HYUNDAI: PIERWSZY KWARTAŁ Z REKORDEM REJESTRACJI

Po udanych pierwszych dwóch miesiącach, Hyundai w marcu 2022 roku ponownie odnotował wzrost sprzedaży.

Od wielu miesięcy marka nie tylko osiąga dwucyfrowe wzrosty rejestracji, ale także zwiększa swój udział w rynku. Pierwszy kwartał tego roku Hyundai zakończył z niemalże 25 procentowym wzrostem, podczas gdy rynek samochodów osobowych w Polsce zanotował ponad 13 procentowy spadek. Po trzech miesiącach marka zwiększyła swój udział o 2 punkty procentowe do poziomu prawie 6,5%. Dzięki rejestracji 6 624 samochodów, marka Hyundai zaliczyła awans o 3 miejsca i zakończyła kwartał na 5. pozycji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Najpopularniejszych modelem okazał się TUCSON, którego zarejestrowano 2 692 sztuk od stycznia 2022 roku – z czego ponad 1 000 egzemplarzy z napędami zelektryfikowanymi. Hyundai TUCSON swój sukces zawdzięcza m.in. szerokiej ofercie niskoemisyjnych napędów: hybrydowy 48V (MHEV), hybrydowy (HEV) oraz hybryda typu plug-in (PHEV).

Największym wzrostem natomiast może pochwalić się model ELANTRA, której zarejestrowano ponad 5-krotnie więcej niż w ubiegłym roku. Tak dobry wynik możliwy był do osiągniecia dzięki stabilnym dostawom tego modelu. Warto również nadmienić, że kompaktowa ELANTRA jest obecnie najtańszym dostępnym do zamówienia sedanem w Polsce, co z pewnością przyczynia się do zwiększonego zainteresowania tym modelem.

Początek roku był udany dla marki Hyundai biorąc pod uwagę sprzedaż modeli zelektryfikowanych. Od początku roku Hyundai pozostaje liderem segmentu pojazdów elektrycznych zasilanych wodorem (FCEV), dzięki rekordowej liczbie rejestracji bezemisyjnego modelu NEXO. Ponadto pierwszy kwartał 2022 roku również najlepszym w historii Hyundai Motor Poland pod względem sprzedaży modeli z napędem PHEV. Również z tym przypadku najpopularniejszy był model TUCSON.