Hyundai Motor Poland zanotował w 2019 w Polsce rekordową w historii liczbę rejestracji nowych samochodów, która w okresie od stycznia do grudnia wyniosła 24 543.
Jest to wzrost o 6,5 proc. w odniesieniu do poprzedniego roku 2018, co zapewniło 9. miejsce w rankingu rejestracji oraz udział w nim na poziomie 4,4 proc.
Zobacz także:
Producent zanotował także spektakularny wzrost w segmencie samochodów elektrycznych. W ub. roku w Polsce zarejestrowanych zostało 148 elektrycznych pojazdów Hyundai, co pozwoliło marce zająć 3. miejsce wśród modeli elektrycznych, z udziałem na poziomie 9,1 proc.
Aktualnie w sprzedaży znajdują się modele: i10, i20, i30, i30 N, Elantra, Ioniq Hybrid, Kona, Tuscon oraz Santa FE. Wraz z początkiem roku 2020, Hyundai Motor Group ogłosił strategię na nadchodzące lata. Jaki jest podstawowy cel firmy?
Marka będzie dalej rozwijać projekty mobilności przyszłości i umacniać pozycję lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych, autonomicznej jazdy oraz usług mobilności. Do 2025 roku grupa zamierza posiadać w swoim portfolio 44 zelektryfikowane modele, w tym 11 modeli o napędzie czysto elektrycznym.
Do 2023 roku firma planuje komercjalizację technologii autonomicznej jazdy. Szuka także nowych możliwości biznesowych. W ciągu najbliższych pięciu lat wartość inwestycji Hyundai Motor Group w nowe pomysły i technologie wyniesie około 87 miliardów USD, co poprawi jej konkurencyjność.
Rozpoczynający się rok 2020 także będzie dla firmy Hyundai wyjątkowy, ze względu na liczne i ważne premiery modelowe na całym świecie. Również w Polsce, w br. Hyundai wprowadzi na rynek w różnych segmentach najwięcej nowych lub odświeżonych modeli w historii. Powiększy się także liczba nowych aut z napędem zelektryfikowanym – planuje się wiele elektryzujących premier.
Niedawno miała miejsce polska premiera modelu Hyundai i10 nowej generacji. Samochód już zyskał uznanie za swój dynamiczny design oraz wiodące w klasie wyposażenie.