W fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) produkowana są obecnie także Kona Electric w nowej wersji Style z baterią 64 kWh.
Model oferowany jest z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM. Do wyboru dostępne są trzy poziomy wyposażenia: obok Style także Premium oraz Platinum.
Zobacz także:
Nowe samochody w wersjach Premium oraz Platinum kosztują tyle samo co egzemplarze produkowane przez Hyundai Motor Company (HMC) w Korei. Natomiast nowa, bazowa wersja Style dostępna jest już w cenie od 179 900 zł.
Wraz z rozpoczęciem produkcji w HMMC do modelu Kona Electric wprowadzono kilka zmian. Zasięg w pełni elektrycznego miejskiego SUV-a został zwiększony aż o 8 procent, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju opon. Dla wersji z akumulatorem 64 kWh zasięg wzrósł z 449 km do 484 km, a zużycie energii spadło z 15,4 do 14,7 kWh na 100 kilometrów.
W trybie miejskim zasięg wzrósł z 619 do 660 km, a zużycie energii spadło z 11,2 kWh do 10,7 kWh na 100 km. Nowe opony Michelin Primacy 4 mają mniejsze opory toczenia, dzięki czemu zapotrzebowanie na energię jest mniejsze, a właściwości jezdne nie ulegają pogorszeniu.
Zamawiający model Kona Electric mogą wyposażyć swój samochód w akcesoria, które umożliwiają transport na dachu ładunków o masie do 100 kg. Dzięki temu użytkownicy prowadzący aktywny tryb życia mogą przewozić rowery lub narty. Natomiast dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu pojazd będzie w stanie holować przyczepy o masie do 300 kg. Daje to duże możliwości np. aby pojechać na wycieczkę do stacji recyklingu z odpadami z domu i ogrodu.
Elektryczny Hyundai otrzymał także nowy system info- rozrywki i nawigacji z ekranem o przekątnej 10,25 cala, który jest standardem w wersjach Premium i Platinum. Nowy system umożliwia dzielenie ekranu oraz personalizację widoku, a także integrację ze smartfonami za pomocą Android Auto lub Apple Car Play oraz jednoczesne podłączenie dwóch telefonów za pośrednictwem technologii Bluetooth.
Dodatkowo wersja Platinum wyposażona jest w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która umożliwia naładowanie baterii do pełna w 7 godzin i 30 minut. Pozostałe wersje wyposażone są w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 7,2 kW, która umożliwia naładowanie baterii do pełna w 9 godzin i 35 minut.
Ponieważ wciąż rośnie popyt na zeroemisyjne pojazdy, Hyundai zdecydował się na potrojenie dostępności modelu Kona Electric na rynkach europejskich w tym roku. Firma rozpoczęła produkcję w marcu 2020, a także zwiększa dostawy z fabryki w Ulsan w Korei Południowej. Dzięki temu znacząco zmniejszy się czas oczekiwania na tego elektrycznego SUV-a.
Hyundai dostarczy w tym roku łącznie 80 000 zeroemisyjnych samochodów na rynek europejski. Będą to modele Kona Electric, IONIQ Electric oraz zasilany wodorem NEXO.
– Nieustannie poszukujemy sposobów na optymalizację naszych pojazdów oraz zwiększanie ich efektywności. Dzięki najnowszym modernizacjom Klienci, którzy wybrali model Kona Electric mogą teraz pokonać jeszcze większy dystans na jednym ładowaniu. Poprzez potrojenie dostępności modelu Kona Electric przodujemy w dziedzinie zeroemisyjności i jesteśmy przygotowani na zaspokojenie rosnącego popytu na pojazdy elektryczne – mówi Andreas- Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.