Hyundai wzmocnił 35. pozycję w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie, opublikowanym przez specjalistów z agencji Interbrand.
Stało się tak pomimo wielu trudnych wyzwań związanych z niektórymi rynkami. Aktualna wartość marki Hyundai została wyceniona na 13,2 miliarda dolarów USA.
Zobacz także:
Oznacza to wzrost o 5,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
– Hyundai chce być marką lifestylową, a nie tylko motoryzacyjną, dlatego budujemy relacje z Klientami w nowych obszarach, aby mogli jeszcze lepiej poznać naszą filozofię Modern Premium. Ta filozofia, jak również plan rozwoju produktów w kontekście Mobilności Przyszłości oraz ich jakość i technologiczne zaawansowanie, pozwolą na osiągnięcie zrównoważonego wzrostu marki w najbliższych latach – powiedział Wonhong Cho, szef działu marketingu Hyundai Company.
Hyundai sprzedał ponad 4,8 miliona samochodów na całym świecie, co wpłynęło na zajęcie 6. pozycji na liście najcenniejszych marek motoryzacyjnych i wyprzedzenie takich uznanych marek jak Audi, Volkswagen, Porsche, Nissan. Oznacza to czterokrotny wzrost wartości marki Hyundai w rankingu od 2005 roku, kiedy wynosiła ona 3,5 miliarda dolarów.
– Kluczowym elementem wpływającym na coraz silniejszą pozycję Hyundaia w naszym zestawieniu jest konsekwentne realizowanie wizji Mobilności Przyszłości, pomimo obiektywnie trudnych warunków rynkowych. Hyundai niesamowicie intensywnie pracuje aby zrealizować tę wizję, rozwijając technologię autonomicznej jazdy oraz łączności – connectivity pod szyldem Modern Premium, oznaczającym ich dostępność dla każdego – powiedział Mike Rocha, Dyrektor Globalny ds. wyceny marek w Interbrand.
Trwa także ofensywa produktowa Hyundaia, w ramach której marka oferuje swoje modele w kolejnych segmentach. Ostatnim, wprowadzonym globalnie modelem jest Kona – kompaktowy SUV segmentu B, którego potencjał potwierdza 10 000 zamówień zebranych w pierwszym miesiącu sprzedaży w Korei.
Marka zaproponowała także swój pierwszy model o sportowym charakterze i wysokich osiągach. i30 N bazuje na doświadczeniu Hyundaia w Motorsporcie i ma zapewnić kierowcy maksymalną satysfakcję ze sportowej jazdy.
Hyundai planuje także umacniać swój status jednego z liderów w rozwoju napędów alternatywnych. W ramach realizacji programu Mobilności Przyszłości, do 2020 roku w ofercie marki znajdzie się aż 15 modeli przyjaznych środowisku, łącznie z nowym samochodem na ogniwa wodorowe.
Historia marki Hyundai w rankingu Interbrand
(rok: miejsce w rankingu – wartość marki w $mld)
– 2017: 35 – 13.2;
– 2016: 35 – 12.5;
– 2015: 39 – 11.3;
– 2014: 40 – 10.4;
– 2013: 43 – 9.0;
– 2012: 53 – 7.5;
– 2011: 61 – 6.0;
– 2010: 65 – 5.0;
– 2009: 69 – 4.6;
– 2008: 72 – 4.8.
2017 Top 10 – marki motoryzacyjne
(miejsce, marka – wartość marki w $mld)
1. Toyota – 50.3;
2. Mercedes-Benz – 47.8;
3. BMW – 41.5;
4. Honda – 22.7;
5. Ford – 13.6;
6. Hyundai Motor – 13.2;
7. Audi – 12.0;
8. Nissan – 11.5;
9. Volkswagen – 11.5;
10. Porsche – 10.1