19 września podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze odbyła się światowa premiera nowego Opla Combo Cargo. Auto zaprezentował Philippe Narbeburu, starszy wiceprezes oddziału lekkich samochodów dostawczych Groupe PSA.
Na nowe auto można już składać zamówienia w Polsce. Samochód użytkowy jest dostępny w cenie od 69 550 zł brutto.
Zobacz także:
W tej cenie polscy klienci otrzymują nowy model z nadwoziem w standardowej długości 4,40 m i silnikiem wysokoprężnym 1.6 l o mocy 75 KM (zużycie paliwa w l/100 km 4,4–4,3 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 114–111 g/km).
Nowy Combo cargo został opracowany w celu zaoferowania maksymalnej efektywności profesjonalnym użytkownikom oraz najniższych kosztów posiadania w segmencie. Zamierzenia te zrealizowano dzięki zupełnie nowej platformie, pomysłowym rozwiązaniom oraz technologiom, co w efekcie pozwoliło na stworzenie wydajnego samochodu dostawczego.
Najmocniejszym jednostką w ofercie jest silnik wysokoprężny 1.5 l o mocy 96 kW/130 KM (4,4–4,1; 119–113 g/km). Już teraz spełnia on wymagania rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Jednostka ta jest oferowana w zestawieniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub, debiutującą w lekkich pojazdach użytkowych marki Opel, ośmiostopniową przekładnią automatyczną.
Różne warianty
Nowy model jest dostępny w licznych wariantach, w tym w wersji standardowej o długości nadwozia 4,40 m, w wersji XL o długości nadwozia 4,75 m (cena od 83 600 zł) oraz z kabiną załogową. Wyróżnia się pojemnością przestrzeni ładunkowej wynoszącą 4,4 m3, ładownością do 1000 kg (z wyłączeniem kierowcy) oraz przedziałem ładunkowym umożliwiającym przewożenie przedmiotów o długości do 3440 mm.
Między wnękami nadkoli zmieszczą się dwie europalety. Wyjątkowo długie przedmioty, takie jak deski, można przewozić pod kątem dzięki opcjonalnemu lukowi dachowemu. Istornym elementem wyposażenia jest wprowadzony w nowej generacji Opla Combo oparty na czujnikach wskaźnik przeciążenia. Kierowca za naciśnięciem przycisku może sprawdzić, czy nie przeładował pojazdu.
Czołowe technologie w przystępnych cenach
W nowym Combo Cargo zastosowano szereg innych innowacyjnych rozwiązań technologicznych, systemów wspomagających prowadzenie i manewrowanie oraz ułatwiających bezpieczny transport towarów i podnoszących komfort przewożonej załogi. Wśród nich jest alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, asystent pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych oraz tempomat.
Kierowcy pomaga opcjonalny system Surround Rear Vision, który znacznie poprawia widoczność zwłaszcza w samochodzie pozbawionym okien w części towarowej lub wypełnionym ładunkiem. Druga kamera, umieszczona w lusterku bocznym od strony pasażera, eliminuje martwe pola od tej strony pojazdu. Nowy Combo Cargo może być również wyposażony w system czujników Flank Guard, który pozwala uniknąć drobnych, ale irytujących i kosztownych uszkodzeń nadwozia przy manewrowaniu z niską prędkością.
Profesjonalni użytkownicy, którzy muszą pokonywać błotniste, piaszczyste lub zaśnieżone drogi, mogą poszerzyć wyposażenie przednionapędowego Combo Cargo o elektroniczny system kontroli trakcji IntelliGrip.
Należy również wspomnieć o systemach multimedialnych nowej generacji, oferujących liczne opcje pokładowej łączności. Systemami Multimedia i Multimedia Navi Pro można łatwo sterować poprzez duży, czytelny i wygodny w obsłudze 8-calowy ekran dotykowy. Najwyższy model systemu multimedialnego jest wyposażony w moduł nawigacji z mapami Europy.
Oprócz trójwymiarowych wskazówek nawigacyjnych podaje on także komunikaty o sytuacji w ruchu drogowym (TMC, Traffic Messaging Channel), pomagając kierowcy w wyborze optymalnej drogi dotarcia do klientów i omijaniu korków ulicznych.