HYUNDAI: ZWIĘKSZENIE PRODUKCJI W EUROPIE

H 1_6b28f5f7b1

Hyundai zakończył rozbudowę swojej fabryki w Turcji i tym samym zwiększył moce produkcyjne w Europie do 500 tysięcy sztuk rocznie. Dzięki ostatnim inwestycjom, do 2014 fabryka będzie w stanie produkować 200 tysięcy samochodów rocznie.

Powstawać tu będzie nowy model Hyundai i10, który dołączy do produkowanego już i20.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Wybudowany w 1997 roku, w tureckim ĺzmit, Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) jest najdłużej działającym zakładem produkcyjnym firmy poza Koreą Południową. Pierwotnie fabryka była w stanie produkować 60 tys. samochodów rocznie, jednak od 2007 r. jej moce wzrosły do 125 tys. samochodów.

W ślad za sukcesem fabryki HAOS, w którą Hyundai zainwestował ponad 1 mld euro, firma wybudowała w 2008 r. drugi zakład w Europie, w czeskich Nošovicach. Powstała jedna z najnowocześniejszych fabryk, z której już w pierwszym roku wyjechało 114 tys. samochodów, a w maju br. z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy egzemplarz. Aktualnie fabryka pracuje przez całą dobę, przy wykorzystaniu pełnych mocy i produkuje 300 tys. pojazdów rocznie.

95 proc.wszystkich samochodów Hyundai sprzedawanych na rynku europejskim zostało zaprojektowanych i opracowanych właśnie w Europie. Najnowsza inwestycja w tureckim zakładzie Hyundaia oznacza, że ​​do końca bieżącego roku 90 proc. pojazdów, które trafią do europejskich salonów, będzie również w Europie produkowane.

Rozbudowa fabryki Hyundaia w ĺzmit pozwoliła Hyundaiowi na stworzenie kolejnych 2 804 miejsc pracy – zarówno w samej fabryce, jak i u dostawców.

Jednocześnie firma nadal posiada wolne moce, pozwalające na produkcję kolejnych 150 tys. samochodów rocznie, w fabryce w St. Petersburgu. Produkowane tam auta trafiają na rynek rosyjski i do Europy Wschodniej.