HYUNDAI: ROBOT DO AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH

Grupa Hyundai Motor opracowała robota do automatycznego ładowania (ACR) pojazdów elektrycznych (EV), a także opublikowała film pokazujący jego możliwości.

ACR dla pojazdów elektrycznych to jednoramienny robot, który może podłączyć kabel do portu ładowania pojazdu elektrycznego i odłączyć go po zakończeniu ładowania. Nowe wideo przedstawiające prawdziwego robota w akcji jest kontynuacją wersji w technologii CGI , wydanej przez Grupę w lipcu ubiegłego roku.


Zobacz także:

SKODA: ROBOT IPA2X W SŁUŻBIE OCHRONY PIESZYCH


 

Nowe wideo zaczyna się od sceny, w której Hyundai IONIQ 6 autonomicznie parkuje w zatoce do ładowania pojazdów elektrycznych. Gdy samochód jest zaparkowany, ACR komunikuje się z nim, aby otworzyć port ładowania, a następnie oblicza jego dokładną lokalizację i kąt za pomocą zamontowanej wewnątrz kamery.

Następnie robot podnosi ładowarkę i mocuje ją do gniazda pojazdu, rozpoczynając w ten sposób sesję ładowania. Po jego zakończeniu, robot odłącza ładowarkę, odkłada wtyczkę na właściwe miejsce i zamyka osłonę portu ładowania pojazdu.

ACR pomoże uczynić ładowanie pojazdów elektrycznych łatwiejszym i wygodniejszym, zwłaszcza w ciemnym otoczeniu. Poprawi to również dostępność, szczególnie dla osób z barierami ruchowymi, ponieważ kable ładujące stają się grubsze i cięższe, aby umożliwić szybkie ładowanie. Będziemy nadal rozwijać ACR w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wygody, aby wszyscy klienci pojazdów elektrycznych mogli wkrótce korzystać z niego na stacjach ładowania – powiedział Dong Jin Hyun Szef laboratorium robotyki w Hyundai Motor Group

ACR, który na pierwszy rzut oka może wydawać się zwodniczo prosty, jest przykładem zaawansowanej technologii robotów Grupy. Laboratorium Robotyki Grupy brało pod uwagę różne zmienne podczas opracowywania ACR, takie jak miejsce parkowania pojazdu, kształt portu ładowania, pogoda, potencjalne przeszkody i waga przewodu ładującego.

Aby robot mógł bezpiecznie przymocować ładowarkę do portu ładowania, wymagane jest oprogramowanie, które może jednocześnie obliczać wiele zmiennych. W tym celu Grupa opracowała algorytm, który wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji opartą na kamerach 3D, a oparta na niej technologia sterowania nowej pozwala robotom precyzyjnie obsługiwać nawet ciężkie ładowarki.

Biorąc pod uwagę fakt, że większość ładowarek do pojazdów elektrycznych jest instalowana na zewnątrz, inżynierowie Grupy zbudowali w centrum badawczo-rozwojowym specjalnie zaprojektowaną zewnętrzną stację ładowania pojazdów elektrycznych i ocenili jej działanie w różnych warunkach. W rezultacie ACR uzyskał stopień wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a jego wydajność została znacznie ulepszona, dzięki czemu może pracować stabilnie nawet w ekstremalnych warunkach. Ponadto inżynierowie zainstalowali wokół robota słup bezpieczeństwa z wbudowanym czujnikiem laserowym, aby zapobiegać ewentualnym wypadkom, umożliwiając mu wykrywanie nieruchomych i ruchomych przeszkód.

Grupa oczekuje, że automatyczne ładowanie robotów znacznie zwiększy wygodę ładowania pojazdów elektrycznych, a w połączeniu z autonomicznymi systemami kontroli parkowania w przyszłości, może poprawić wykorzystanie poprzez sekwencyjne ładowanie kilku zaparkowanych pojazdów.

Nowo zaprezentowany ACR będzie prezentowany na stoisku Hyundai Motor podczas targów Seoul Mobility Show 2023, które odbędą się w KINTEX w Ilsan-gu, Goyang-si, Gyeonggi-do, od 31. marca do 9. kwietnia.