Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi.
To więcej, niż zaoferują łącznie wszyscy pozostali producenci. Samochód jest dostępny w 11 europejskich krajach w sprzedaży lub w leasingu, przy czym do 31 grudnia br liczba państw wzrośnie do 13.
Zobacz także:
Do sieci dystrybucyjnej dołączy bowiem Hiszpania i Szwajcaria. Docelowo sieć dystrybucyjna obejmie kraje, w których powstanie infrastruktura stacji tankowania. Na całym świecie model ten jest oferowany w 17 państwach, w tym w Australii, Kanadzie, Korei i Stanach Zjednoczonych.
Z uwagi na brak podatku importowego lub podatku VAT na pojazdy zeroemisyjne, cena modelu ix35 Fuel Cell będzie najniższa w Norwegii. Wyniesie ona 57 752 euro (499 900 koron norweskich).
Pierwszy egzemplarz modelu Hyundai ix35 Fuel Cell zjechał z linii produkcyjnej 26 lutego 2013 roku. Tym samym, Hyundai Motor został pierwszym producentem, który rozpoczął seryjną produkcję samochodu zasilanego wodorem. W czerwcu 2013 roku, firma została pierwszym na świecie jako pierwsza wdrożyła do seryjnej produkcji samochody na ogniwa paliwowe i wprowadziła je do sprzedaży – miało to miejsce w momencie dostarczenia pierwszych 15 seryjnych egzemplarzy ix35 Fuel Cell do Kopenhagi w Danii.
Hyundai ix35 Fuel Cell to już czwarty z kolei model typu FCEV firmy Hyundai. W 2000 roku Hyundai wprowadził model Santa Fe FCEV, w 2004 model Tucson FCEV, natomiast model ix35 FCEV zadebiutował w 2012 roku.
Hyundai Motor jest pierwszym producentem aut, który przeszkoli pracowników oddziałów dilerskich w zakresie serwisowania i naprawy samochodów typu FCEV, aby zagwarantować klientom usługi na najwyższym poziomie. Do końca 2015 roku w całej Europie będzie 30 oddziałów dilerskich zajmujących się samochodami na ogniwa paliwowe, przy czym do końca przyszłego roku ma ich być łącznie 50.
Hyundai jest obecnie zaangażowany w 2 wodorowe projekty finansowane przez FCH-JU: Hydrogen For Innovative Vehicles oraz Hydrogen Mobility Europe.
Modele ix35 Fuel Cell przejechały po drogach Europy już ponad milion kilometrów, emitując wyłącznie wodę. Najdłuższy dystans pokonany z pełnym zbiornikiem wodoru wyniósł 700 kilometrów (ponad 100 kilometrów więcej, niż wynosi oficjalny zasięg, czyli 594 km). Swój udział w zakończonej sukcesem próbie ustanowienia rekordu mieli niezależni naukowcy Arnt- Gøran Hartvig (Sports Scientist) i Marius Bornstein (Master of Physics). Wydarzenie to miało miejsce w czerwcu 2014 roku.
Arnt-Gøran Hartvig i Marius Bornstein podjęli również inne wyzwanie polegające na jeździe non-stop przez 24 godziny modelem ix35 Fuel Cell. Podczas tego wyczerpującego testu pokonali rekordowy dystans 2 383 kilometrów.