Poznaliśmy ceny nowego Hyundaia i30. Będzie on dostępny będzie w trzech wersjach nadwozia: hatchback, fastback i wagon, trzech wersjach wyposażenia oraz siedmiu układach napędowych.
Do oferty dołączy zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy, który zapewni lepszą wydajność.
Zobacz także:
Nowy Hyundai i30 zyskał nowy design i zaawansowane systemy łączności. Wyposażony został w bogaty pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa i łączności. Wszystkie wersje posiadają asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych.
Natomiast system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) ostrzeże akustycznie i wizualnie kierowcę, jeśli zarejestruje oznaki zmęczenia. Ponadto każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe. Dla wygody i poprawy bezpieczeństwa wszystkie wersje wyposażono także w system łączności Bluetooth.
Classic Plus, Comfort i Premium
Podstawowa wersja Hyundaia i30 Classic Plus oferowana jest z nowym silnikiem benzynowym 1.5 DPI i sześciobiegową manualną skrzynią biegów w cenie od 69 900 zł. W porównaniu do poprzednika w standardzie oferowane są światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów oraz wspomniany już system Bluetooth.
Na wyposażeniu wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja, radio z wyświetlaczem 3,8 cala, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek z alarmem oraz tempomat. Bazowa wersja oferuje wiele udogodnień takich jak regulacja wysokości fotela kierowcy, przedni podłokietnik, schowek na okulary, złącza USB, gniazda 12 V w kabinie i bagażniku, w którym zastosowano podwójną podłogę.
Szyby przednie i tylne są sterowane elektrycznie, podobnie jak lusterka, które wraz z klamkami zostały wykończone w kolorze nadwozia, są elektrycznie sterowane oraz podgrzewane. Odmiana Wagon w wersji Classic Plus jest droższa o 3 000 zł. Natomiast i30 Fastback w podstawowej wersji kosztuje 78 400 zł jednak oferuje mocniejszy silnik benzynowy 1.0 T-GDI oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
Do wersji Classic Plus możliwe jest dokupienie wycenionego na 1 200 zł pakietu Drive zawierającego tylne czujniki parkowania oraz skórzane wykończenie kierowcy i gałki zmiany biegów.
Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8-calowym ekranem, 16-calowe felgi aluminiowe, zaciemnione tylne szyby, satynową listwę wokół bocznych szyb, elektrycznie składane lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz tylny podłokietnik z uchwytami na napoje.
Klienci, którzy zdecydują się na wybór automatycznej skrzyni biegów w wersji Comfort będą mogli zmieniać tryby jazdy, a także skorzystać z łopatek do zmiany biegów znajdujących przy kierownicy.
Wersję Comfort można wzbogacić o przednie reflektory LED wycenione na 2 000 zł, wyposażony w nawigację system multimedialny z 10,25-calowym kolorowym ekranem wymaga dopłaty w kwocie 3 700 zł. Natomiast pakiet Winter składający się z podgrzewanych przednich foteli oraz podgrzewanej kierownicy kosztuje 1 000 zł.
Wersja Comfort z silnikiem 1.0 T-GDI oraz manualną przekładnią, pakietem Winter i reflektorami LED wyceniona została na 83 900 zł. Tak skonfigurowany samochód jest tańszy od poprzednika z identycznym wyposażeniem o 3 800 zł.
Dla silników 1.6 CRDI ta różnica wynosi 1 300 zł. Również pozostałem wersje silnikowe w wersji Comfort są atrakcyjnie wycenione jednak nie można ich bezpośrednio porównać z uwagi na zastosowanie nowocześniejszych silników benzynowych o większej mocy.
Wersja Premium posiada system bezkluczykowego dostępu z oświetleniem powitalnym, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, elektryczny hamulec postojowy, ładowarkę bezprzewodowa do telefonów. Natomiast szyku zadają 17-calowe felgi aluminiowe oraz materiałowo-skórzana tapicerka.
Dla wersji Premium przewidziano bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które zawiera asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), system monitorowania martwego pola (BCW), asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) oraz poduszkę kolanową kierowcy.
Do wersji Premium można także dokupić wyceniony na 6 500 zł pakiet, w którego skład wchodzi tapicerka skórzana, wentylowane przednie fotele oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
Szeroka gama układów napędowych
Nowy i30 oferowany będzie z siedmioma różnymi układami napędowymi. Do wyboru będzie nowy silnik benzynowy 1.5 DPI oraz znana już jednostka 1.0 T-GDI. Nowością będzie także napęd hybrydowy 48V, którego częścią jest benzynowy silnik 1.5 T-GDI. Wcześniej wspomniany bazowy 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy 1.5 DPI zastąpił popularną jednostkę 1.4 MPI
Nowa jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) i osiąga 110 KM. Dzięki większej o 10 KM mocy maksymalnej uzyskano lepsze osiągi. Kolejny silnik to 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI, która oferowana teraz będzie nie tylko z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), ale także z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).
Podobnie jak poprzedniku dostępny będzie także silnik diesla 1.6 CRDI o mocy 115 KM i również będzie oferowany z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) oraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).
Zwieńczeniem gamy jest napęd hybrydowy 48V, który wykorzystuje 4-cylindrowy silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie maksymalnym 253 Nm. Nowy napęd dostępny będzie z nową 6-biegową inteligentną skrzynią biegów (6iMT) oraz 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).
Inteligentna skrzynia biegów iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Tryb jazdy ma dwa poziomy, na pierwszym z nich silnik pracuje na wolnych obrotach a na drugim następuje wyłączenie silnika. Topowy układ napędowy oferuje znacząco lepsze osiągi w porównaniu do silnika 1.4 T-GDI.
Nowy model z najmocniejszym układem napędem podczas rozpędzania się od 0 do 100 km/h potrzebuje o 0,5 sekundy mniej niż poprzednik, a 100 km/ h pojawia się na liczniku już po 8,4 sekundy.
Trzy nowe kolory nadwozia
Nowy i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey. Bazowym kolorem jest Engine Red, lakier Polar White został wyceniony na 1 000 zł, natomiast pozostałe lakiery, metaliczne i perłowe wymagają dopłaty w wysokości 2 400 zł.
Wnętrze może być wykończone w tonacji czarnej lub dwubarwnej czarno- szarej. Fotele mogą być pokryte tapicerką materiałową, półskórzaną lub skórzaną.
Nowy i30 oferuje również zupełnie nowe, dwukolorowe wzory 16 lub 17-calowych felg aluminiowych.