Hyundai Motor Poland ogłosił ceny nowego modelu i30 N Line. Samochód dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych: jako Hatchback, Fastback i Wagon.
Pojazd zyskał ciekawy design i zaawansowane systemy łączności, a do oferty dołączy zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy.
Zobacz także:
Po raz pierwszy, wersja N Line jest dostępna również w nowym i30 Wagon. Inspirowana sportami motorowymi samochód został poddany kompleksowym zmianom wyglądu w modelach Hatchback i Fastback.
Nowe auto wyróżnia się odważnym wyglądem i jeszcze bardziej sportową stylistyką. Z przodu ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Czerpiąc inspirację z lotnictwa, powiększono dolny środkowy wlot powietrza, który dominuje teraz w obszarze zderzaka, podkreślając sportową sylwetkę. Boczne wloty podkreślone są przez osłony poprawiające właściwości aerodynamiczne.
Nowy wygląd tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter pojazdu. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód.
W ofercie do wyboru dostępne są cztery układy napędowe. Bazowy silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM jest dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Nowa, flagowa jednostka w gamie, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępna jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Model z silnikiem 1.0 T-GDi dostępny jest z 17-calowymi felgami aluminiowymi, natomiast auta wyposażone w jednostkę 1.5 T-GDi otrzymają dwukolorowe felgi aluminiowe o średnicy 18 cali.
N Line z topowym układem napędowym oferuje lepsze osiągi w porównaniu do poprzednika z silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 koni mechanicznych – podczas rozpędzania się od 0 do 100 km/h potrzebuje o 0,5 sekundy mniej niż poprzednik, a 100 km/ h pojawia się na liczniku już po 8,4 sekundy.
Cena wersji silnikiem benzynowym 1.0 T-GDi i manualną skrzynią biegów kosztuje w obecnie obowiązującej promocji 88 400 zł. Odmiana Fastback jest droższa o 4 500 zł, a Wagon – o 3 000 zł. Dla wszystkich wersji nadwoziowych dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 6 000 zł.
Za pojazd z silnikiem 1.5 T-GDi 48V i manualną skrzynią biegów trzeba zapłacić w aktualnej promocji promocji 100 900 zł. Odmiana Fastback jest droższa o 2 500 zł, a cena Wagonu wzrasta o 3 000 zł (dopłata do automatu wynosi też 6 000 złotych).
Dzięki rozszerzeniu oferty o wariant z silnikiem 1.0 T-GDi z manualną skrzynią biegów, podstawowy wariant nowego i30 N Line jest tańszy o 8 500 złotych od poprzedniego modelu.
Samochód wyposażony jest w liczne systemy bezpieczeństwa takie jak asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych, system utrzymywania pasa ruchu (LKA), system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAW) czy też inteligentne światła drogowe (HBA). Wyposażenie z zakresu komfortu obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania.
Z zewnątrz wyróżnia się pakietem stylistycznym N Line, światłami do jazdy dziennej LED, tylnymi światłami LED, zaciemnionymi szyba oraz lusterkami bocznymi w kolorze czarnym błyszczącym. Natomiast we wnętrzu znajdują się sportowe fotele N Line z regulacją długości siedziska i podparcia lędźwiowego oraz metalowe nakładki na pedały.
Wyposażenie i30 N Line można wzbogacić decydując się na pakiet Tech lub Convenience. (oba – 5500 zł) W skład pakietu Convenience wchodzą przednie światła LED (mijania i drogowe), przednie czujniki parkowania, system dostępu bezkluczykowego, czujnik deszczu, podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica, lampki w lusterkach oświetlające podejście do auta.
Pakiet Tech obejmuje nawigację 10,25 cala z programem aktualizacji MapCare, zestaw zegarów cyfrowych Supervision 7 cala, system ładowania bezprzewodowego, lusterko wsteczne fotochromatyczne.