W poniedziałek dwumilionowy Hyundai TUCSON zjechał z linii produkcyjnej fabryki w Nosovicach, czyli z zakładu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).
Ten konkretny egzemplarz w kolorze Sailing Blue Pearl wyposażony w silnik 1.6 T-GDi HEV trafi niebawem do swojego przyszłego właściciela w Wielkiej Brytanii. To wielkie osiągnięcie produkcyjne podkreśla status tego modelu jako najpopularniejszego modelu Hyundaia w Europie.
Zobacz relacje:
JEEP: GRAND CHEROKIEE SUMMIT RESERVE – WERSJA DLA WYMAGAJĄCYCH
Dwa miliony egzemplarzy wyprodukowanych w Hyundai Motor Manufacturing Czech to znaczący kamień milowy dla naszego światowego, a także europejskiego bestsellera. Niemal od samego początku samochód był projektowany i produkowany z myślą o europejskim kliencie. Wraz z rozwojem modelu stało się jasne, że zapracował on na sukces na całym świecie, a szczególnie w Europie, doskonale odzwierciedlając podejście Hyundaia, które jest skoncentrowane na kliencie – powiedział Michael Cole Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Europe.
Z Nošovic do Europy
Historia TUCSONa w HMMC rozpoczęła się w połowie czerwca 2015 r., kiedy do produkcji weszła trzecia generacja tego modelu. W sumie przez ponad pięć lat wyprodukowano 1 180 445 egzemplarzy.
Obecnie produkowany TUCSON czwartej generacji ma odświeżony design, ulepszone wnętrze i rozszerzony pakiet funkcji. W 2023 r. wyprodukowano 244 495 egzemplarzy, co stanowi około 70% całkowitej produkcji HMMC. Pojazdy te były wysyłane do 70 krajów na całym świecie. W Europie większość TUCSONów trafia do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemiec i Francji.
W obecnej generacji TUCSONa Hyundai rozszerzył gamę układów napędowych o opcję hybrydową i hybrydy plug-in. Każdy z tych układów napędowych cieszy się dużym zainteresowaniem. 2 z 5 TUCSONów czwartej generacji sprzedawanych w Europie to modele hybrydowe lub hybrydowe typu plug-in.
20th Anniversary Edition
Aby uczcić dwie dekady TUCSONA na rynku, Hyundai zaprojektował specjalną edycję na 20. rocznicę tego modelu. Edycja specjalna będzie dostępna z unikalnym wykończeniem wnętrza i nadwozia. Produkcja rozpocznie się w czeskiej fabryce HMMC w sierpniu bieżącego roku.