Hyundai Motor Company i H2 Energy w ramach projektu Hyundai Hydrogen Mobility nawiązały współpracę z firmą Hydrospider.
Współpraca ma na celu promowanie ekosystemu dla ekologicznego wodoru w Szwajcarii i innych krajach europejskich.
Zobacz relacje:
HHM i Hydrospider zorganizowały uroczystość w elektrowni wodnej firmy Alpiq w Gösgen w Szwajcarii, podczas której zainicjowano nowy model biznesowy, na którym ma być oparty projekt budowy ekologicznej wodorowej mobilności przyszłości. Model zakłada dostarczenie przez firmę Hyundai elektrycznych ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi oraz wodorem produkowanym przez Hydrospider, jak również plan przygotowania niezbędnej infrastruktury do tankowania.
W czasie imprezy Hyundai przekazał także szczegółowe informacje na temat nowej ciężarówki Hyundai H2 Xcient, zasilanej ogniwami paliwowymi.
Hyundai zamierza wejść na europejski rynek ekologicznych pojazdów ciężarowych. Na początku 2019 roku Hyundai i H2 Energy ogłosiły projekt joint venture pod nazwą Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), którego misją jest wypracowanie pozycji lidera na dopiero kształtującym się europejskim rynku mobilności wodorowej.
W ramach projektu, do 2025 roku, HHM planuje dostarczyć 1 600 elektrycznych samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi do H2 Mobility Switzerland Association, a także do innych firm transportowych i logistycznych w Szwajcarii, chcących korzystać z mobilności opartej o wodór.
HHM zamierza również rozwinąć działalność związaną z dostarczaniem pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi na inne rynki europejskie, dla których ważna jest kwestia dostosowania się do restrykcyjnych przepisów dotyczących ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Poza Szwajcarią, HHM skupia się obecnie na tworzeniu rozwiązań i sieci partnerskich dla Niemiec, Holandii, Austrii i Norwegii.
Hydrospider został założony na początku 2019 roku przez H2 Energy, Linde oraz firmę Alpiq, a jego zadaniem ma być produkcja i dostarczanie wodoru do stacji tankowania. Produkcja wodoru ruszy pod koniec 2019 roku w elektrowni wodnej firmy Alpiq w Gösgen. Sama elektrownia działa od ponad 100 lat. Została zbudowana w 1917 roku i przebudowana w latach 1997– 2000.
HHM, Hydrospider i członkowie H2 Mobility Switzerland Association wspólnie pracują nad przygotowaniem infrastruktury dla ekologicznych ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi oraz pokazaniem opłacalności korzystania z nich.
Hyundai H2 XCIENT Fuel Cell nowej generacji
Ciężarówka Hyundai H2 XCIENT Fuel Cell została opracowana zgodnie z europejskimi regulacjami. Jest wyposażona w nowy wodorowy system ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW połączonymi równolegle. Zasięg na jednym tankowaniu wynosi ok. 400 km. Siedem dużych zbiorników pozwalana zatankować prawie 35 kg wodoru.
– Partnerstwo między Hyundai Hydrogen Mobility i Hydrospider pozwoli na stworzenie ekosystemu dla ekonomicznych i ekologicznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi. Poprzez biznesowe zaangażowanie w ten projekt Hyundai po raz kolejny udowadnia swoje zaangażowanie w rozwój innowacji i środowisko – mówi In Cheol Lee, Wiceprezes Wykonawczy oraz Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor.
– Hyundai jest światowym liderem technologii wodorowej, co ponownie udowadnia model Xcient, nowa elektryczna ciężarówka z ogniwami paliwowymi. Hydrospider jest bardzo dumny z tego, że jest częścią pionierskiego przedsięwzięcia, którego celem, oprócz produkcji wodoru, jest stworzenie całego ekosystemu wraz z niezbędną infrastrukturą, aby umożliwić pojazdom wodorowym poruszanie się po drogach Szwajcarii – komentuje Rolf Huber, Prezes Hydrospider.