego znaczenia.
Pierwsza edycja konkursu, zatytułowana „Inspirujące Osiągi” spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem uczestników – wzięło w niej udział ponad 500 artystów z 23 krajów świata.
− Pozwala to mieć uzasadnioną nadzieję, że konkurs będzie coraz popularniejszy na świecie oraz oczekiwać od nowych twórców kolejnych wyjątkowych dzieł sztuki cyfrowej – dodał Jean-Pierre Diernaz.
Aby wziąć udział w konkursie oraz zapoznać się z jego warunkami, należy odwiedzić strony www.designboom.com/Infiniti lub www.infiniti.eu lub www.infiniti.eu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.