Podczas Międzynarodowych Targów Mobilności w Busan Hyundai Motor Company zaprezentował w pełni elektryczny model INSTER.
INSTER to nowy subkompaktowy pojazd elektryczny segmentu A oferujący wyjątkową stylistykę, wiodące w segmencie zasięg i wszechstronność oraz zaawansowaną technologię.
Zobacz także:
GOOWOOD 2024: TOYOTA ZAPREZENTUJE NOWEGO GR YARIS
Odważny design modelu INSTER łączy w sobie futurystyczny, innowacyjny wizerunek z przestronnym wnętrzem wygospodarowanym w nadwoziu małego SUV-a. Pakiet technologii zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę. INSTER oferuje też funkcję szybkiego ładowania i najlepszy w swoim segmencie zasięg w trybie całkowicie elektrycznym (AER) do 355 km.
Odważny wygląd zewnętrzny i unikalne funkcje
Opierając się na dziedzictwie projektowym dostępnego wyłącznie w Korei, napędzanego benzyną CASPERA, wprowadzonego na rynek w 2021 roku, ewolucję stylistyki INSTERA opiera się na zwiększonym nadwoziu i rozstawie osi, aby zapewnić więcej przestrzeni we wnętrzu i solidną prezencję na drodze.
Dzięki powiększonym wymiarom INSTER plasuje się pomiędzy tradycyjnymi subkompaktowymi samochodami segmentu A, a większymi kompaktowymi modelami segmentu B. Zapewnia to zwrotność i łatwość korzystania z auta, jakiej oczekują nabywcy, a także większą praktyczność i wszechstronność, dzięki bardziej przestronnemu wnętrzu i zwiększonej pojemności bagażnika. W porównaniu z większymi modelami z tego segmentu, kompaktowe wymiary INSTERA sprawiają, że idealnie nadaje się on do jazdy po mieście i zwiększa poręczność podczas parkowania.
Dzięki modelowi INSTER przenieśliśmy wizerunek małego SUV-a na nowy poziom, dla globalnej publiczności. INSTER znacznie przewyższa swoją klasę charakterystycznym designem i wnętrzem, które maksymalizuje potencjał w ekscytujący, zorientowany na klienta sposób. Dzięki INSTER na nowo definiujemy co znaczy prowadzić subkompaktowy pojazd elektryczny – powiedział Simon Loasby Starszy wiceprezes i dyrektor Centrum Projektowego Hyundai
Wnętrze INSTERA oferuje wszechstronność i przestronność, a fotele w pierwszym rzędzie zapewniają łatwy dostęp. Wszystkie siedzenia można złożyć na płasko – łącznie z siedzeniem kierowcy – w celu zwiększenia elastyczności przestrzeni. Dostępna jest również opcja przedniej kanapy oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica. Siedzenia drugiego rzędu są dzielone w proporcji 50/50 i można je przesuwać oraz odchylać.
Paleta kolorów nadwozia INSTER obejmuje Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte i Unbleached Ivory, a także kilka nowych odcieni, takich jak Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl. Niektóre kolory nadwozia będą dostępne w dwukolorowych kombinacjach z kontrastującym czarnym dachem.
Do wyboru są wykończenia wnętrza w kolorze czarnym oraz w dwukolorowych odcieniach: brąz Khaki Brown i beż Newtro Beige z pełnymi wykończeniem z tkaniny.
Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zastosowano zrównoważone materiały. Nadwozie INSTERA zostało pokryte czarnym lakierem pochodzącym z recyklingu o wysokim połysku, który zastępuje pigment sadzy tradycyjnie stosowany w czarnym lakierze, barwnikiem uzyskanym ze zużytych opon pochodzących z recyklingu. Wewnątrz zastosowano przetworzony politereftalan etylenu (PET) z butelek oraz materiał biopolipropylenowy ekstrahowany z trzciny cukrowej.
Możliwość szybkiego ładowania i wiodący w segmencie zasięg
INSTER wyróżnia się szybkością ładowania prądem stałym i maksymalnym zasięgiem, umożliwiając klientom krótsze ładowanie, dalsze podróże i korzystanie w pełni z energii, jaką mają do dyspozycji.
Wyposażony standardowo w akumulator o pojemności 42 kWh, INSTER jest również dostępny opcjonalnie w wersji Long-Range z akumulatorem o pojemności 49 kWh. Obydwa modele napędzane są pojedynczym silnikiem o mocy 71,1 kW (97 KM) w wariancie podstawowym i 84,5 kW (115 KM) w wersji Long-Range. Obie wersje oferują moment obrotowy 147 Nm.
Dzięki przewidywanemu zasięgowi 355 km (WLTP) – na jednym ładowaniu w modelu Long-Range – INSTER zapewnia imponującą elastyczność przy szacowanym zużyciu energii na poziomie 15,3 kWh/100 km (WLTP).
