Produkcja modelu Kona Electric w Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) ruszy 1 marca. Zwiększą się też dostawy samochodu z fabryki w Ulsan, w Korei Południowej.
W ten sposób znacząco skróci czas oczekiwania na załup modelu wśród Europejczyków.
Zobacz relacje:
Decyzja o uruchomieniu dodatkowej produkcji Kuny Electric została podjęta, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom w Europie. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży w roku 2018, zapotrzebowanie na samochód przekroczyło oczekiwania. W roku 2020 marka dostarczy na europejski rynek 80 000 sztuk pojazdów zeroemisyjnych, w tym modeli Kona Electric, Ioniq Electric oraz wodorowych Nexo. Tym samym firma spodziewa się stać największym dostawcą samochód zeroemisyjnych w Europie.
– Słuchamy naszych Klientów i w oparciu o ich rosnące zapotrzebowanie na samochody elektryczne podjęliśmy tę decyzję. Wybierając samochód, coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jaki wpływ będzie on miał na środowisko. Dlatego samochody elektryczne na rynku europejskim mają ogromny potencjał. Decyzja oddaje postępowego ducha firmy Hyundai i wzmocni naszą pozycję, jako lidera mobilności przyszłości – mówi Dong Woo Choi, Prezes Hyundai Motor Europe.
Koreański producent oferuje największą ze wszystkich marek liczbę napędów zelektryfikowanych, począwszy od miękkich hybryd 48 V, przez klasyczne hybrydy i hybrydy typu plug-in, po samochody elektryczne i zasilane wodorem.
Kona Electric łączący w sobie nowoczesną stylistkę i bezemisyjny napęd elektryczny. SUV jest dostępny z dwoma wersjami układu napędowego. Nowy model oferuje jeszcze więcej korzyści, między innymi szybsze ładowanie trójfazowe na wielu rynkach europejskich, nowe funkcje łączności, w tym Hyundai Bluelink, oraz nowy opcjonalny system nawigacji z 10,25-calowym ekranem.