Hyundai i H2 Energy zrealizują przedsięwzięcie pod nazwą Hyundai Hydrogen Mobility, którego celem jest umocnienie pozycji firmy jako lidera mobilności wodorowej. Dokona tego spółka joint venture.
W okresie od 2019 do 2025 roku w ramach projektu zostanie wyleasingowanych 1 600 samochodów ciężarowych z napędem wodorowym.
Zobacz także:
Trafią one do firm członkowskich H2 Mobility Switzerland Association i innych przedsiębiorstw transportowych i logistycznych w Szwajcarii, zainteresowanych korzystaniem z floty samochodów ciężarowych z napędem wodorowym. Przedsięwzięcie zakłada również zapewnienie niezbędnych dostaw wodoru przez spółkę H2 Energy, która w ramach swojej działalności biznesowej zajmuje się produkcją i dostarczaniem wodoru.
Hyundai szacuje, iż popyt na ciężarówki napędzane ogniwami paliwowymi w Szwajcarii wzrośnie w związku z podatkiem drogowym od samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Projekt Hyundai Hydrogen Mobility jest wyrazem zaangażowania marki w czystszą mobilność przyszłości oraz odpowiedzią na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji CO2. W przyszłości ma zostać rozszerzony o inne kraje europejskie.
– Dzięki przedsięwzięciu i komercjalizacji samochodów ciężarowych napędzanych wodorem, koreański koncern wzmocni swoją obecność biznesową w obszarze elektro- mobilności. Jako zaangażowany w ochronę środowiska globalny producent samochodów, Hyundai zamierza wykorzystać przyszły sukces tego pierwszego na świecie projektu komercjalizacji samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi do dalszego wzmacniania swoich możliwości technologicznych w tej dziedzinie – powiedział In Cheol Lee, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor.
– Zapoczątkowując komercjalizację samochodów ciężarowych napędzanych wodorem, Hyundai po raz kolejny udowodnił, że jest światowym liderem w stosowaniu technologii ogniw paliwowych, jako źródła napędu. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy być częścią pionierskiego projektu, jakim jest Hyundai Hydrogen Mobility – mówi Rolf Huber, Prezes H2 Energy.
Hyundai jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który skomercjalizował pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi, wprowadzając w 2013 roku model ix35 Fuel Cell (znany również na niektórych rynkach jako Tucson Fuel Cell). NEXO – druga generacja wodorowego SUV-a o zasięgu do 666 km na jednym ładowaniu (zgodnie z normą WLTP), emituje wyłącznie parę wodną i oczyszcza powietrze podczas jazdy.
Według firmy Hyundai technologia napędów elektrycznych z ogniwami paliwowymi ma przewagę nad technologią napędu elektrycznego w dużych pojazdach użytkowych, takich jak samochody ciężarowe i autobusy ponieważ oszczędza przestrzeń ładunkową i zmniejsza masę pojazdu.