Na targach motoryzacyjnych IAA 2018, odbywających się w Hanowerze, Volvo Trucks prezentuje szeroką gamę swoich wizjonerskich produktów i usług, dzięki którym klienci firmy zyskają nowe możliwości dalszego rozwoju.
W jaki sposób elektro- mobilność, automatyzacja i komunikacja mogą przyczynić się do poprawy rentowności, wydajności i bezpieczeństwa transportu, przy jednoczesnym zmniejszeniu oddziaływania tej branży na klimat i środowisko naturalne?
Zobacz także:
Jakie rozwiązania są dostępne już dziś, a jakie będą dostępne wkrótce? Oto, co mogą zobaczyć goście odwiedzający stoisko Volvo Trucks na salonie w Niemczech.
Volvo FH świętuje swoje 25-lecie
Dotychczas wyprodukowano milion sztuk Volvo FH – samochodu ciężarowego, który przez ostatnich 25 lat torował drogę do sukcesu Volvo Trucks. Chcąc uczcić wprowadzenie tego modelu na rynek, w 1993 r., marka wystawia specjalną jego wersję: Volvo FH 25 Year Special Edition. Pojazd ten wyróżnia się indywidualną stylizacją elementów zewnętrznych i wnętrza, wyjątkowym komfortem kierowcy oraz najnowocześniejszym wyposażeniem. Podczas IAA, odbyło się uroczyste przekazanie milionowego egzemplarza Volvo FH swojemu nabywcy.
Volvo FL Electric i FE Electric
W 2019 r. Volvo Trucks rozpocznie w Europie sprzedaż samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i komunalnego. Pojazdy te: Volvo FL i FE Electric zapewnią zupełnie nowe możliwości w zakresie zmniejszenia emisji spalin i hałasu w transporcie miejskim. Ponieważ są one całkowicie bezemisyjne, doskonale nadają się do użytkowania wewnątrz zadaszonych terminali, jak i w „zielonych” strefach miast.
Brak hałasu, drgań i emisji spalin, w połączeniu z doskonałymi właściwościami jezdnymi, zapewniają także znaczną poprawę warunków pracy kierowcy.
– Elektro- mobilność wpisuje się w naszą długofalową strategię dotyczącą zrównoważonego rozwoju miast oraz zerowej emisji zanieczyszczeń. Toruje drogę dla nowych form współpracy z miastami, których ambicją jest poprawa jakości powietrza, ograniczenie emisji hałasu i zmniejszenie tłoku na ulicach w godzinach szczytu, umożliwiając przesuwanie operacji transportowych – bezgłośnych i bezemisyjnych – na okres nocny lub wczesne godziny poranne – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks
Volvo FL i Volvo FE Electric są dostępne w wariantach o DMC od 16 do 27 ton i zasięgu użytecznym do 300 km. Zastosowana w nich technologia bazuje na rozwiązaniach wykorzystywanych w zelektryfikowanych autobusach Volvo, których dotychczas sprzedano ponad 4000.
Volvo FM LNG i Volvo FH LNG
W 2017 r. Volvo Trucks wprowadziło na rynek zgodne z normą emisji spalin Euro 6 samochody ciężarowe o dużej ładowności dla transportu regionalnego i długodystansowego, zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) lub biogazem. Pojazdy te odznaczają się osiągami, zużyciem paliwa i zasięgiem eksploatacyjnym takim samym, jak modele Volvo zasilane olejem napędowym, ale w porównaniu z nimi emitują o 20 do 100 procent mniej CO2, zależnie od rodzaju zastosowanego paliwa.
Dzięki temu stanowią doskonały wybór w przypadku klientów i nabywców transportu przykładających dużą wagę do kwestii ekologicznych. Nowe Volvo FH LNG i Volvo FM LNG są przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego i są dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM (odpowiednio: 309 lub 338 kW).
Portal Volvo Connect
Volvo Connect to nowy portal skupiający cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu. Użytkownicy portalu mogą indywidualnie dostosowywać interfejs, tak aby mieć łatwy i szybki dostęp do najważniejszych dla nich informacji i usług.
Rozwiązanie transportowe przyszłości
Rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców generują coraz wyższe wymagania dotyczące efektywności rozwiązań transportowych. W odpowiedzi na te wyzwania szwedzki producent opracował rozwiązanie transportowe, bazujące na zelektryfikowanych, autonomicznych pojazdach, które w dłuższej perspektywie mogą stać się ważnym uzupełnieniem dla współczesnych samochodów ciężarowych.
Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe jest tworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw. Ponieważ wykorzystuje pojazdy autonomiczne, zeroemisyjne i bezgłośne, transport może odbywać zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwia odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwia integrację z istniejącymi systemami transportowymi.
POJAZDY PREZENTOWANE NA IAA 2018
Volvo FE Electric
• układ napędowy: Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i dwubiegowa skrzynia biegów Volvo;
• silniki elektryczne: maks. moment obrotowy silnika 80 Nm. Maks. moment obrotowy na kołach napędowych: 28 kNm;
• źródło energii: akumulatory litowo-jonowe o wydajności od 200–300 kWh;
• zasięg pojazdu: do 200 km.
Volvo FH16 Heavy Duty
• ciągnik siodłowy 8×4 dla transportu ciężkiego;
• silnik D16 750;
• kabina Globetrotter XL;
• skrzynia biegów I-Shift z dwoma biegami pełzającymi;
• aktywny Układ Kierowniczy Volvo.
Volvo FH 25 Year Special Edition
• ciągnik siodłowy 4×2;
• silnik D13K 540;
• kabina Globetrotter XL;
• skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch;
• aktywny Układ Kierowniczy Volvo.
Volvo FH LNG
• ciągnik siodłowy 4×2;
• silnik G13C 460 LNG;
• kabina Globetrotter;
• atywny Układ Kierowniczy Volvo.
Volvo FH
• podwozie samochodu ciężarowego 6×2;
• silnik D13K;
• kabina sypialna;
• zabudowa Huttner z żurawiem Palfinger na tylnym zwisie;
• skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi.
Volvo FMX
• podwozia samochodu ciężarowego 6×4;
• silnik D13K;
• kabina sypialna;
• zabudowa: wywrotka trójstronna Meiller;
• skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi;
• podnośnik Osi Tandem;
• „budowlane” zawieszenie pneumatyczne Volvo;
• aktywny Układ Kierowniczy Volvo.
Volvo FE
• podwozie samochodu ciężarowego 6×2 z osią wleczoną;
• silnik D8K 350;
• kabina komfort;
• zabudowa furgonowa z windą załadowczą, do dystrybucji napojów;
• zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift;
• sodatkowa szyba w drzwiach po stronie pasażera.