Hyundai Motor Group potwierdził, że zainwestuje 80 milionów euro w Rimac Automobili. Firmy będą współpracować nad prototypami samochodów elektrycznych i wodorowych.
Mają być one zaprezentowane do 2020 roku. 64 miliony euro pochodzi z budżetu Hyundai Motor, a pozostałe 16 milionów euro – z Kia Motors.
Zobacz także:
Nowe, strategiczne partnerstwo ma na celu wzmocnienie zaangażowania Grupy w rozwój zelektryfikowanych pojazdów o sportowych osiągach. Firmy będą ściśle ze sobą współpracować, aby opracować prototypy elektrycznej wersji sportowego samochodu koncepcyjnego Hyundai N oraz wysokowydajnego pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi, które następnie mają trafić na rynek.
– Rimac to innowacyjna firma o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie sportowych samochodów elektrycznych. Bogate doświadczenie we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym zapleczem sprawiają, że Rimac jest idealnym partnerem dla Hyundai Motor Group. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Rimac, której celem jest dążenie do czystej mobilności – powiedział Euisun Chung, Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor Group.
– Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości i zdecydowania prowadzonych działań tej firmy. Wierzymy, że nasze partnerstwo technologiczne stworzy wartość dodaną dla wszystkich klientów. Rimac to wciąż młoda i stosunkowo mała, jednak szybko rozwijająca się firma. Postrzegamy Hyundai Motor Group jako pewnego inwestora i wierzymy, że współpraca umocni naszą pozycję jako dostawcy najwyższej jakości komponentów do elektryfikacji przemysłu – stwierdził Mate Rimac, założyciel i Dyrektor Generalny Rimac Automobili.
Firma Rimac została założona w Chorwacji w 2009 roku przez Mate Rimaca jako projekt garażowy z wizją zbudowania samochodu sportowego XXI wieku. Dzięki specjalistycznej wiedzy z zakresu wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych oraz technologii sterowania i systemów akumulatorowych, szybko rozwinęła się w potentata technologicznego.
Hyundai Motor Group wykorzysta partnerstwo z Rimac jako jeden z elementów realizacji planu wprowadzenia do 2025 roku 44 modeli ekologicznych. Od momentu premiery w 2015 roku, marka Hyundai N samochodów o wysokich osiągach została już doceniona za sportowe modele i30 N i Veloster N.
– Chcemy budować samochody o wysokich osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także będą spełnieniem marzeń naszych klientów o sportowym samochodzie. Naszym celem jest jednocześnie popularyzacja pojazdów elektrycznych i czystej mobilności, dzięki najwyższej klasy technologiom i innowacjom – mówi Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Group.