Korzystając ze stacji ładowania dysponującej prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, INSTER może w optymalnych warunkach uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 30 minut. INSTER jest również standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dostępny jest też system podgrzewania akumulatora i wysokowydajna pompa ciepła.
Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L) zapewnia zasilanie urządzeń zewnętrznych (110 V/220 V), umożliwiając ładowanie dwukierunkowe bez konieczności stosowania dodatkowego osprzętu. Dzięki temu klienci mogą swobodnie korzystać lub ładować urządzenia takie jak rowery elektryczne, hulajnogi czy sprzęt kempingowy.
Zaawansowana technologia i funkcje zapewniające wygodę
Oprócz zasięgu i ładowania, INSTER oferuje najnowocześniejsze technologie, w tym wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. INSTER jest także wyposażony w 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe LED, cyfrowy zestaw wskaźników, otwierany za jednym dotknięciem szyberdach i dostępność funkcji Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).
Nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny Hyundaia segmentu A oferuje najbardziej kompletny pakiet technologii w tym segmencie, takich jak kompleksowe funkcje zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS), system kamer 360 stopni (SVM), asystent parkowania tyłem (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola ( (BVM) i asystent zapobiegania kolizjom czołowym 1.5 (FCA 1.5).
Oferowany jest także asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) i podążanie na pasie ruchu (LFA), a także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA) i system monitorowania tylnej kanapy (ROA).
Czujniki parkowania (PDW) z przodu i z tyłu oraz kamera cofania (RVM), zapewniają lepszą widoczność podczas manewrowania.
Globalna premiera oraz kolejny model w drodze
INSTER zadebiutuje latem tego roku, w pierwszej kolejności w Korei, a następnie w odpowiednim czasie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w regionie Azji i Pacyfiku. Większość wyposażenia i technologii będzie dostępna w samochodzie standardowo, a opcjonalnie dostępne będą udoskonalone funkcje zwiększające wygodę i uatrakcyjniające stylistykę. Dane techniczne zostaną potwierdzone bliżej terminu premiery.
W przyszłości do rodziny INSTER dołączy dodatkowy wariant o nazwie INSTER CROSS, wyróżniający się bardziej charakterną stylizacją zachęcającą do eksplorowania natury. Szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Dane techniczne – Hyundai INSTER
Wymiary (mm) | Długość: 3 825, rozstaw osi: 2 580, szerokość: 1 610, wysokość: 1 575 |
Przestrzeń nad głową (mm) |
Z przodu: 1 028 (z oknem dachowym: 987); z tyłu: 982 |
Przestrzeń na nogi (mm) |
Z przodu: 1 050, z tyłu: 862 |
Pojemność bagażnika (VDA) | 280 litrów (do 351 litrów po przesunięciu tylnych siedzeń) |
Maksymalny rozmiar kół | 205/45 R17 |
Dostępne felgi | 17-calowe aluminiowe, 15-calowe aluminiowe, 15-calowe stalowe z osłonami |
Bateria | Standard: 42 kWh / Long-Range: 49 kWh |
Napięcie | Standard: 266 V / Long-Range: 310 V |
Moc maksymalna | Standard: 71,1 kW (97 KM) / Long-Range: 84,5 kW (115 KM) |
Prędkość maks. | Standard: 140 km/h / Long-Range: 150 km/h |
0-100 km/h | Standard: 11,7 s / Long-Range: 10,6 s |
Przewidywany zasięg (WLTP) | Ponad 300 km (Standard)
Docelowo 355 km (Long-Range z 15-calowymi felgami) |
Przewidywane śr. zużycie energii | 15,3 kWh / 100 km (z 15-calowymi felgami) |
Ładowanie AC | 11 kW |
Czas ładowania AC | Standard: 4 godziny (11 kW)
Long-Range: 4 godziny 35 minut (11 kW) |
Ładowanie DC (10-80%) | 30 minut (oba modele; w optymalnych warunkach przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 120 kW) |
Systemy bezpieczeństwa ADAS |
System kamer 360 stopni (SVM), asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola ( (BVM), asystenta unikania kolizji czołowych 1.5 (FCA 1.5), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), podążanie na pasie ruchu (LFA), aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA), system monitorowania tylnej kanapy (ROA), czujniki parkowania (PDW) przednie i tylne, kamera cofania (RVM). |
Lakiery nadwozia | Atlas White*, Tomboy Khaki*, Bijarim Khaki Matte, Unbleached Ivory, Sienna Orange Metallic*, Aero Silver Matte*, Dusk Blue Matte, Abyss Black Pearl, and Buttercream Yellow Pearl.
* dostępne w malowaniu dwukolorowym z czarnym, kontrastującym dachem |
Kolorystyka wnętrza | Czarne, brązowe Khaki Brown, beżowe Newtro Beige (dwukolorowe, wykończone tkaniną) |