Hasło „DAF Transport Efficiency” (Efektywność Transportu DAF) jest myślą przewodnią firmy DAF Trucks podczas targów IAA 2016, które potrwają w Hanowerze do 29 września.
Producent wystawia tam pełną gamę produktów i usług. Stanowią one ofertę najwydajniejszych rozwiązań transportowych, o najwyższej stopie zwrotu na kilometr.
Zobacz także:
Nowy system zarządzania flotą DAF Connect pozwala zoptymalizować wyniki floty pojazdów oraz pracy kierowców, a także zwiększyć efektywność logistyki. Innowacje wprowadzone w wydajnych silnikach PACCAR PX-5 i PX-7 stosowanych w popularnych pojazdach dystrybucyjnych serii LF i CF oferują połączenie dostępnej mocy, momentu obrotowego i zużycia paliwa. Filozofia DAF Transport Efficiency oferuje najniższe kosztu eksploatacji i zużycia paliwa.
Na obszarze 2500 m2 na stoisku DAF Trucks przedstawiona zostanie pełna oferta pojazdów, która obejmuje model dystrybucyjny LF, wszechstronny model CF do szerokiej gamy zastosowań i flagowy model XF do transportu ciężkiego oraz na długich dystansach. Aby uwypuklić znaczenie, jakie dla firmy DAF i sieci jej 1000 dealerów i punktów serwisowych ma kompletna gama usług, ważne miejsce zajmą działy PACCAR Financial, PacLease, PACCAR Parts, TRP oraz dział kontraktów serwisowych DAF MultiSupport.
System zarządzania flotą DAF Connect
Na targach IAA firma DAF wprowadza na rynek system DAF Connect, system zarządzania flotą, zapewniający firmom transportowym informacje o wydajności pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdów, zużyciu paliwa, przebiegach, poziomie wykorzystania floty oraz czasach przestoju są czytelnie prezentowane na dostępnym on-line pulpicie, który można dostosować do potrzeb i indywidualnych oczekiwań klienta.
Przyjazny dla użytkownika pulpit można skonfigurować w taki sposób, aby prezentowane były wyczerpujące raporty o zużyciu paliwa z danymi bieżącymi i historycznymi oraz porównywaniem poszczególnych pojazdów i kierowców. Funkcja Live Fleet View dostarcza wszystkich niezbędnych informacji w zakresie lokalizacji pojazdów floty. Klient może samodzielnie definiować sygnały alarmowe w przypadku wystąpienia odchyleń od żądanej prędkości, trasy, lokalizacji czy zużycia paliwa.
DAF Connect również pozwala na optymalizację planowania czynności naprawczych i obsługowych. System zostanie udostępniony w ostatnim kwartale 2016 roku.
Zoptymalizowane silniki
Modyfikacje jednostek napędowych w połączeniu z nowymi, szybszymi przełożeniami układów napędowych, umożliwiają ograniczenie prędkości obrotowej silnika o nawet 300 obr./min. przy prędkości 85 km/h oraz zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 4 proc. Nowe oprogramowanie, udoskonalone chłodzenie i zarządzanie zasilaniem powietrzem silnika PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra oraz silnika PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra zwiększyły moment obrotowy nawet o 12 proc.
Maksymalny moment obrotowy pierwszego z nich, stosowanego w pojazdach serii DAF LF, wynosi teraz aż 850 Nm przy 1200–1500 obr./min., a dla drugiego, stosowanego w pojazdach serii DAF LF i CF – 1200 Nm przy 1100–1700 obr./min.
Koncentracja na programie DAF Transport Efficiency
Aby podkreślić znaczenie, jakie dla firmy DAF ma umocnienie się na pozycji lidera rynku pod względem oszczędności paliwa i niskiej emisji CO2, jeden ze zmodyfikowanych pojazdów DAF ma na stoisku firmy DAF na targach IAA wyjątkową pozycję.
– Zmodyfikowany pojazd stanowi ilustrację tego, jak rozwijamy obiecujące technologie z zakresu napędów elektrycznych i hybrydowych oraz takie jak odzyskiwanie ciepła czy inteligentna jazda pojazdów w konwoju, co zaprezentowaliśmy podczas projektu European Truck Platooning Challenge w tym roku – podkreśla Ron Borsboom, dyrektor działu rozwoju produktów.
Przez ostatnie dziesięć lat średnie zużycie paliwa i emisja CO2 zostały ograniczone przez pojazdy do transportu długodystansowego o 14 proc.
– Kolejne kroki dotyczące maksymalnych wymiarów i mas mogą być podjęte w odniesieniu do prawodawstwa UE. Udoskonalone właściwości aerodynamiczne przełożą się na ograniczenie emisji CO2. Istnieje także sposobność zwiększenia pola widzenia kierowcy. Można stworzyć również dodatkową przestrzeń dla dostępnych w przyszłości technologii pozwalających zmniejszyć zużycie paliwa, co jest widoczne w nowym, zaprezentowanym pojeździe. Gdy prace legislacyjne zostaną zakończone, sektor będzie miał możliwość inwestowania w rozwiązania, które spowodują, że dalsze zmniejszenie emisji CO2 oraz zwiększenie bezpieczeństwa będą możliwe. Czekamy na wprowadzenie ostatecznych rozwiązań prawnych – dodaje Ron Borsboom.
20 lat w koncernie PACCAR
20 lat temu firma DAF Trucks stała się częścią koncernu PACCAR, jednego z największych producentów pojazdów ciężarowych na świecie. Potężne inwestycje poczynione przez ostatnie dwadzieścia lat obejmują całkowicie nowe pojazdy i silniki oraz najnowocześniejsze centrum testowania silników w Eindhoven.