Podczas targów motoryzacyjnych pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech w dniach 20-27 września 2018 roku, Ford zaprezentuje najnowszą generację połączonych i zelektryfikowanych samochodów rodziny Transit.
Marka dąży do upowszechnienia korzyści płynących z łączności w całej gamie pojazdów użytkowych w Europie.
Zobacz także:
Na salonie samochodowym w Hanowerze zaprezentowana zostanie szeroka gama modeli wyposażonych w modemy pokładowe, poczynając od nowego 2-tonowego Transita, który będzie miał swój globalny debiut na tych targach, poprzez inne nowe produkty opracowane przez Forda z myślą o optymalizacji działania flot samochodów dostawczych.
Innowacje Forda w pojazdach użytkowych rozciągają się na całą gamę zelektryfikowanych pojazdów, w tym na hybrydowy, ładowany z zewnętrznego źródła (PHEV) model Transit Custom, który debiutuje w formie produkcyjnej, oraz na nowego Transita z pierwszym w jego segmencie rynkowym 48-woltowym lekkim napędem hybrydowym (mHEV).
– Hanower zapowiada nadejście nowej ekscytującej rodziny pojazdów użytkowych Transit, które zostały “zrodzone, by się łączyć. Zaawansowana łączność i nasze nowatorskie, zelektryfikowane pojazdy stworzą klientom Forda nowe możliwości zwiększania efektywności transportu – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, działu samochodów użytkowych, Ford of Europe.
Nowy Transit mHEV
Nowy 2-tonowy Ford Transit będzie wyposażany w oszczędniejsze silniki, otrzyma zwiększoną ładowność, wbudowaną łączność i zaawansowane rozwiązania wsparcia kierowcy, gdy pojawi się na rynku w połowie 2019 roku. Nowy model będzie się wyróżniał elegancką nową konstrukcją przodu, całkowicie nowym wnętrzem oraz powiększoną przestrzenią ładunkową.
Oprócz zmodernizowanych 2-litrowych silników EcoBlue zapewniających niskie koszty eksploatacji, nabywcy nowego auta będą mogli wybrać 48-woltowy system hybrydowy mHEV współpracujący z manualną skrzynią biegów, by jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej, która wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania.
System mHEV odzyskuje energię przy zmniejszaniu prędkości, magazynując ją następnie w 48-woltowym akumulatorze litowo- jonowym. Zgromadzoną energię system wykorzystuje do wspomagania silnika i zasilania elektrycznych urządzeń pomocniczych.
Transit Custom PHEV
Innowacyjny Ford Transit Custom PHEV otrzyma zaawansowany system hybrydowy, którego zadaniem jest zapewnienie bezemisyjnego zasięgu jazdy na trasach do 50 kilometrów. Nowe auto wyposażone jest w wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra, którego rolą jest przedłużanie zasięgu jazdy.
Silnik EcoBoost ładuje pokładowe akumulatory trakcyjne, gdy wymagane są dłuższe podróże między postojami, w czasie których możliwe jest ładowanie z zewnętrznego źródła, zapewniając działanie z niezwykłą wydajnością i elastycznością. Łączny zasięg samochodu bez ładowania i tankowania wynosi ponad 500 kilometrów.
Pokazany w Hanowerze w swojej ostatecznej formie produkcji, samochód PHEV otrzymał kompaktowy, chłodzony cieczą akumulator litowo- jonowy umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej, zachowując pełną objętość tej przestrzeni niezmienioną w stosunku do oferowanej w standardowej wersji furgonu. Pojazd otrzymał całkowicie nowy wystrój wnętrza zapożyczony z najnowszej wersji Transit Custom, wraz z dedykowanymi wyświetlaczami informacyjnymi dla wariantu PHEV.
Ford Telematics i Ford Data Services
W Hanowerze Ford anonsuje dwa nowe rozwiązania dla flot pojazdów, opracowane przez Ford Smart Mobility. Rozwiązania te zostały stworzone dzięki połączeniu ogromnej ilości danych zebranych od flot wszelkiej wielkości działających w wielu branżach oraz dogłębnej wiedzy i doświadczenia Forda w zakresie pojazdów i przetwarzania dotyczących ich informacji.
Ford Telematics zapewni operatorom flotowym internetową aplikację dostarczającą rozwiązania, które pomogą flotom poprawić wykorzystanie pojazdu, zmaksymalizować dostępność pojazdu, zoptymalizować koszty eksploatacji i zarządzanie pracą kierowców.
Niezależnie od tego Ford Data Services umożliwi operatorom flotowym korzystanie z własnych dostawców usług zewnętrznych w celu uzyskania dostępu do danych pojazdów zwykle zarezerwowanych dla producenta, a dostarczanych bezpośrednio z pojazdu do “chmury” w celu stworzenia własnych, zindywidualizowanych rozwiązań flotowych.