IFAT 2014: NOWE VOLVO FE LOW ENTRY CUB JUŻ DOSTĘPNE

Vo_1

Volvo Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów Euro 6, wprowadzając na rynek model FE z kabiną Low Entry Cab (LEC). Zaprojektowano je specjalnie z myślą o zastosowaniach, takich jak wywóz odpadów i miejski transport dystrybucyjny.

Jest wyposażone w kabinę z nisko położonym wejściem, całkowicie płaską podłogą i miejscami siedzącymi dla czterech osób, zapewniającą doskonałą widoczność.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


– Wymagania dotyczące efektywnego transportu odpadów i inteligentnych rozwiązań w obszarze miejskiego transportu dystrybucyjnego ciągle rosną. Dzięki nowemu Volvo FE LEC potrafimy jeszcze lepiej niż dotychczas spełniać potrzeby klientów. Na przykład, jesteśmy jedynym producentem samochodów ciężarowych, który oferuje śmieciarkę wyposażoną w niskowejściową kabinę i zautomatyzowaną skrzynię biegów jako alternatywę dla przekładni w pełni automatycznej. Volvo I-Shift zapewnia niższe zużycie paliwa, a dzięki swojej małej masie – także większą ładowność – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.

Przelotowa kabina z nisko położonym wejściem

Pod względem konstrukcyjnym nowe FE LEC bazuje na modelu Volvo FE najnowszej generacji. Podwozie, układ napędowy, elementy sterujące i design są w obydwu tych pojazdach niemal identyczne. Tym co je wyróżnia jest. Stopień wejściowy znajduje się na wysokości zaledwie 530 mm nad jezdnią. Funkcja „przyklęku” pozwala zmniejszyć tę wysokość o kolejne 90 mm. Drzwi kabiny otwierają się o kąt 90 stopni, zaś jej podłoga jest całkowicie płaska. Kabina może być wyposażona nawet w trzy fotele dla pasażerów. Aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność, jego fotel jest wysunięty nieco do przodu. Obserwację otoczenia pojazdu ułatwiają również duże lusterka wsteczne i rampowe. W opcji dostępne są dodatkowe szyby boczne – w bocznych ścianach kabiny za drzwiami.

Vo_2

Praktyczne detale

– Volvo FE LEC zostało zaprojektowane z myślą o ułatwieniu codziennej pracy kierowcy i całej załodze. Dlatego wiele uwagi poświęciliśmy praktycznym detalom – informuje Lars Franck, menedżer produktu ds. oferty rozszerzonej w Volvo Trucks.

Na przykład, funkcja „przyklęku” aktywuje się automatycznie po uruchomieniu hamulca postojowego, umożliwiając szybkie wygodne opuszczenie kabiny przez załogę. Można ją również włączać i wyłączać przełącznikiem znajdującym się na desce rozdzielczej. Obok fotela kierowcy znajduje się przyłącze pneumatyczne dla pistoletu pneumatycznego, którego można użyć do usunięcia kurzu i innych zanieczyszczeń z wnętrza kabiny. Za fotelem kierowcy przewidziano możliwość zamontowania gniazda elektrycznego 24 V – np. w celu zasilania chłodziarki. Przewidziano także miejsce do montażu wyświetlacza kamery cofania lub urządzenia wagowego, za pośrednictwem specjalnego uchwytu na dece rozdzielczej.

Ogólnoeuropejska homologacja

Nowe Volvo FE LEC otrzymało ogólnoeuropejską homologację dla pojazdu kompletnego. Spełnia zarówno normy europejskie i szwedzkie, jak i rygorystyczne normy Volvo Trucks dotyczące bezpieczeństwa zderzeniowego. Pojazd będzie miał swoją premierę na wystawie IFAT w Monachium. To jedne z największych na świecie targów w branży ochrony środowiska i zagospodarowania odpadów.

Volvo FE LEC – fakty
– kabina: Przelotowa kabina z całkowicie płaską podłogą i miejscami siedzącymi dla czterech osób. Wysokość wejścia 530 mm – 440 mm po uruchomieniu funkcji „przyklęku” (opony 315/70R22.5) Kąt otwarcia drzwi 90 stopni;
– konfiguracja osi: 4×2 lub 6×2 ze skrętną osią wleczoną;
– silnik: Volvo D8K Euro 6 o mocy 250, 280 lub 320 KM;
– skrzynie biegów: Volvo I-Shift lub w pełni automatyczna skrzynia biegów Allison.