Hyundai i 4Mobility nawiązały współpracę, w ramach której flota 4Mobility zostanie rozbudowana o ponad 200 aut – modeli Hyundai i30 nowej generacji.
Tym samym w ofercie firmy pojawi się nowa kategoria usługi – obok klasy premium użytkownicy będą mieli do dyspozycji samochody klasy standard, a obie kategorie będą różnić się cenowo.
Zobacz także:
Współdzielone samochody w formule na minuty można już wypożyczać w ponad 35 lokalizacjach na terenie Warszawy. 4Mobility w ramach usługi zapewnia swoim użytkownikom bezpłatny postój w całej stołecznej Strefie Płatnego Parkowania oraz punktach dostępu, które rozmieszczone są między innymi przy ważnych węzłach komunikacyjnych stolicy: wielu stacjach I linii metra, Dworcu Centralnym czy Lotnisku Chopina. Bezpłatny zwrot samochodu możliwy jest w dowolnym miejscu dzielnicy Śródmieście oraz w każdej bazie.
Car sharing – czyli wynajem auta na minuty – odbywa się za pomocą intuicyjnej aplikacji mobilnej – samochód można wypożyczyć nawet na 15 minut. Takie rozwiązania stosowane są z powodzeniem przez użytkowników prywatnych i biznesowych w całej Europie, gdzie z usług wynajmu aut na minuty korzysta już ponad 2, 1 mln osób. Według prognoz, w 2020 roku liczba użytkowników może wzrosnąć do 15 milionów. Współdzielenie aut jest korzystną alternatywą dla samochodów prywatnych, służbowych, taksówek czy komunikacji miejskiej.
– Hyundai, jako jeden z globalnych liderów branży motoryzacyjnej, na bieżąco śledzi trendy w zakresie mobilności. Innowacyjne rozwiązania, takie jak car sharing, zasługują na szczególną uwagę, ponieważ gospodarka oparta na współdzieleniu to przyszłość. Dlatego też podjęliśmy współpracę z 4Mobility, firmą prężnie rozwijającą się na polskim rynku. Udział w innowacyjnych projektach jest jednym ze znaków rozpoznawczych marki Hyundai – powiedział Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland.
Użytkownicy za pomocą aplikacji na smartfonie wybierają bazę, określają szacunkowy czas trwania przejazdu oraz dystans, który planują pokonać. Na tej podstawie aplikacja podaje orientacyjną cenę wypożyczenia. Co ważne, użytkownicy płacą tylko za czas użytkowania auta i pokonany dystans.
Płatność realizowana jest po zakończeniu przejazdu za pośrednictwem systemu płatności, obsługiwanego przez PayU, do którego użytkownik podpina kartę płatniczą. Istotne jest również to, że samochodu nie trzeba zostawiać w tym samym miejscu, z którego się go wypożyczyło – zwrot jest możliwy w wybranej bazie 4Mobility lub w dowolnym punkcie dzielnicy Śródmieście.
– Partnerstwo z Hyundai w znaczący sposób przyspieszy realizację strategii 4Mobility w zakresie rozwoju sieci car sharing – do oferty sukcesywnie włączanych będzie ponad 200 modeli najnowszej generacji Hyundai i30. Rozbudowa floty spowodowana jest dużym zainteresowaniem, jakim cieszą się nasze auta na minuty – warszawiacy szybko przekonali się do innowacyjnej formy miejskiej mobilności bazującej na idei współdzielenia. Mocną stroną 4Mobility jest dostępność we wszystkich kluczowych rejonach miasta – przy węzłach komunikacyjnych, stacjach metra oraz centrach handlowych czy biznesowych. Atut w postaci samochodów tak cenionego producenta jak Hyundai stanowić będzie dodatkowy element umacniający pozycję firmy jako profesjonalnego operatora car sharingu i zachęcający do korzystania z naszych usług poszerzonych o atrakcyjny cenowo segment standard – mówi Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.
Nowy i30 wyróżnia atrakcyjny wygląd i wysoka jakość wykonania. Dla zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy samochód został w 52 proc. skonstruowany ze stali o wysokiej wytrzymałości, oraz wyposażony w najbardziej nowoczesne systemy, m.in. system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentne światła drogowe, system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAA).
Zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie, i30 nowej generacji stanowi europejskie DNA marki Hyundai. Został skonstruowany i przetestowany w Europie, na słynnym torze Nürburgring. Przeszedł także wyczerpujące jazdy próbne na drogach publicznych, od polarnych warunków w Szwecji, przez próby jazdy z przyczepą w Alpach, po próby w wysokich temperaturach powietrza na południu Hiszpanii.