IAA HANOWER 2016: NAGRODA DLA VW CRAFTERA I NOWY e-CRAFTER

vw-ecraft1

Międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy z 24 krajów zajmujących się tematyką samochodów użytkowych wskazało na nowego Craftera: skonstruowany przez Volkswagen Samochody Użytkowe został uznany za najlepszy pojazd dostawczy 2017 roku (Van of the Year 2017).

Nagrodę wręczono podczas wystawy samochodów użytkowych IAA w Hanowerze. Na targach odbyła się jednocześnie światowa premiera studyjnego modelu z napędem elektrycznym.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Już w pierwszych założeniach konstrukcyjnych nowego e-Craftera przewidywano wykorzystanie, jako jednej z wersji, napędu elektrycznego. Studyjny model, tak jak i seryjny, zapewnia bardzo dużą ładowność. Przedział ładunkowy ma pojemność aż 11,3 m3, a jego maksymalna wysokość to 1961 mm, odległość między nadkolami wynosi 1380 mm, a maksymalna długość – 4855 mm. Oznacza to, że wymiary przestrzeni ładunkowej są takie same, jak wersji z silnikami spalinowymi.

vw-ecraft3

Dzięki elektrycznej jednostce napędowej o mocy 100 kW nowe auto, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi 4,25 tony, rozpędza się do dopuszczalnej prędkości maksymalnej wynoszącej 80 km/h. Ponieważ silnik e-Craftera prawie natychmiast po uruchomieniu uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 290 Nm, samochód charakteryzuje się dobrymi osiągami, i to nawet gdy auto przewozi ładunek o maksymalnej masie 1709 kg.

Zestaw akumulatorów studyjnego auta składa się z 312 ogniw o łącznej pojemności 43 kilowatogodzin. Akumulatory umieszczono pod podłogą – dzięki temu nie zmniejszyła się pojemność przedziału ładunkowego. Akumulatory umożliwiają e-Crafterowi pokonanie, zależnie od wersji auta, ponad 200 km. W zależności od natężenia prądu (czyli rodzaju stacji ładującej) akumulatory można naładować w 80 procentach w czasie zaledwie 45 minut.

W konstrukcji e-Craftera przewidziano zastosowanie akumulatorów jakie pojawią się w przyszłości. Dzięki nim auto będzie mogło uzyskać zasięg nawet 400 km. Auto od wersji z silnikami Diesla różni się specjalnym lakierem metalicznym w kolorze „Reef Blue”, którym są pokryte także zderzaki i osłony boków nadwozia oraz niebieską listwą na osłonie chłodnicy. Z przodu ma światła dzienne LED w formie litery C, która jest charakterystycznym wyróżnikiem elektrycznych samochodów Volkswagena.

vw-ecraft4

W kabinie kierowcy, zamiast obrotomierza znajduje się tzw. „powermeter”, wyróżnikiem jest kierownicą pokryta skóra z niebieskim dekoracyjnym szwem oraz fotele w kolorze tytanowej czerni, z niebieskimi aplikacjami. Przedział ładunkowy zaprojektowano uwzględniając obecne i przyszłe potrzeby branży kurierskiej. Takie elementy jak podłoga z system ProSafe umożliwiającym bezpieczne mocowanie ładunku, urządzenie Flex-Rack czy system półek „Globelyst” dostarcza specjalistyczna firma Sortimo.

Model studyjny prezentowany podczas wystawy IAA jest dodatkowo wyposażony w stację serwisową, w której można przechowywać i ładować zapasowe akumulatory do specjalnych elektrycznych rowerów typu Cargo.

DANE TECHNICZNE

– silnik: elektryczny
– moc: 100 kW;
– moment obrotowy: 290 Nm;
– akumulator: litowo- jonowy (26 x 12 ogniw), 43 kWh, 384 V;
– czas ładowania: 45 minut (ze stacji 40 kW DC);
– dopuszczalna masa całkowita: 4250 kg;
– prędkość maksymalna: 80 km/h;
– zasięg: 208 km;
– masa własna (EU): 2541 kg;
– dopuszczalna ładowność: 1709 kg;
– pojemność przedziału ładunkowego: 11,3 m3.

vw-ecraft2