HYUNDAI: WZROSŁA WARTOŚĆ MARKI W RANKINGU INTERBREND

Hyundai Motor Company nieprzerwanie notuje wzrost w rankingu Interbrand’s Best Global Brands 2021, zajmując 35. miejsce w klasyfikacji generalnej, co pozycjonuje markę o jeden stopień wyżej niż w 2020 roku.

Według kompleksowej oceny Interbrand w 2021 roku globalna wartość marki Hyundai Motor, w porównaniu do zeszłego roku, wzrosła o 6,3%, osiągając 15,2 miliarda dolarów. To siódmy rok z rzędu wśród 40 najlepszych marek.


Zobacz także:

ECO


 

Pozytywna ocena Hyundai Motor przez Interbrand opiera się na dbałości marki o środowisko, ukierunkowaniu działań firmy na elektryfikację i inteligentne rozwiązania w zakresie mobilności, zobowiązaniu do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku oraz tworzeniu kanałów sprzedaży pomijających fizyczny kontakt z klientem, w celu zapobiegania COVID-19.

Od czasu poprzedniej oceny Interbrand, Hyundai Motor podwoił liczbę zelektryfikowanych pojazdów, inicjując rozwój ekosystemu pojazdów użytkowych wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe w Chinach i Europie, co obsługiwane jest przez nową markę technologii ogniw paliwowych – Hyundai Motor Group HTWO.

Hyundai Motor wprowadził również na rynek bazową platformę dla swoich pojazdów elektrycznych – Electric Global Modular Platform (E GMP) oraz nowy, w pełni elektryczny samochód z rodziny IONIQ (BEV). Niemiecki magazyn motoryzacyjny Autozeitung umieścił go na szczycie swojego rankingu elektrycznych crossoverów, gdzie wyprzedził modele czołowych niemieckich marek.

Hyundai Motor uruchomił również projekt budowy inteligentnego miasta, w ramach którego ma zademonstrować przyszłe inteligentne urządzenia i usługi z zakresu mobilności. Ta skoncentrowana na człowieku, przyjazna naturze enklawa będzie wykorzystywać małe urządzenie powietrznej mobilności (UAM), robotykę i autonomiczne pojazdy elektryczne firmy Hyundai w celu rozwiązania problemów urbanizacyjnych, takich jak korki i zanieczyszczenia. Do 2028 roku Hyundai Motor planuje wprowadzić w pełni elektryczne urządzenie powietrznej mobilności zoptymalizowane pod kątem eksploatacji miejskiej i przewiduje wykorzystanie taksówek powietrznych, jako codziennego środka transportu od 2030 roku.

Plany elektryfikacji i inteligentnej mobilności są poparte niedawną deklaracją Hyundai Motor na targach IAA Mobility 2021 w Niemczech, która dotyczy osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla na wszystkich etapach – od produkcji samochodów po ich eksploatację i utylizację – do 2045 roku. Holistyczne podejście Hyundaia skupia się na trzech filarach: czystej mobilności, platformach nowej generacji i odnawialnej energii.

Równie szybko pojawiła się reakcja ze strony Hyundai Motor na wyzwania rynkowe spowodowane pandemią COVID-19, takie jak rozszerzenie w zeszłym roku kanału sprzedaży na zasadzie „Click to Buy” w Stanach Zjednoczonych, Europie, Indiach i innych regionach, ułatwiając sprzedaż za pośrednictwem usługi Hyundai Showroom Live. Również premiery nowych modeli Hyundai przeniesiono do świata online, tak aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

W tym roku wysiłki Hyundai Motor, mające na celu zwiększenie możliwości marki, przyniosły jej nagrody w 17 kategoriach, takich jak „Interface & User Experience Design” podczas Red Dot 2021, światowej klasy plebiscytu nagradzającego za wzornictwo, co również wpłynęło na zwiększenie wartości marki.