HYVIA prezentuje prototyp samochodu Renault Master Van H2-TECH – Zerowa emisja CO2, zwiększony zasięg i krótszy czas tankowania.
Master Van H2-TECH, to pojazd o zerowej emisji CO2, zwiększonym zasięgu i krótkim czasie tankowania. Jest to duży furgon do transportu towarów i przesyłek z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i o zasięgu do 500 km. Będzie dostępny na rynku w 2022 roku. Spełnia potrzeby transportowe przedsiębiorstw, kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych. Mobilność oparta na napędzie wodorowym jest dziś szczególnie zasadnym rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych, które umożliwia zwiększenie zasięgu w transporcie ciężkich towarów i przy intensywnej eksploatacji.
Zobacz także:
Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasze pierwsze prototypy z napędem wodorowym. HYVIA to rozwiązania dla mobilności z wykorzystaniem wodoru, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i są odpowiedzią na wyzwania, jakie ten nowy rodzaj mobilności stawia przed nami. W trosce o dekarbonizację mobilności HYVIA będzie mogła wdrażać kompletny ekosystem na nowych obszarach oraz we flotach klientów biznesowych. Utworzona w czerwcu 2021 roku spółka HYVIA idzie śmiało na przód, wykorzystując przy tym doświadczenie i wiedzę obu liderów: Grupy Renault i Plug Power powiedział David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
Master Van H2-TECH jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki o łącznej pojemności 6 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,5 kg).
Produkcja we Francji:
– Master Van jest produkowany we Francji, w fabryce w Batilly.
– Montaż napędu elektrycznego i wodorowego jest wykonywany przez spółkę PVI, filię Grupy Renault w Gretz-Armainvilliers.
– Silnik elektryczny produkowany jest w fabryce w Cléon.
– Montaż ogniwa paliwowego rozpocznie się pod koniec roku w fabryce we Flins.
– Zbiorniki na wodór będą nabywane w firmie Faurecia, we Francji.
Prototyp stacji tankowania wodoru
Stacja tankowania wodoru HYVIA umożliwia skrócenie czasu napełniania zbiorników: trwa 5 minut i jest równie proste jak tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym. Zapewnia więc optymalne dysponowanie samochodami dostawczymi eksploatowanymi we flotach firmowych.
Działanie stacji jest bardzo proste:
– Wodór będzie dostarczany na miejsce w procesie elektrolizy wody lub przetaczany z cysterny.
– System spręża wodór na czas składowania przed zasileniem nim pojazdu.
Bezpieczeństwo nie podlega dyskusji: system został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zawiera najlepsze innowacyjne rozwiązania.
– Stacje tankowania wodoru będą dostępne w wynajmie lub w zakupie.
– Ich montaż we Francji zostanie uruchomiony do końca bieżącego roku we Francji w fabryce we Flins.
HYVIA: unikalny i kompletny ekosystem
Przedstawione prototypy są pierwszymi przykładami ekosystemu HYVIA, który obejmuje produkcję zielonego wodoru (ogniwa elektrolityczne) i jego dystrybucję (stacje tankowania wodoru), jak również gamę lekkich samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe (furgon, podwozie z kabiną i Citybus), będących uzupełnieniem oferty elektrycznych samochodów dostawczych.
Kolejne prototypy pojazdów:
– Master Podwozie z Kabiną H2-TECH: duży furgon z jeszcze większą przestrzenią ładunkową (19m3) o zasięgu około 250 km.
– Master Citybus H2-TECH: miejski minibus do przewozu 15 osób, idealne rozwiązanie dla firm, samorządów lub lokalnego transportu zbiorowego, posiada zasięg około 300 km.